הקבינט החברתי-כלכלי אישר (יום ג', 1.12.08) הצעת החלטה לאפשר את המשך העבודות להקמת קו הרכבת המהיר בין תל אביב לירושלים. הרכבת המהירה לירושלים תחבר אותה עם השפלה ותסייע לעוברי הדרך לחלוף על הפקקים שבנתיבי איילון ובכניסות לירושלים.
פרויקט הקו המהיר לירושלים נכלל בהסכם העקרונות שנחתם בין הממשלה לרכבת ישראל ביולי 2003. סמוך למועד החתימה על ההסכם נערכה בדיקת כדאיות כלכלית לפרויקט שהראתה כי הוא אינו עובר את רף הכדאיות הכלכלית שנקבע על-ידי משרדי האוצר והתחבורה. למרות התוצאות ומתוך הכרה בחשיבות הלאומית של הקמת הקו, החליטה הממשלה לכלול אותו בתוכנית הפיתוח של רכבת ישראל.
מאז ועד לחתימה על הסכם הפיתוח באוגוסט 2008, גדל האומדן לביצוע הקו מכ-4.2 מיליארד לכ-5.9 מיליארד שקלים. בעקבות זאת נערכה בדיקת כדאיות כלכלית חדשה, ובה הוטמעו השינויים שחלו בתחזית הביקושים ובנוהל הערכת פרויקטים תחבורתיים.
תוצאות הבדיקה הצביעו באופן ברור כי במרבית הפרמטרים שנבדקו ישנה כדאיות כלכלית גבוהה יותר מבעבר להקמת הקו. הפרויקט מתוקצב במסגרת תוכנית הפיתוח של רכבת ישראל.
קו הרכבת בין תל אביב לירושלים כולל סלילת מסילה כפולה באורך של 56 קילומטר שתעבור דרך נתב"ג ומודיעין ותגיע עד לכניסה לירושלים, סמוך לבנייני האומה. זמן הנסיעה מתל אביב לירושלים יהיה 28 דקות.
מסלול הרכבת כולל מספר מנהרות שאורכן הכולל היא כ-22 קילומטר וכן גשרים באורך כולל של 7 קילומטרים. בתוואי הסמוך מירושלים תעבור המסילה כ-80 מטר מתחת לאדמה. הנוסעים יעלו לתחנה שבמתחם בנייני האומה, באמצעות מעליות ודרגנועים שיובילו את הנוסעים בתוך מספר שניות אל המפלסים העליונים של התחנה.
רכבת ישראל מברכת על החלטת הקבינט החברתי-כלכלי. בהודעה שמסרה נכתב כי "בזאת מראה הקבינט על מחויבותו לחשיבות החיבור בין מרכז הארץ ועיר הבירה: חיזוק העיר ירושלים ותושביה, הורדת מספר כלי הרכב הנוסעים בכבישים, הפחתת תאונות הדרכים וזיהום האוויר".