|
'חכה לטיסה הבאה' [צילום: AP]
|
|
|
|
|
|
סוזן שמעילוב תבעה את חברת דין טורס בבית המשפט לתביעות קטנות בנתניה בסכום של 6,000 שקל לאחר שכרטיס טיסה שהזמינה לא כורטס ונגרמו לה נזקים.
לדבריה, הזמינה כרטיס טיסה, עבור חבר, מניו-יורק לישראל דרך בודפשט, והובטח לה שההזמנה תישמר בתנאי שתשלם עד לתאריך: 6.6.08. שמעילוב שילמה ביום: 5.6.08 ונציגת הנתבעת שלחה לה את פרטי ההזמנה בפקס. למחרת בבוקר נכונה לה הפתעה כשהתברר שההזמנה "נפלה" ולא נעשה כרטוס למועד שהוזמן. בלית ברירה הזמינה שמעילוב כרטיס למועד אחר וקיבלה טיסה עם עצירת ביניים למשך 9 וחצי שעות בבודפשט. כשביקשה לבטלו נאמר לה שתחויב ב-250 דולר דמי ביטול.
"שינוי מועד הטיסות גרם לי לנזק שכן הזמנתי נופש לאילת בהתאם למועדי ההזמנה המקורית והפסדתי כסף. כמו-כן חברי נאלץ להמתין זמן רב בבודפשט", טענה שמעילוב.
בכתב ההגנה טענה הנתבעת שלא הובטח לשמעילוב שההזמנה תישמר עד ליום 6.6.08, ולאחר שהתברר שלא ניתן לכרטס הוצע לה לקבל את כספה בחזרה או לשלם סכום נוסף של 115 דולר על-מנת לשריין את תאריכי ההזמנה המקורית והיא סירבה. כמו-כן ששמעילוב הסכימה לקבל כרטיס טיסה למועד חלופי ושינוי התאריך לאחר הכרטוס היה כרוך בקנס. הנתבעת ביקשה לדחות את התביעה.
בפסק דין שניתן לפני כשבועיים, בהעדר הצדדים, חייבה השופטת ד"ר איריס ברון רבינוביץ' את הנתבעת לשלם לשמעילוב 1,000 שקל בתוספת 350 שקל הוצאות משפט בתוך 30 יום. השופטת לא שוכנעה שנציגת הנתבעת הבהירה שמועד הטיסה החלופי כרוך בהמתנה של 9 וחצי שעות בשדה התעופה, מה גם שהנציגה לא העידה במשפט והדבר נזקף לחובת הנתבעת.
"אני מוצאת שהנתבעת אחראית לכך שהכרטיס לא כורטס במחיר ולמועדים שבו הוזמן על-ידי התובעת. בכל הנוגע לצורך לשנות את מועדי הטיסות, הרי שאכן הנתבעת גרמה לכך ברשלנותה. יחד עם זאת, התובעת יכלה למנוע את הצורך בשינוי התאריכים במידה והייתה משלמת סכום נוסף של 115 דולר. על התובעת החובה להקטין את הנזק. כמו-כן אף על התובעת מוטלת הייתה החובה לברר את זמן ההמתנה בבודפשט במועדים החלופיים שהוצעו לה, שכן היה ידוע לה שדובר בטיסה עם חניית ביניים ולפיכך חלק מהאחריות לעניין זה מוטל עליה", פסקה רבינוביץ'.
השופטת הוסיפה ששמעילוב לא הוכיחה את הנזק שנגרם לה לעניין הנופש באילת.