|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
"מלחמת חרבות ברזל" ממחישה את החשיבות של התחדשות עירונית - חוות דעת מאת ליאם הנדסה גרופ
קבוצת ירדן
האם ניתן לקיים צוואה על בסיס העתק הצוואה?

מי תוקע מקלות בגלגלי הרכבת?

נציגי משרד האוצר וארגונים ירוקים יזומנו לוועדת הכלכלה להסביר מדוע הם מערימים קשיים על קידום פרויקטים רבים ברכבת חבר ועדת הכלכלה מציע לפתוח מחדש את תוכנית הקו המהיר לירושלים שאמור להיפתח ב-2016 כדי לענות על צרכים עתידיים
24/05/2009  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תגובות
ח"כ אופיר אקוניס מתעניין בקטר הרכבת [רכבת ישראל]

הליכים מעוכבים
קווים שיוכלו להיפתח בעוד שנה
עכו - כרמיאל
עכו - בית שאן
הכפלת מסילה
לוד - באר שבע
קריית מוצקין - מפרץ חיפה
תל אביב - כפר סבא
תל אביב - אשדוד
פתיחת מסילה רביעית באיילון כדי לשחרר צוואר בקבוק המאפשר רק את נסיעתן של 8 רכבות בשעה במקום 16-12, וגורם להארכת משך הנסיעה.

הפוליטיקה הכלכלית של הרכבת המהירה
עידן יוסף
הנימוק הכלכלי שהוצמד לאישור קו הרכבת המהירה לירושלים הוא בסך הכל אמירה נבובה שעלתה למשלם המיסים 1.7 מיליארד שקל וחמש שנים מבוזבזות
לרשימה המלאה

6,795 מיליון שקלים יושקעו בקו הרכבת המהיר לירושלים, שיקצר את משך הנסיעה מ-110 דקות כיום ל-28 דקות בלבד. סיום הפרויקט המתוכנן צפוי רק בעוד 6.5 שנים, ברבעון הראשון של 2016, אך אם תתקבל הצעתו של חבר הכנסת ישראל חסון (קדימה) לעכב את פתיחת הקו בשנתיים-שלוש, יחול שינוי בלוח הזמנים המעוכב ממילא מטעמים ביורוקרטיים, משפטיים, תכנוניים ואחרים.

לנגד עיניו רואה חסון שלום כלכלי מסיבי עם ירדן, ובהמשך גם עם עירק, ומציע כי המסילה לירושלים תהיה כזו שיכולה לשמש גם רכבות משא לשינוע מטענים וסחורות, ולא רק לשם הסעת נוסעים. עוד אמר כי הרכבת מתעלמת מיישובי הלווין של ירושלים - הר אדר ומבשרת. את המסילה המתוכננת הוא כינה "נכה", ובדיון של ועדת הכלכלה שהתקיים הבוקר (יום א', 24.5.09) במשרדי הנהלת רכבת ישראל בתל אביב, הוסיף כי המדינה עלולה לשלם אחר כך ביוקר על הליכי תכנון מחודשים, והציע לתכנן פרויקט שיחזיק מעמד ל־150-100 השנים הקרובות.

עמדתו של מנכ"ל הרכבת, יצחק הראל, שוללת כל עיכוב נוסף. "ההחלטה על הקמת הקו המהיר התקבלה ב-2002, עכשיו 2009; צריך לקבל החלטה. פתיחת הדיון מחדש תגרום לכך שבסוף לא נגיע לשום דבר". לישראל - הסביר - יכולת אסטרטגית. ולמה זה? כי לא מעדכנים החלטות שכבר התקבלו.

יושב-ראש דירקטוריון הרכבת, יעקב אפרתי, חיזק את דברי המנכ"ל, ואמר כי הצעתו של חסון "מחזירה את המדינה עוד עשרים שנה אחורה". לדבריו, קו הרכבת המתוכנן אינו נכה, והקו הקיים מאפשר שינוע של מטענים.

חבר הוועדה ויושב-ראש השדולה לתחבורה ציבורית, חבר הכנסת יריב לוין (הליכוד) אמר ל-News1 כי הצעתו של חסון מורכבת מכפי שנדמה ואין לה סוף. לדבריו, ההיתכנות כי האמצעים הטכנולוגיים ישתכללו במהלך השנים, ותכנון נוסף כדי להשיג כבר מעכשיו את המושלם ביותר עלול לתקוע את הפרויקט, ועל כן אין בנושא תשובה מוחלטת.

"הממשלה התחלפה - תחליפו דיסקט"

אופיר אקוניס: "פגשתי את מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, ושאלתי אותו למה בגלל בעיה נקודתית, שאפילו הפלשתינים לא מודעים אליה, הוא מעכב מיליוני אזרחים מלהגיע לירושלים"

בתום סיור של חברי ועדת הכלכלה בתחנות הרכבת שבתוואי תל אביב - קריית גת - מודיעין, החליט יושב-ראש הוועדה, חבר הכנסת אופיר אקוניס (ליכוד), לזמן את פקידי האוצר לוועדה, כדי שאלו יוכלו להרצות את טיעוניהם. זאת לאחר שעיקר חיצי הביקורת הופנו כלפי משרד האוצר.

ברכבת ישראל דורשים כי יקודמו ההליכים להשקעה בפיתוח בסך 50 מיליארד עד שנת 2020 שבה תומכת הממשלה, וכן הליכים סטטוטוריים בקווים החדשים ובשיפוצים בקווים קיימים [פירוט משמאל]. "יש כסף, יש תכנון, אבל אין החלטה לביצוע, וממילא אין תקציב", אמר המנכ"ל הראל, והלין: "הצוות התחבורתי באוצר לא אוהב רכבת. הוא מסתכל על התועלת הכלכלית בלבד, ואנו מסתכלים גם על תועלות אחרות כמו קירוב הפריפריה למרכז, ואלה לא נכנסות לתועלת הכלכלית וממילא התוצאה מוטה כלפי מטה". על כך השיב לו אקוניס: "צריך להחליף דיסקט, זה נמצא בסדר העדיפויות של הממשלה החדשה!". לדבריו, לא ייתכן שנושא עליו מסכימים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כ"ץ, ייתקע במשרד האוצר.

כאמור, נציגי האוצר יזומנו לוועדה. כן יזומנו אליה נציגי ארגונים ירוקים לאחר שרכבת ישראל השמיעה טענות גם כלפיהם ולפיהם הם תוקעים מקלות בעגלת הרכבת, ומערימים קשיים פרוצדוראליים. לדברי הראל, אין מדובר בכלל הארגונים אלא בארגונים מיליטנטיים, כלשונו, ובהם אדם טבע ודין והחברה להגנת הטבע.

לדברי יו"ר ועדת הכלכלה, גם תנועת השמאל "שלום עכשיו" עתרה נגד הקו לירושלים. "פגשתי את המזכ"ל יריב אופנהיימר ושאלתי אותו למה בגלל בעיה נקודתית, שאפילו הפלשתינים לא מודעים אליה, הוא מעכב מיליוני אזרחים מלהגיע לירושלים", אמר אקוניס, מבלי לציין מה הייתה תשובתו של אופנהיימר.

חברי ועדת הכלכלה מתלווים לנסיעה לקריית גת [צילום: רכבת ישראל]
תאריך:  24/05/2009   |   עודכן:  24/05/2009
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מי תוקע מקלות בגלגלי הרכבת?
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גלילית
24/05/09 20:18
2
דונדי
24/05/09 21:39
3
מונטנגרו
24/05/09 22:28
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
הפרק בדוח המבקר העוסק ברכבת ישראל אינו מחדש הרבה מעבר לידוע עד כה, כפי שפורסם בכלי התקשורת. בחברת רכבת ישראל ובמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים נבדקו היבטים בתכנונו ובהקמתו של הקו המהיר מתל אביב לירושלים.
06/05/2009  |  עידן יוסף  |  חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
המדיניות הישראלית הנוכחית כלפי חיזבאללה, מאז ה-7 באוקטובר 2023, מצטיירת מהבחינה האסטרטגית כמושכלת, בהינתן הנסיבות המתקיימות מאז לאורך גבול הצפון
צבי גיל
צבי גיל
בהמשך המלחמה הנגררת בעזה - צה"ל, ומאחוריו הציבור שנותן בו אמון, אנו מאבדים את המצפן    מי שחושב באופן אופטימי שעם חיסול החמאס הבעיה של ישראל תיפתר סופית מרמה את עצמו ואת הציבור
יואב יצחק
יואב יצחק
המשטרה חקרה חשד, לפיו מאור פחימה, עבריין ידוע ומוכר למשטרה, מעורב בהטמנת מטען חבלה שנועד לפגוע במנכ"ל החברה הכלכלית לפיתוח קיסריה, מיכאל כרסנטי - לאחר שזה דחה בקשתו להכשיר עבירות ב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il