|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

החשיפה התקשורתית יממה לבחירות:

לבני מתאוששת בשבוע האחרון

מדד הכותרות החיוביות: יו"ר קדימה מתאוששת מההתרסקות התקשורתית שלה שהחלה ב"עופרת יצוקה" הסיבה: התחזקות ליברמן על חשבון הליכוד
09/02/2009  |   איציק וולף   |   חדשות   |   בחירות לכנסת 18   |   תגובות
לבני מתאוששת ומזנבת תקשורתית בנתניהו ובברק [צילום: AP]

חברת "יפעת- מחקרי מדיה" חושפת כי על אף הכסף הרב שהשקיעה מפלגת קדימה בתעמולת הבחירות איבדה יו"ר המפלגה, ציפי לבני, את הבכורה התקשורתית בדמות הכותרות החיוביות הרבות ביותר אך בזכות הסקרים האחרונים המנבאים עלייה מטאורית של ליברמן היא שבה לזנב בנתניהו.

בתקופה הראשונה של מערכת הבחירות, מייד לאחר הבחירות המקדימות במפלגות הגדולות, הובילה לבני עם תשומת לב רבה שקיבלה מהתקשורת ובמה רחבה להפגנת דיעותיה, בעוד נתניהו קיבל לא מעט ביקורת על התקלות הרבות בפריימריז ועל מיקומו הגבוה יחסית של פייגלין ברשימה, מוקם שלישי עם תדמית תקשורתית לא מחמיאה.

באותה תקופה זכתה לבני ללא פחות מ-80 כותרות אוהדות אל מול 60 כותרות אוהדות שלהן זכה יו"ר העבודה, אהוד ברק ואל מול 0 כותרות חיוביות ו-18 כותרות שליליות שלהן זכה יו"ר הליכוד נתניהו.

מבצע עופרת יצוקה ברצועת עזה סימן את המפנה התקשורתי. תקופת המבצע הייתה "שייכת" ללא ספק לאהוד ברק עם 86 כותרות אוהדות אל מול 41 כותרות אוהדות שלהן זכתה לבני. באותה תקופה החל יו"ר הליכוד נתניהו את ההתאוששות התקשורתית וזכה ל-27 כותרות חיוביות.

מאז שהסתיים מבצע עופרת יצוקה צבר נתניהו תאוצה תקשורתית שהחלה להיבלם רק בשבוע האחרון. ב-20 הימים האחרונים הוא זכה ללא פחות מ-126 כותרות חיוביות לעומת 120 כותרות חיוביות של ברק ו-78 כותרות חיוביות של לבני.

למרות כל האמור לעיל, מהניתוח של השבוע האחרון עולה כי הסקרים האחרונים מיטיבים ויוצרים מומנטום תקשורתי יקר ערך לתדמית התקשורתית של ליברמן וליבני, המובילים בחשיפה החיובית המשוקללת עם 52 כותרות חיוביות.

נתניהו שכאמור, הוביל לאחרונה בחשיפה חיובית בתקשורת, יורד אל המקום הרביעי, בעיקר בשל הסקרים המעודכנים החוזים ירידה בכוחו של הליכוד, וזליגת מצביעים אל ליברמן.

נתי יעקובי מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה מתקדמים ציין כי ישנה חשיבות מכרעת לתוצאות הסופיות של החשיפה התקשורתית, מכיוון שמאות אלפי הקולות הצפים מושפעים ללא ספק מתדמית המועמדים בתקשורת. "אין ספק שבמצב הנוכחי ליברמן וליבני שרק לאחרונה הוספדה, הם המרוויחים הגדולים", העריך.

ברק - ביטחון, נתניהו - כלכלה, לבני - שותקת

מן הנתונים של חברת יפעת ניתן ללמוד עוד על הנושאים שבהם עסקו המועמדים המובילים בשבוע האחרון ועל האינטנסיביות שבה הם עוסקים באותם נושאים.

בעוד אהוד ברק התמקד בעיקר בנושאי ביטחון עם 29 כותרות בנושא ומעט בענייני הכלכלה עם 9 כותרות בנושא, בחר יו"ר הליכוד נתניהו להתמקד דווקא בנושא המזוהה איתו יותר מכל - הכלכלה - עם 23 כותרות בנושא. הביטחון והרווחה זכו כל אחד לשמונה התייחסויות של נתניהו.

יו"ר קדימה לבני התמקדה בעיקר בביטחון ובתהליך השלום אך נתון שבולט במיוחד הוא מיעוט ההתבטאויות שלה באופן כללי - 16 במספר (5 לביטחון, 2 על כלכלה, 3 על חברה ורווחה, 3 על תהליך השלום ו-3 על נושאי דת ומדינה).

שווי התעמולה של קדימה - כ-5.5 מיליון שקל

מדד נוסף להערכת הבולטות של המפלגות בתקשורת הוא שווי החשיפה הכספית של שידורי תעמולת הבחירות בטלוויזיה, כאילו היו פרסומות ממומנות.

מבדיקת יפעת בקרת פרסום אשר העריכה את השווי של כל תשדיר תעמולה לפי אורכו, שעת השידור שלו והערוץ בו הוא שודר, עולה כי מפלגת קדימה היא המובילה בשווי חשיפה עם תעמולת בחירות בשווי ריאלי של כ-4.6 מיליון שקלים.

במקום השני ניצבת מפלגת העבודה עם 3.2 מיליון שקלים ואחריה שס והליכוד עם כ-2.2 מיליון שקלים כל אחת. במקום הרביעי עומדת מפלגת הגימלאים עם שווי תעמולת בחירות של כ-1.5 מיליון שקלים.

גם בפרסום ברשת האינטרנט מובילה מפלגת קדימה עם פרסום מוערך בכ-960 אלף שקלים. במקום השני ניצבת מפלגת הליכוד עם פרסום בשווי של 875 אלף שקלים. במקום השלישי בולטת מרצ עם פרסום בשווי מוערך של כ-474 אלף שקלים.

התנועה הירוקה-מימד ניצבת במקום הרביעי בפרסום באינטרנט עם תקציב של כ-456 אלף שקלים. מפלגת העבודה סוגרת את החמישייה עם פרסום באינטרנט בשווי מוערך של כ-368 אלף שקלים.

נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, הסביר כי מפלגות שלא קיבלו זמן מסך ארוך במסגרת תעמולת הבחירות פיצו עצמן בפרסום מאסיבי בתשלום ברשת האינטרנט.

"ניתן לראות שהמפלגות כבשו את האתרים המובילים ברוטציות גבוהות, ולעיתים אף היה קשה לאתר את הבאנרים המסחריים הרגילים. מפלגות שלא קיבלו זמן מסך ארוך במסגרת תשדירי תעמולת הבחירות כמו מרצ ומימד, פיצו על כך בפרסום מאסיבי בתשלום באינטרנט", אמר.

יצויין כי הנתונים שעליהם מדברים אנשי חברת יפעת הינם שווי מדיה מוערך בפרסום באנרים,שאינו כולל את ההשקעה הכספית הגדולה של המפלגות באתרים שלהן.

תאריך:  09/02/2009   |   עודכן:  09/02/2009
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לבני מתאוששת בשבוע האחרון
תגובות  [ 24 ] מוצגות   [ 24 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הרשלה
9/02/09 17:49
 
הרשלה
10/02/09 08:50
2
ישמעאל
9/02/09 17:50
 
תקשורת זבל
9/02/09 22:31
3
המדינה לטובת הערב
9/02/09 17:51
4
מ.אלקרייאף
9/02/09 18:24
5
נ.פ
9/02/09 18:32
6
דנידין
9/02/09 18:39
 
מ.אלקרייאף
9/02/09 19:57
7
מני הזועם
9/02/09 19:25
8
פאר
9/02/09 19:32
9
מני הזועם
9/02/09 19:32
10
נ.פ.
9/02/09 19:36
11
מ.אלקרייאף
9/02/09 19:50
12
גוגל, והוא הצביע
9/02/09 20:04
13
אליאליאלי
9/02/09 20:26
14
אליאליאלי
9/02/09 20:36
15
היחצנים שלה - מחר
9/02/09 20:52
16
מני הזועם
9/02/09 20:58
 
יוסי ק
10/02/09 12:58
17
נדיה
9/02/09 21:41
18
הרשלה
9/02/09 21:51
19
מייצרים מומנטום
9/02/09 22:24
20
הלנה
9/02/09 22:35
פורום: בחירות לכנסת 18 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה משנה את חישוב מדד המחירים לצרכן. כך הודיעה הלשכה (יום ב', 9.2.09). מאז עידכון סל המדד בינואר 1999, משקלי המדד מתעדכנים מידי שנתיים, בהתאם לתקנות של ארגון העבודה הבינלאומי, לעריכת מדד המחירים לצרכן, הממליצות לעדכן את סל המדד לעיתים תכופות, על-מנת להקטין הטיות אפשריות במדד הנובעות משינויים בדפוסי הצריכה של האוכלוסיה.
09/02/2009  |  עופר וולפסון  |   חדשות
יום המסחר שלפני הבחירות הסתיים במגמה מעורבת: מדד תל אביב 25, הוסיף 0.4% וננעל ברמה של 708.48 נקודות ומדד תל אביב 100, איבד 0.1% וננעל ברמה של 644.22 נקודות. מחזורי המסחר הסתכמו ב-1.65 מיליארד שקל.
09/02/2009  |  טל לוי   |   חדשות
מדי שבוע נביא לכם את העידכונים הכי חמים מעולם הטלוויזיה, והפעם: ג'ניפר אניסטון חוזרת לבקר ב"חברים", ספוילרים רומנטיים ל"האוס", טינה פיי מואשמת בגניבה, הסימפסונים מנצלים את אן האת'וויי, ג'ון האם לא רק יפה, ועוד.
09/02/2009  |  חן חדד  |   חדשות
חברות משהב ולב אופיר הרסו הבוקר (יום ב', 9.2.09) את הבניין הישן הראשון במתחם פינוי-בינוי ברחוב ערבי נחל, גבעתיים. לאחר הריסת כל הבניינים, יבנו שתי החברות במקום 4 מגדלים - 3 של 33 קומות ו-1 של 19 קומות, ובהם 528 דירות.
09/02/2009  |  אלעזר לוין  |   חדשות
רשת חנויות הצעצועים טויס-אר-אס, בשליטת אליעזר פישמן, שכרה מחברות גזית-גלובס וליאו לינאו חנות ב-1,800 מ"ר, בשתי קומות, במרכז הבידור והמסחר החדש ג'י-סינמה, ההולך ונבנה במערב ראשון לציון. חברתו של פישמן תשלם, על פי הערכה, כ-60 דולר למ"ר לחודש, שהם כשני מיליון שקל לשנה. החוזה צמוד למדד, לחמש שנים, עם אופציה לעוד חמש. זוהי עסקת שכירות גדולה ראשונה של פישמן בתקופה האחרונה.
09/02/2009  |  אלעזר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il