תושבי הערים והיישובים הסמוכים לנמל התעופה בן-גוריון נחרדו לגלות בימים האחרונים כי הצעת חוק ההסדרים שתעלה להצבעה בכנסת כוללת סעיף הקובע כי נמל התעופה הבינלאומי של ישראל ייפתח להמראות לילה. לדבריהם, יגרום המהלך למטרדי רעש חמוריים ביותר לאוכלוסיה המונה כמיליון תושבים.
בשנת 1997, לאחר מאבק שניהלה עיריית חולון, התקבלה החלטת ממשלה כי נמל התעופה יישאר לנחיתות 1:40 עד 5:50 יהיה סגור להמראות. בכל אותו זמן נשארים המסלולים פתוחים לנחיתות הנחשבות למרעישות פחות. כעת, מבקשת הממשלה לפתוח את המסלולים להמראות ללא כל הגבלת זמן.
ראש מועצת שוהם, גיל ליבנה, שיגר (4.5.09) מכתב דחוף לשר התחבורה, ח"כ ישראל כץ ולשר להגנת הסביבה, ח"כ גלעד ארדן, בדרישה להתנגד להצעה זו שבחוק ההסדרים ולפעול להסרתה.
"פתיחת נתב"ג להמראות לילה משמעו גרימת מטרדי רעש חמורים לאוכלוסיה רחבה המונה כמיליון תושבים בישובי עוטף נתב"ג ובכללם תל אביב, חולון, בת ים, ראשל"צ, אזור, אור יהודה, בית דגן, יהוד, לוד, עמק לוד, חבל מודיעין ושוהם. נתב"ג פועל במשך 20 שעות ביממה, תוך גרימת מטרדי רעש לאוכלוסיה רחבה ומן הראוי לאזן מטרדים אלה בלפחות 4 שעות של שקט במהלך הלילה", כתב ליבנה לשרים. לדבריו, הסטנדרט של סגירת נמלי תעופה בלילה נהוג ומקובל במרבית נמלי התעופה המערביים הגובלים כנתב"ג באוכלוסיה אזרחית רחבה.
עוד ציין ליבנה כי מאז החלטת ממשלת ישראל ב-1997 המורה על סגירת נתב"ג להמראות לילה, שמרו כל ממשלות ישראל על החלטה זו ודחו יוזמות דומות שעלו מעת לעת. "אין זה ראוי שהצעה זו תהיה מקודמת בחוק ההסדרים במשק ללא התדיינות עם ראשי הרשויות הנפגעות מהתוכנית וללא שמיעת עמדתנו", הדגיש והוסיף כי לדעת היועצים המשפטיים של המועצות הסובבות את נמל התעופה, החלטה שכזו נגועה בחוסר סמכות.
ראש מועצת שוהם טען במכתבו לשרי התחבורה והגנת הסביבה כי סעיף ההמראות והנחיתות הליליות מנתב"ג נולד בעקבות לחצים של גורמים אינטרסנטים ובהם חברות תעופה אשר משיקולים כלכליים צרים מבקשים לשלוח את מטוסיהם בשעות בלתי סבירות.