|
זאב וורמברנד, מנכ"ל רבוע כחול [רונן אקרמן]
|
|
|
|
|
|
הרווח נקי של רבוע כחול לרבעון הראשון של 2009 הסתכם בכ-32.3 מיליון ש"ח, ירידה של כ-50% בהשוואה לרווח נקי של כ-65 מיליון ש"ח ברבעון הראשון של 2008 ולכ-18.1 מיליון ש"ח ברבעון הרביעי של 2008. כך עולה (יום ב', 25.5.09) מדוחותיה הרבעוניים של חברת הקמעונאות.
הקיטון ברווח הנקי ברבעון נובע מירידה ברווח התפעולי, גידול בהוצאות המימון ועלייה בהוצאות המיסים על ההכנסה.
ההכנסות ברבעון הראשון הסתכמו בכ-1.76 מיליארד ש"ח, בהשוואה להכנסות של כ-1.82 מיליארד ש"ח ברבעון המקביל ב-2008 - ירידה של כ-3.1%. נתון המכירות בחנויות הזהות ירד ברבעון בכ-7.1% לעומת הרבעון המקביל, זאת עקב ירידה בחנויות שהוסבו לרשת החדשה "מגה בול", בפורמט הארד-דיסקאונט, המאופיין במחירים נמוכים. מנגד, הקיטון במכירות קוזז במעט על-ידי תוספת נטו של 11 חנויות במהלך 12 החודשים האחרונים בשטח של כ-12,600 מ"ר.
הוצאות המימון נטו ברבעון הראשון גדלו אף הן והן הסתכמו בכ-12 מיליון ש"ח בהשוואה להוצאות מימון נטו של כ-8.2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהוצאות המימון נבע בעיקר מהשפעת השינוי בשווי המכשירים הפיננסים הנגזרים, כמו גם עסקות הגנה על המדד. אלו תרמו ברבעון הנוכחי להכנסה בסך של מיליון ש"ח בלבד לעומת הכנסה של כ-14 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. ברבעון חל גם קיטון בהכנסות המימון מפיקדונות וניירות ערך בכ-4 מיליון ש"ח לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון הראשון הסתכם בכ-503.1 מיליון ש"ח, בדומה לרווח הגולמי בסך של 503.6 מיליון ש"ח ברבעון הראשון של 2008. הגידול בשיעור הרווח הגולמי נבע מגידול במכירות קבוצת BEE (רשתות ורדינון, נעמן וששת - חברות ריהוט וכלי בית), המאופיינת ברווחיות גולמית גבוהה יותר ביחס המקובלים לזו המקובלת בתחום קמעונאות המזון ומשינוי בתמהיל המכירות וגידול בתרומת הפורמטים המאופיינים בשיעור רווח גולמי גבוה יותר.
ברבעון הראשון של 2009 יישמה רבוע כחול את השלב הראשון של תוכנית האסטרטגיה שלה, לפיה הושלמה הסבת 39 סניפי "מגה" ו"שפע שוק" לרשת החדשה "מגה בול". במהלך הרבעון נפתחו גם חמישה סניפים חדשים: שני סניפי "מגה בעיר", סניף "שפע שוק" ושני סניפי "עדן טבע מרקט", בשטח כולל של כ-5,000 מ"ר. בנוסף, החברה השיקה מוצרים חדשים כחלק מהמותג הפרטי "מגה" במהלך הרבעון הראשון.