|
מנסים להתחרות בגוגל [צילום: AP]
|
|
|
|
|
ב-Adobe משיקים כמה כלים חדשים. המטרה העיקרית היא תחרות בחברות כמו גוגל ומיקרוסופט הנכנסות לתחום מחשוב הענן. הדרך של Adobe לנסות ולהתחרות בענקיות אלה ובחברות אחרות היא בעזרת הפלאש, טכנולוגיה פופולרית מאין כמותה, שעשויה לתת מענה לפתרונות בתחום מחשוב הענן - לפחות בזמן הקרוב.
הפלאש שולט
הפלאש של Adobe הוא מזמן כבר לא רק תוכנת מולטימדיה, אלא פלטפורמה של ממש, ובוועידת Adobe MAX 2008, המתקיימת כעת בסן פרנסיסקו, מתכננת החברה להוכיח זאת בעזרת סדרת הכרזות. הפלאש עומד מאחורי כ-80% מהוידאו ברשת, וב-Adobe מקווים להגדיל את האחוזים הללו.
הבעיה של Adobe היא שגם במיקרוסופט מעוניינים לעשות זאת בעזרת Silverlight כאלטרנטיבה לפלאש. במטרה להתמודד מול מיקרוסופט ובגידול המואץ בשימוש בטכנולוגיות חינמיות כמו HTML, CSS ו-AJAX, משיקים ב-Adobe מגוון מוצרים חדשים ומוצרים משודרגים עבור מפתחי ומעצבי מולטימדיה - בין אם הם עובדים באינטרנט ובין אם הם עושים זאת משולחן העבודה או מהתקנים ניידים.
חידושים מעניינים
בין החידושים, ניתן לציין את Adobe Flash Catalyst, כלי עיצוב ליצירת ממשקי יישומים ללא צורך בקודים, על-ידי העברת קבצים מיישומים ב-Adobe Creative Suite 4 ופרסומם בפלאש או AIR. בנוסף, מתכננת החברה להשיק את ה-Gumbo - שילוב בין ה-Flex Builder לבין ה-Adobe Flash Catalyst.