|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון

עוגת הפרסום ל-2008: האינטרנט צמח ל-12% מהשוק

מדובר בנתח הגדול בתולדות מדיה זו מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: האינטרנט הוכיח כי הוא יודע לקחת נתחי פרסום מהעיתונות הפרסום בטלוויזיה צמח ולראשונה הוא הפך לגדול יותר מהיקף הפרסום בעיתונות, שהייתה מאז ומתמיד המדיה הגדולה בישראל בשני הערוצים המסחריים, 2 ו-10, נרשם במהלך השנה כולה גידול ממוצע בזמן אויר לפרסומות
06/01/2009  |   TheMarker TheMarker   |   חדשות   |   תגובות
מאת: איילה צורף  |    |  TheMarker  |  TheMarker.com  |  תגובות
הפרסום בעיתונות נחלש [צילום: פלאש 90]

גודלה של עוגת הפרסום צמח במידה מינורית של 2.6% ב-2008 לכדי 3.86 מיליארד שקלים. כך עולה מניתוח נתוני שוק הפרסום שעורכים איגוד השיווק הישראלי ויפעת בקרת פרסום. מדובר בשנה חמישית רצופה של צמיחה אם כי זו נבלמה ברבעון הרביעי של 2008. "המשבר הפיננסי שהפך למשבר כלכלי עמוק הורגש בכל ענפי המדיה ברבעון הרביעי והפך את המגמה על-פיה", אמרה תלמה בירו, מנכ"ל האיגוד. לדבריה, "ענף הפרסום צפוי להרגיש את המשבר הכלכלי במלוא עוצמתו ב-2009 וכספים רבים בתקציבי השיווק במשק יוסטו מן הפרסום המסורתי לאפיקי שיווק אחרים שעלותם נמוכה יותר".

בזכות צמיחה מרשימה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, צמח הפרסום בטלוויזיה ולראשונה הוא הפך לגדול יותר מהיקף הפרסום בעיתונות, שהייתה מאז ומתמיד המדיה הגדולה בישראל. בעוד שבשנה קודמת, החזיקה העיתונות 42% מעוגת הפרסום, היא ירדה השנה ל-38%, ואילו הטלוויזיה עלתה מ-36% ל-39%, והפכה בכך למדיה הגדולה בישראל.

בשני הערוצים המסחריים, ערוץ 2 וערוץ 10, נרשם במהלך השנה כולה גידול ממוצע בזמן אויר לפרסומות, עלייה בעלות לנקודה ועלייה ברייטינג הממוצע.

לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, "העובדה כי הטלוויזיה המסחרית גדלה בהכנסותיה מדי שנה וממשיכה להפסיד מצביעה על מבנה הוצאות והתחייבויות בעייתי. האינטרנט הוכיח כי הוא יודע לקחת נתחי פרסום מהעיתונות. השלב הבא באבולוציה שלו יהיה להראות כי הוא גם יודע לקחת נתחי פרסום מהטלוויזיה".

האינטרנט המשיך לצמוח באחוזים דו ספרתיים, והגיע ב-2008 לנתח של 12% מעוגת הפרסום - הנתח הגדול בתולדות מדיה זו, שלפני שלוש שנים בלבד החזיקה נתח שוק חד ספרתי קטן. היקף הפרסום באינטרנט בישראל על-פי הערכת איגוד השיווק ויפעת הוא 450 מיליון שקלים. מדובר בפרסום באתרי האינטרנט כמו-גם בפרסום במנועי חיפוש בישראל.

הריכוזיות בתחום האינטרנט היא גדולה: כ-65%-70% מכספי הפרסום מגיעים לוואלה ו-Ynet. עם-זאת, נכנסו בשנה החולפת כמה שחקנים חדשים לזירת האינטרנט, הבולט שבהם הוא מאקו של קשת. ייתכן שמגמת הריכוזיות תיחלש ב-2009, אם כי סביר שיקח עוד זמן רב, אם בכלל, עד שתיחלש ההגמוניה של שני האתרים הגדולים בישראל.

לעומת זאת, העיתונות, שהייתה המדיה הגדולה והחזקה בישראל, איבדה את הבכורה, הן בשל התחזקות הטלוויזיה והן בשל התחזקות האינטרנט - שניהם נוגסים בה. מגמת הירידה העקבית המאפיינת את העיתונות מאז 2002 נמשכה גם ב-2008, והפרסום בעיתונות עומד על 1,477 מיליארד שקלים בשנה החולפת לעומת 1,571 מיליארד ב-2007 - קיטון של כ6%.

הצטרפותם של שחקנים נוספים לענף לא הגדילה את היקפי הפרסום בעיתונות והעוגה המצטמקת חולקה בין מספר גדול יותר של עיתונים יומיים, שבועונים וירחונים. כפועל יוצא, מתאפיינת 2008 בירידת מחירים ובגידול ההנחות למפרסמים.

ב-2008 נרשמה יציבות בענף פרסום החוצות ולולא הסרת השילוט מנתיבי איילון, היה הענף אף רושם צמיחה צנועה בשנה החולפת. הוא היה ונותר 5% מהעוגה. את הירידה בפרסום בקירות באיילון, מקזזים הקמפיינים המפלגתיים שעלו בסוף השנה לקראת הבחירות הקרובות.

ענף שילוט החוצות ממשיך להתאפיין על-ידי 5-4 שחקנים גדולים, אשר מחזיקים את רוב הענף ובראשם חברת רפיד. בשלהי 2008 התחיל שינוי במפת השחקנים אשר ככל הנראה ישנה את מבנה הכוחות בענף. השינוי הבולט ביותר הוא רכישת מקסימדיה על-ידי אלי עזור ומיזוגה עם מרקעי תקשורת.

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  06/01/2009   |   עודכן:  06/01/2009
איילה צורף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עוגת הפרסום ל-2008: האינטרנט צמח ל-12% מהשוק
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחיר הנפט עלה (יום ג', 6.1.09) בשווקי העולם לכ-50 דולר החבית. פרשנים מסבירים את העלייה המהירה של המחיר בפעולת צה"ל ברצועת עזה, בסכסוך בין רוסיה לבין אוקראינה על מחירי הגז הטבעי, ובקיצוץ התפוקה של המדינות החברות בקרטל היצואניות אופ"ק. מאז 19 בדצמבר 2008, שבו נרשם מחיר שפל של 32.40 דולר החבית, קפץ מחיר הנפט ב-50%.
06/01/2009  |  משה ריינפלד  |   חדשות
גורמי רפואה פלשתינים מדווחים כי לפחות שלושים בני אדם, רובם ילדים, נהרגו בתקיפה ישראלית על בית הספר של סוכנות הסיוע של האו"ם אונר"א בעיירה ג'בליה שבצפון רצועת עזה. מדובר במתקפה השנייה על בית הספר שמתבצעת בשעות האחרונות.
06/01/2009  |  איציק וולף  |   חדשות
מוטי שפירא, מנכ"ל לה"ב (ארגוני העצמאים בישראל), מביע (יום ג', 6.1.09) חשש כבד מכוונת הממשלה לסגור את הרשות לעסקים קטנים. שפירא אמר כי "סגירת הרשות לעסקים קטנים תהיה איוולת מוחלטת וטעות קשה, ואנחנו, ארגוני העצמאים כמשתמשי קצה של הרשות לעסקים קטנים, נמצא את עצמנו ללא מערך סיוע". לדבריו, "אם אכן הרשות תיסגר נאלץ למצוא דרכים חלופיות לסייע למאות אלפי עצמאים ובעלי עסקים קטנים ואני לא רואה מהיכן ניקח את התקציבים לכך. מעבר לזה, להפוך את הרשות לעסקים קטנים למחלקה במשרד ממשלתי זה צעד לא נכון".
06/01/2009  |  עופר וולפסון  |   חדשות

הנהלת איגוד הכדורסל אישרה את המלצת יו"ר האיגוד, ממלאי מקומו, סגניו ויו"ר המנהלת, לפיה תמשיך הפעילות הסדירה בכל ליגות הכדורסל בישראל וכן בפעילות הכדורסל הבינ"ל, זאת בכפוף להנחיות מערכת הביטחון ותוך כדי התחשבות מירבית בקבוצות המשחקות באזורים המצויים בטווח הרקטות הנורות מרצועת עזה.


06/01/2009  |  עמר בנוביץ  |   חדשות
משטרת הודו פיזרה (יום ג', 6.1.09) בגז מדמיע ובאלות מאות מפגינים מוסלמים שיעים בחלק ההודי של חבל קשמיר, שמחו נגד פעולות ישראל ברצועת עזה. לפחות 30 מהמפגינים נפצעו, ועוד 50 נעצרו, בהפגנה שהתקיימה בסרינגר, העיר הראשית של קשמיר ההודית.
06/01/2009  |  משה ריינפלד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
ככל שאנו נסחפים אחר העלילה הקסומה בספרה של רבקה רז אנו מפליגים אל ים נעלם, מבינים שלפנינו דרמה של חיים ושירה, חיים ושפה, חיים והשראה. דף אחר דף נקרעים מסכים, והסודות משמעם - הבנת נ...
רון בריימן
רון בריימן
"ידידתנו הגדולה" עושה זאת שוב. שוב היא גוזלת ממדינת ישראל ומעם ישראל את הניצחון על אויב תוקפני. כך היא נהגה ונוהגת בכל מלחמות ישראל ב-76 שנות "עצמאותנו"(?). שוב היא נוהגת בישראל כפ...
דן מרגלית
דן מרגלית
בקצה הדרך, במוצא הנהר היהודי אל הים האנושי, נמצא צידוק לדרכנו ונראה את אחינו באים אל הארץ המובטחת מי בלהט ההכרה ומי במנוסת אימה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il