פרסום הידיעה ב-News1 הבוקר (יום ד', 11.3.09) בדבר פסק ההלכה של הרב עובדיה יוסף לגבי קריאת המגילה בפורים, עורר מבוכה רבה בקרב אלפי תושבי רמות אלון בצפון-מערב ירושלים. הרב יוסף פסק שברמות יש לקרוא את המגילה בי"ד באדר. אולם אלפי תושבי רמות, בכל בתי הכנסת שלה, קראו את המגילה אמש והבוקר, ט"ו באדר, מתוך הסתמכות על פסקי הלכה קודמים, שלפיהם רמות היא חלק מירושלים.
רמות אלון היא בעיקרה שכונה דתית-חרדית. אלפי מתפללים גדשו אמש והבוקר את בתי הכנסת, כדי לקרוא בה את המגילה. מאות מתפללים הגיעו לבית הכנסת "נוה אורות" ברמות. מאות רבות נוספות הגיעו לבתי הכנסת של מתחם "משכן שרגא". בתי כנסת אחרים בשכונה הם של חסידים וקהילות ספרדיות. כמעט הכל, למעט בשכונת רמות ב', קראו בט"ו באדר, ועתה הם במבוכה אדירה מה לעשות, שהרי אין אפשרות להחזיר את הגלגל אחורה. מבחינתו של הרב יוסף - הם לא קיימו השנה את מצוות חג הפורים.
בעיה נוספת המטרידה ממש ברגעים אלו משפחות רבות היא האם לערוך אחר-הצהריים את סעודת פורים המסורתית. אם פורים אצלם היה אתמול, הרי שאין שום משמעות לסעודה! בעיה נוספת - האם לומר היום בתפילה ובברכת המזון את תוספת "על הניסים" המיוחדת לפורים.
השאלה איננה חדשה. רבני "משכן שרגא", למשל, פסקו לפני שנים, שרמות איננה חלק מירושלים. ליתר ביטחון, הם הורו לקרוא בה את המגילה גם בי"ד וגם בט"ו.
רמות היא שכונה מיוחדת במינה בירושלים מבחינת הגיאוגרפיה שלה: מבחינה מוניצפלית היא חלק מירושלים, אולם לא זה מה שקובע מבחינה הלכתית. הנתון הקובע הוא שהשכונה תהיה בבחינת "סמוך ונראה", כלומר היא גם סמוכה לירושלים וגם רואים ממנה את ירושלים. אכן, אפשר לראות מרמות חלק מירושלים, אך רק בניינים בעיר החדשה ולא בניינים בעיר העתיקה. מבחינת "סמוך", מפריד גיא עמוק בין השכונה לבין שכונות אחרות, כמו רמת שלמה והר חוצבים. סיעת שס בעירייה לחצה להציב במקום, המתפרס לאורך 560 מטרים, מגורונים שישמשו את עובדי התברואה כדי ליצור רצף. אחר כך דוברעל מיצג אומנותי, אולם לבסוף נתקע העניין עם כניסתו של ניר ברקת לתפקיד ראש העירייה, לאחר שביקש ללמוד את הנושא.
הבעיה לא התעוררה אשתקד, כי ט"ו באדר היה ביום שבת, שבו אין קוראים את המגילה, וממילא קראו אותה בכל ירושלים בי"ד, כמו בכל שאר העולם. השאלה חזרה והתעוררה השנה. במשך השנים יצאו כמה פסקי הלכה לגבי רמות ושכונות אחרות בירושלים בנושא זה.