|
החיישן יזהה גניבת דלק [צילום: AP]
|
|
|
|
|
בחודשים האחרונים, עקב המצב הכלכלי ומחירי הסולר, חלה עלייה בגניבת דלק ממיכלי משאיות, וההערכה שכ-4% מכלל הסולר במיכלי המשאיות בשוק נגנב.
צוות מחלקת הפיתוח של "איתוראן" השקיע כ-400 אלף ש"ח למציאת פתרון ולפיתוח חיישן מיוחד לזיהוי גניבת דלק.
המטרה הייתה לפתח פתרון אלקטרוני שיתריע בעת ניסיון גניבת הדלק, כאשר מבחינת הבטיחות התקנת החיישן לא פוגעת במיכל הדלק, לא בהתקנת חיישני הפתיחה של מיכל הדלק ולא בקידוחים בתוך המיכל.
החיישן מותקן בתוך הקבינה של הרכב כשהוא מחובר מצד אחד למערכת האיתור (יחידת איתוראן או GPS) ומצידו השני למיכלולים בתוך הרכב. החיישן יודע לקרוא מצב בו יש ירידה דרסטית של כמות הסולר במיכל בעוד הרכב נמצא באותו מקום (כשהרכב לא בנסיעה). בעת כזו, משודרת התרעה באמצעות מערכת האיתור לחברת איתוראן.
הפתרון יוכל לתת מענה לכל מגוון יחידות הקצה שהחברה התקינה ומתקינה ברכבי לקוחותיה כולל יחידות קצה בטכנולוגית איכון GPS.
בשלב הראשון השירות יהיה זמין רק ללקוחות החברה, המחוברים למערכות ניהול צי רכב ובשלב השני יוכלו לקבל את השירות כל לקוחות החברה.
מחיר חד-פעמי להתקנת החיישן: 450 ש"ח בתוספת מע"מ והוא כולל התקנה. לקוחות שהרכבים בהם הותקן החיישן מחוברים למערכות ניהול צי רכב יקבלו את שירות ההתראות ללא תשלום נוסף.
מאיתוראן נמסר, שהנזק לבעלי המשאיות שנגנב מהם סולר, מוערך באלפי שקלים לחודש: משאית צורכת כ-1 ליטר סולר לכל 3-2 קילומטר. כמות הקילומטרים שמשאית גומעת בחודש הוא כ-6,000 ק"מ, כלומר צורכת כ-3,000 ליטר בחודש. חשבון מהיר מראה כי סעיף הסולר בתקציב החברה הוא כ-15,000 שקל.
בחלק מהמקרים, הגניבה מתבצעת על-ידי הנהג עצמו שמוצא בעיסוק זה השלמת הכנסה מהירה. ומה הפלא? לגנוב כ-20 עד 30 ליטר ממיכל של 500 ליטר זה עניין של דקות ולא תמיד מורגש על-ידי בעל המשאית.