|
אם ובנה על אותה מיטה [צילום אילוסטרציה: מנחם ריס]
|
|
|
|
|
גלינה סמיקוז ובנה אלכסנדר, בן ה-31, תבעו את חברת הנסיעות אופיר טורס בבית המשפט לתביעות קטנות באשדוד, בסכום של 17,000 שקל לאחר שסבלו מעוגמת נפש בעטיין של תקלות בטיול מאורגן לפריז וללונדון.
לדבריהם, ביקשו ללון במיטות נפרדות בבתי המלון בפריז וקיבלו חדר עם מיטה זוגית בה לנו במשך חמישה לילות. "ביקשנו מהמדריך שיחליף את המיטה והוא השיב שאינו יכול לעשות דבר ועלינו לפנות לנתבעת".
תלאותיהם לא תמו. בבית המלון בלונדון, קיבלו חדר בקומת המרתף של המלון שיועדה למעשנים בעוד שחברי הקבוצה קיבלו חדרים בקומות העליונות. "גם הפעם לא קיבלנו מענה מהמדריך ומהנתבעת". האם ובנה ביקשו פיצוי בגין עוגמת נפש וסבל שהיו מנת חלקם בטיול.
בכתב ההגנה "הפילה" חברת אופיר טורס את התיק על סוכנות הנסיעות "לכיש טורס" מאשדוד, וטענה שהתרשלה לאחר שתובעים נרשמו לטיול באמצעותה. "לנו לא היה קשר ישיר עם התובעים ובהזמנה של "לכיש טורס" לא הייתה דרישה ספציפית לשתי מיטות נפרדות. אם היו מבקשים זאת, לא הייתה מניעה להזמין חדר בהתאם". כמו-כן שהמדריך ניסה להחליף את החדר במלון בפריז ומכיוון שהמלון היה בתפוסה מלאה, הדבר לא התאפשר. "במלון בלונדון המדריך פעל מיידית ומצא חדר אחר אך התובעים סירבו לעבור וביקשו מסמך חתום המאשר ששוכנו בחדר שאינו ראוי. מכאן הבנו שתכננו מראש להגיש תביעה". הנתבעת ביקשה לדחות את התביעה בהעדר אחריות ועילה והגישה הודעת צד ג' נגד סוכנות הנסיעות שנמחקה בהמשך על-פי בקשתה.
בפסק דין שניתן לפני כשבוע וחצי, בהעדר הצדדים, חייבה השופטת גילת שלו, את חברת הנסיעות אופיר טורס לשלם לתובעים 10,500 שקל בתוספת אגרת בית משפט בסך של 170 שקל ועוד 600 שקל הוצאות משפט לאחר שקבעה שהתרשלה ולא פעלה כמארגנת טיולים סבירה. "במקום שהנתבעת תיקח אחריות, תנסה לפתור את הבעיות באופן מיידי, ותספק שירות כפי שהתחייבה לפני שרכשו את הטיול, היא החליטה באמצעות המדריך להתעלם מבעיותיהם, להתחמק מהם כשפנו אליו במהלך הטיול, ואף לרמוז כי הם רודפי בצע שתכננו את התביעה מראש. התרשמתי כי אכן נגרמה להם עוגמת נפש קשה כתוצאה מהתקלות בבתי המלון".