ביום שלישי הקרוב, ה-3 בפברואר 2009, ייכנס לתוקפו צו עליו חתם שר התשתיות, בנימין בן-אליעזר, בחודש יוני 2008, המסיר את הפיקוח ממחירו של בנזין 96 אוקטן. כך מזכיר היום (יום ה', 29.1.09) לציבור המשרד.
בנזין 96 ישווק ללא תוספת אשלגני ותחנות תדלוק אשר ימכרו בנזין מסוג זה יחויבו לשווק בקבוקון תוסף אשלגני לשימוש עצמאי ברכבים המיושנים.
"כמויות הצריכה של בנזין 96 ירדו דרסטית בשנים האחרונות", אמר חן בר יוסף, מנהל מינהל הדלק במשרד התשתיות הלאומיות, "היקף צריכת דלקי התחבורה בישראל בשנת 2008 הינו כ-5000 טון, ובנזין 96 מהווה 3.5% בלבד מסך הצריכה, זאת ללא כל פרופורציה לנפח האחסון המוקצה בתחנות התדלוק ברחבי הארץ".
על-מנת לאפשר את המהלך תוך מזעור הנזק ועוגמת נפש לבעלי כדי הרכב, מחויבות תחנות התדלוק שיפסיקו את מכירת בנזין 96, להחזיק ולמכור תוספת אשלגן. בחודש האחרון, ביצע המשרד מבצע הסברה לנהגים בשיתוף עם משרד התחבורה והגנת הסביבה והפיץ הודעה בדיוור ישיר לכל בעלי הרכבים אשר יידרשו לתוסף האשלגן, וכן ערך פרסום בנושא באמצעי התקשורת.
בנזין 96 אוקטן משמש חלק מהרכבים שיוצרו עד שנת 1994. בשנת 2003 חדל בנזין 96 מלהכיל עופרת ובמקומה הוסף התוסף האשלגני במתקני הניפוק. באירופה יצא סוג זה של בנזין משימוש החל משנת 2000.
ההפחתה עד הפסקת השימוש בדלק מסוג 96 אוקטן, תפנה מיכלים לאחסון באופן שיאפשר מקום לדלקים החדשים, המזהמים פחות ויותר ידידותיים לסביבה.
באתר האינטרנט של המשרד ניתן למצוא את רשימת הרכבים החייבים בתדלוק בבנזין 96 אוקטן, ואת החלופות המומלצות להם.