|
המחירים האטרקטיביים הקלו על הרכישות
|
|
|
|
|
למרות המיתון שבפתח הישראלים ממשיכים "לגהץ". בשלושת החודשים נובמבר 2008-ינואר 2009 נרשמה עלייה של 4.5% בסך כל הרכישות בכרטיסי אשראי. זאת, בהמשך לעלייה של 1.2% בשלושת החודשים אוגוסט-אוקטובר 2008. כך מדווחת (יום ג', 24.2.09) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
ירידה של 0.3% נרשמה ברכישות מזון ומשקאות (כולל שירותי אוכל), נרשמה ירידה של 1.2% ברכישות מוצרי תעשיה. לעומת זאת, עלייה של 5.1% נרשמה ברכישות שירותים ועלייה של 6.5% נרשמה ברכישות מוצרים ושירותים אחרים.
ברכישות מזון ומשקאות (כולל שירותי אוכל והסעדה), אשר היוו 20% מהרכישות בכרטיסי אשראי בשנת 2007, נרשמה בנובמבר עד ינואר ירידה במחירים קבועים של 0.3% בחישוב שנתי, בהמשך לירידה של 1.5% בשלושת החודשים אוגוסט-אוקטובר. במוצרי תעשיה (הכוללים הלבשה והנעלה, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, בתי כלבו ורהיטים), אשר היוו 18% מהרכישות בשנת 2007, הנתונים מראים ירידה במחירים קבועים של 1.2% בחישוב שנתי. זאת, בהמשך לירידה של 4.8% בשלושת החודשים אוגוסט-אוקטובר.
ברכישות השירותים (הכוללות שירותי ביטוח, טיסות ואירוח, פנאי ובילוי ושירותי עירייה וממשלה), קבוצה שהיוותה 20% מהרכישות בשנת 2007, נרשמה עלייה של 5.1% בחישוב שנתי. זאת, בהמשך לעלייה של 2.8% בשלושת החודשים אוגוסט-אוקטובר.
קטגוריית "מוצרים ושירותים אחרים" (הכוללת דלק חשמל וגז, מחשבים ותוכנה, ציוד ושירותי תחבורה ותקשורת, ספרים, פרסום, שירותי רפואה ותרופות), המהווה את החלק הארי ברכישות - 42% בשנת 2007, נרשמה עלייה במחירים קבועים של 6.5% בחישוב שנתי בנובמבר-ינואר בהמשך לעלייה של 5.2% בשלושת החודשים אוגוסט-אוקטובר.
הנתונים על רכישות של צרכנים פרטיים בכרטיסי אשראי התקבלו מכל חברות כרטיסי האשראי הפועלות בישראל, והן דווחו לפי סכום הרכישה הכולל של הצרכנים בבתי העסק, תוך התייחסות לרכישות של הישראלים בארץ בלבד.