|
החברה תמשיך לההשקיע במחקר ופיתוח. מנכ"ל פיג'ו-סיטרואן, כריסטיאן סטרייף [AP]
|
|
|
|
|
יצרנית הרכב הצרפתית פיג'ו-סיטרואן אינה צופה רווחים עד שנת 2010. החברה דיווחה (יום ד', 11.2.09) במפתיע על הפסד בשנת 2008, בגלל המשבר הכלכלי בעולם ופגיעתו במכירות הרכב. בשנת 2007 היה לחברה רווח נקי של 885 מיליון אירו.
ההפסד של פיג'ו-סיטרואן הסתכם ב-2008 ב-343 מיליון אירו, וזאת בניגוד לתחזיות של אנליסטים אירופיים בדבר רווח. החברה אומרת כי בשנת 2009, שבה היא צופה הפסד נוסף, תתמקד בהקטנת המלאי והפחתה למינימום של השימוש במזומנים.
פיג'ו-סיטרואן, שהיא יצרנית הרכב השנייה בגודלה באירופה, אחרי פולקסווגן, נאבקת כמו המתחרות שלה להיפטר ממלאי המכוניות הבלתי-מכורות שהצטבר בעיקר בגלל משבר האשראי.
מניית פיג'ו-סיטרואן ירדה בראשית המסחר בבורסת פריס ב-3% לעומת ירידה של 0.2% במדד המניות הפריסי -40 CAC. מניית רנו ירדה ב-4.2%.
אסון עולמי
ביום ג' אמר מנכ"ל פיג'ו-סיטרואן, כריסטיאן סטרייף, כי הירידה בענף הרכב הפכה לאסון עולמי. הוא צופה כי המכירות ב-2009 יירדו ב-20% לפחות. סטרייף הוסיף כי החברה שואפת לחזור לרווחיות ב-2010 אך הוא צופה כי המחצית הראשונה של 2009 תהיה קשה במיוחד וכי כל שנת 2009 תביא הפסדים ותזרים מזומנים שלילי. כמו-כן הוא צופה שחוזקו של האירו יהווה בעיה.
מלאי המכוניות הלא-מכורות של פיג'ו-סיטרואן באירופה עמד בסוף 2008 על כמות קרובה לזו של דצמבר 2007 בזכות קיצוצים בייצור ברבעון האחרון של 2008.
ביום ב' גילה נשיא צרפת ניקולא סרקוזי כי ממשלתו העניקה הלוואות בסך 3 מיליארד כל אחת לפיג'ו-סיטרואן ולרנו כדי שיוכלו לשרוד את התקופה הקשה הצפויה. פיג'ו-סיטרואן אומרת כי ההלוואה הממשלתית ומקורות פיננסיים אחרים יכסו את המימון הדרוש בסך כ-4 מיליארד אירו לפעילות המכירות והייצור בשנת 2009.
החברה מתכוונת להמשיך בהשקעות במחקר ופיתוח בסך 3.5 מיליארד אירו, אמר המנכ"ל.