|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה

העם היהודי סבל בשואה; הפלשתינים סובלים 60 שנה

נשיא ארה"ב מקביל בין סבל העם היהודי לזה של הפלשתיני ודבק ביישום תוכנית מפת הדרכים ובעצירת בנייה בהתנחלויות
04/06/2009  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
נאום היסטורי לעולם הערבי [צילום: AP]

הגיעה העת שישראל תפסיק בנייה בהתנחלויות
הקשר בין ארה"ב לישראל - בלתי ניתן להפרה
הפתרון לסכסוך - שתי מדינות
על הפלשתינים לנטוש את האלימות

קהיר סגורה ומסוגרת
עופר וולפסון
מרבית תושבי העיר בת 18 מיליון התושבים בחרו להישאר בבתיהם עקב הגבלות התנועה הקשות * מובארק לא הגיע לקבל את פניו
לרשימה המלאה

נשיא ארצות-הברית, ברק אובמה, נשא באוניברסיטת קהיר את נאום הפיוס לעולם הערבי והמוסלמי. הנשיא ופמלייתו באו לפני-הצהריים למצרים מערב-הסעודית. אובמה נועד עם הנשיא חוסני מובארק בארמון הנשיאות בקהיר.

לנשיא האמריקני לא היו הצהרות מחדשות באשר לסכסוך הערבי-ישראלי, מעבר לדברים אותם אמר עד היום. בהתייחסו לישראל, ציין כי הקשרים החזקים בינה לבין לארה"ב אינ ניתנים להתרה. לדבריו, מדובר בקשר המבוסס על קשרים תרבותיים והיסטוריים ועל ההכרה ש"השאיפה למולדת יהודית נטועה בהיסטוריה טראגית שלא ניתן להכחישה". הוא הזכיר את רדיפת היהודים בכל רחבי העולם במשך מאות שנים ואת האנטישמיות באירופה.

"מחר אבקר במחנה בוכנוולד, שהיה חלק מרשת של מחנות שבהם יהודים שועבדו, עונו, נורו והומתו בגז על-ידי הרייך השלישי. שישה מיליון יהודים נרצחו - יותר מכל האוכלוסיה היהודית בישראל כיום. הכחשת העובדה הזו היא חסרת בסיס, היא מעשה של בורות והיא מתועבת. השמעת איומים על ישראל - או חזרה על סטריאוטיפים מרושעים של יהודים - היא שגיאה, והיא רק מעוררת במוחם של היהודים את הזיכרונות הכואבים ביותר ועומדת בדרכו של השלום שלו זכאים האנשים באזור הזה".

בשלב זה, עשה אובמה הקבלה בין סבלו של העם היהודי לסבל הפלשתיני. "לא ניתן להכחיש גם שהעם הפלשתיני - מוסלמים ונוצרים - סבל במהלך המרדף אחר מולדת משלו. במשך יותר משישים שנה הם סבלו את כאב העקירה. רבים מחכים במחנות פליטים בגדה המערבית, בעזה ובארצות השכנות, לחיים של שלום וביטחון שעד כה לא זכו לחיותם. הם סובלים את ההשפלה היומית - גדולה כקטנה - שנלווית לכיבוש, אז שלא יהיה ספק: מצבם של הפלשתינים בלתי נסבל. אמריקה לא תפנה את הגב לשאיפה הפלשתינית הלגיטימית לכבוד, לאפשרויות ולמדינה משלהם", הצהיר.

לטענת אובמה, הפתרון הוא אינטרס של ישראל, אינטרס של הפלשתינים, אינטרס של אמריקה ואינטרס של העולם. "זו הסיבה לכך שאני מתכוון לקדם באופן אישי את התוצאה הזו עם כל הסבלנות שהמשימה הזו דורשת. המחויבויות שהצדדים הסכימו עליהן במפת הדרכים הן ברורות. כדי שהשלום יבוא, הגיע הזמן שהם - וכולנו - נעמוד באחריות שנטלנו על עצמנו".

הפלשתינים חייבים לנטוש את דרך האלימות

"הפלשתינים חייבים לנטוש את דרך האלימות", המשיך הנשיא את נאומו. "התנגדות באמצעות אלימות והרג היא שגויה ולא תצלח. במשך מאות שנים, שחורים באמריקה סבלו את מכת השוט כעבדים ואת ההשפלה של ההפרדה הגזעית. אך לא בזכות האלימות זכינו בזכויות שוות ומלאות. הייתה זו התעקשות שלווה ונחושה על העקרונות הניצבים בלב הקמתה של אמריקה. סיפור דומה יכולים לספר אנשים מדרום אפריקה ועד דרום אסיה, ממזרח אירופה ועד אינדונזיה. זהו סיפור עם אמת פשוטה: אלימות היא מבוי סתום. ירי רקטות על ילדים ישנים או רציחת נשים זקנות בפיצוצי אוטובוסים, אינם הסימן לאומץ לב ולא לעוצמה. זו לא הדרך לתבוע סמכות מוסרית, זוהי הדרך לוותר עליה.

לחמאס תפקיד במימוש השאיפות הפלשתיניות

הצורך במשילות מצד הרשות הפלשתינית עלה גם כן. על החמאס אמר כי נהנה מתמיכת חלק מהפלשתינים, אבל יש לו גם אחריות - למלא תפקיד במימוש השאיפות הפלשתיניות ולאחד את העם הפלשתיני. משל מדובר בבר שיח לגיטימי, הוא קרא לחמאס להכיר בישראל ולשים קץ לאלימות. "ישראל צריכה להכיר בכך שכשם שלא ניתן להכחיש את זכותה של ישראל להתקיים, כך לא ניתן להכחיש גם את זכותה של פלשתין".

על ההתנחלויות אמר כי ארצות הברית אינה מקבלת את הלגיטימיות של המשך ההתנחלות הישראלית. "הבנייה בהתנחלויות היא הפרה של הסכמים קודמים ופוגעת במאמצים להשיג שלום. הגיע הזמן לעצור את ההתנחלויות", הצהיר אובמה.

מצד שני, שב אובמה להקביל, גם ישראל צריכה לעמוד בהתחייבויותיה לאפשר לפלשתינים לחיות, לעבוד ולקדם את החברה שלהם. כפי שהוא הורס משפחות פלשתיניות, המשבר ההומניטארי המתמשך בעזה לא משרת את הביטחון הישראלי, כמו גם היעדר האפשרויות בגדה. התקדמות בחייהם הפרטיים של פלשתינים חייבת להיות חלק מהדרך לשלום, וישראל חייבת לנקוט צעדים ממשיים כדי לאפשר התקדמות כזאת.

אובמה ציין כי השאלה העומדת כיום בפני אירן היא איזה עתיד היא מעוניינת לבנות.

"במקום להשאר בעבר, הבהרתי למנהיגיה של אירן כי ארצי מוכנה להמשיך הלאה. השאלה כעת היא לא מה אירן מתנגדת לו, אלא איזה עתיד היא רוצה לבנות", אמר וציין כי אם אחת ממדינות האזור תשיג נשק גרעיני יגרור הדבר מירוץ חימוש במזרח התיכון כולו - מירוץ חימוש שיסכן את כל העולם.

ארה"ב לעולם לא תילחם באיסלאם

אובמה קרא בתחילת נאומו "להתחלה חדשה בין ארה"ב למוסלמים ואמר כי יחד הם יוכלו לעמוד בפני האיסלאם הקיצוני מסביב לעולם ולקדם את החיפוש חסר הזמן אחרי שלום במזרח התיכון. "מעגל החשדות וחוסר ההרמוניה צריך להיעלם", אמר.

במחווה, הודה אובמה בתחילת נאומו המיוחל כי המתח "הוזן על-ידי הקולוניאליזם שמנע זכויות והזדמנויות ממוסלמים רבים, והמלחמה הקרה שבה התייחסו לעיתים תכופות אל מדינות עם רוב מוסלמי, כנציבות מבלי שאיפות משלהן".

"אני רואה בזה חלק מאחריותי כנשיא להלחם בסטריאוטיפים של האיסלאם בכל מקום בו יופיעו, ולתת לאיסלאם את המקום בו אליו הוא ראוי", אמר, "ארה"ב לעולם לא תילחם באיסלאם".

עם זאת, ציין, אותם עקרונות צריכים להיות מיושמים גם בכיוון ההפוך. "בדיוק כמו שמוסלמים אינם מתאימים לסטריאוטיפ גס אחד, אמריקה אינה משתווה לסטריאוטיפ הגס הרואה בה אימפריה המתעניינת רק בעצמה".

"אני מודע לכך שהשינוי לא יתחולל בן לילה. שום נאום לא יכול לבטל שנים של חוסר אמון, וגם אינני מסוגל לענות כעת על כל השאלות המסובכות שהביאו אותנו עד הלום. אבל אני משוכנע שכדי לנוע קדימה, אנחנו חייבים לדבר בגלוי על כל הדברים שאנחנו מסתירים בלבנו, דברים שלעתים קרובות מדי נאמרים רק מאחורי דלתיים סגורות.

חייב להיות מאמץ מתמשך להקשיב זה לזה, ללמוד אחד מהשני, לכבד אחד את השני ולחפש מכנה משותף. כפי שהקוראן הקדוש אומר: "היה מודע לאל ואמור תמיד את האמת". זה מה שאני אנסה לעשות. לומר את האמת כמיטב יכולתי.

הנשיא האמריקני חזר על עמדתו כי ארצו תצא לחלוטין מעירק עד 2012, וכי יסגור בשנה הבאה את מחנה העצורים גוואנטנמו.

"אני נוצרי, אך אבי מגיע ממשפחה קנייתית שכוללת דורות של מוסלמים. כילד, ביליתי כמה שנים באינדונזיה ושמעתי את קריאת המואזין בשעת שחר ובשקיעה. כאיש צעיר, עבדתי בקהילות בשיקגו שרבים מחבריהן מצאו כבוד ושלום באמונתם המוסלמית".

תאריך:  04/06/2009   |   עודכן:  04/06/2009
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
העם היהודי סבל בשואה; הפלשתינים סובלים 60 שנה
תגובות  [ 18 ] מוצגות   [ 18 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
of the world
4/06/09 14:10
2
אייל.ב
4/06/09 14:37
3
א.ל. רמת-גן
4/06/09 14:49
 
יהושפט
5/06/09 00:15
4
גימי-יהודי מיהודה
4/06/09 14:50
5
טהורת המידות
4/06/09 14:57
6
ש. עליון
4/06/09 15:06
7
humanape
4/06/09 15:16
8
ינקי
4/06/09 15:19
9
הניה
4/06/09 16:35
10
אובמה-בור הסטוריה
4/06/09 16:59
11
הרשלה
4/06/09 17:08
12
ג'יאו 1950
4/06/09 17:15
13
בני צצצ
4/06/09 17:20
14
א.ק
4/06/09 17:38
15
א
4/06/09 22:44
16
קורן נאוה טבריה
6/06/09 06:22
17
מ.אלקרייאף
6/06/09 10:26
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חבר-הכנסת אילן גילאון (מרצ) נועד (יום ה', 4.6.09) בכנסת עם ראשי קהילת המפונים מגוש קטיף, ואמר להם כי צריך היה לבצע את ההינתקות בצורה אחרת לגמרי, "כמו שהאמריקנים יודעים להעביר אנשים ישר לתוך בתיהם החדשים לתוך הסלון וישר לנעלי הבית", כלשונו.
04/06/2009  |  עידן יוסף  |   חדשות
אתמול (יום ד', 3.6.09) בשעה 17:00 נפתחה מכירת הכרטיסים להופעתה של מדונה בישראל. מול אשנבי משרד הכרטיסים "קסטל" בתל אביב התגודדו עשרות בודדות של מעריצים, ירידה חדה מההמולה ששררה במקום לפני הופעתו של פול מקרטני. במקום נמכרים כרטיסים למדשאה ב-490 שקלים וכרטיסים ליציע ה-VIP, הכוללים גם חנייה וכיבוד, ב-2,500 שקלים. אתר האינטרנט שהקימה חברת נטוויז'ן, הפורשת חסות על המופע, קרס והציג במשך כמה שעות הודעת תקלה המפנה את הקונים למשרדי "קסטל".
04/06/2009  |  גיא חג'ג'  |   חדשות
בית המשפט העליון החליט בדעת רוב (יום ה', 4.6.09) של השופטים אליקים רובינשטיין ומרים נאור להפחית ארבע שנים מעונשה של אישה שהורשעה בהריגתו בסכין של בן זוגה. העונש המקורי עמד על 20 שנות מאסר. השופט אליקים רובינשטיין: בן הזוג המנוח לא אשם באלימות שספגה מאחרים.
04/06/2009  |  רותי אברהם  |   חדשות
בעוד ענף הטכנולוגיה העילית סובל מפיטורים ומקיצוצי שכר, ענף הדשא הסינתטי פורח ומושך אליו מפוטרים, וביניהם גם מפוטרי טכנולוגיה עילית.
04/06/2009  |  איריס בר-טל  |   חדשות
מינוי חדש בענף המלונאות. בימים אלו מונה דרור דנינו למנהל מלון ריג'נסי ירושלים, שעד לאחרונה שימש כראש אגף החדרים במלון.
04/06/2009  |  עופר וולפסון  |   חדשות
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   העולם הערבי  /  מי ומי  
הוקמו מחדש שני מאחזים שנהרסו בשומרון  /  איציק וולף
צה"ל הסיר שני מחסומים סמוך לרמאללה  /  איציק וולף
התנקשות בחיי שגריר ישראל [1982]  /  יפעת גדות
בגדי המלך הישנים: כוחה של ההכחשה  /  אמיליה פרוני
מי ביקש מלחמה ולא קיבל?  /  ענבל בר-און
ממה מפחד עופר שלח  /  נרי אבנרי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
ככל שאנו נסחפים אחר העלילה הקסומה בספרה של רבקה רז אנו מפליגים אל ים נעלם, מבינים שלפנינו דרמה של חיים ושירה, חיים ושפה, חיים והשראה. דף אחר דף נקרעים מסכים, והסודות משמעם - הבנת נ...
דרור אידר
דרור אידר
חמאס דורש הפסקת אש קבועה ללא אפשרות לחדש את הלחימה לאחר מכן    ישראל דורשת כמובן לחדש את הלחימה לאחר הפסקת האש    אי-אפשר לגשר על העניין אלא באמצעות ההולכה בכחש של המציאות "ללכת עם ו...
נכס של החברה בדרזדן [צילום: ארגו פרופרטיז]
תומר קורנפלד
ארגו פועלת בתחום הנדל"ן למגורים לגרמניה וכבר רכשה כ-4,000 יחידות דיור במודל ייחודי והרבה פוטנציאל השבחה    ארגו נסחרת כיום לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל - מעט מתחת להון העצמי החשבונ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il