ענף הרכב, אחד הברומטרים הכלכליים למצב המשק, מצביע על משבר עסקי עמוק.
כך עולה מנתוני 2 גופים נפרדים – אגף המכס שבמשרד האוצר, ואיגוד ייבואני הרכב בישראל, המפרסמים היום (ב', 3.3.2003) את נתוני הסיכום לחודש פברואר החולף.
מנתוני אגף המכס עולה כי במהלך החודשיים הראשונים של 2003, נרשמה ירידה של 45% בייבוא המכוניות הפרטיות לישראל. לפי נתונים אלו ייובאו בחודשים ינואר – פברואר 2003 כ-12,000 מכוניות בלבד, לעומת כ-22,000 מכוניות שיובאו אשתקד.
מנתוני המכס עולה כי ערכן של המכוניות מתייקר בהתמדה, שכן בנתונים כספיים ירד ערך הייבוא בשעור מתון יותר, והסתכם בכ-39%.
יש להבחין בין נתוני המכס, אשר יתבטאו "על הכביש" רק בחודשים הבאים, לבין נתוני איגוד ייבואני הרכב, המבטאים צלילה חדה במכירות בחודשיים החולפים.
17,824 מכוניות חדשות נימסרו פיזית לנהגים בחודשיים הראשונים של 2003, לעומת 25,516 בתקופה המקבילה אשתקד.
אם כך ימשך קצב המכירות בחודשים הבאים, עלול שוק הרכב הישראלי להגיע למצב בו סך המכירות יסתכמו בכ- 100 אלף יחידות בלבד לכל השנה!
סוכנות דלק מוטורס בניהולו של גיל אגמון, הינה שוב היחידה אשר משפרת את ביצועיה, עם 1,611 מכוניות מסוג מזדה, ועוד 703 פורד.
בקצה השני של הרשימה ניצבת סוכנות המזרח אשר מסרה 66 מכוניות בריטיות מסוג רובר, לעומת 61 ב-2002.
אף שמכירותיה צומצמו בחצי לעומת 2002, הרי שבמקום השני בטבלה ניצבת סוכנות לובינסקי, אשר מסרה 2,320 מכוניות - הנחלקות ביחס דומה בין המותגים הצרפתיים סיטרואן ופז'ו.
למקום השלישי עלתה סוף סוף סוכנות כלמוביל, אשר מסרה כאלפיים מכוניות מתוצרת מרצדס, יונדאי ומיצובישי.
יוניון מוטורס של האדונים דגמי וחורש שבה וירדה למקום הרביעי, עם כח"י מאות של מכוניות מסוג טויוטה.
צ'מפיון מוטורס סובלת קשה מהמשבר, ומכירות כל המותגים – פולקסווגן, אאודי, סיאט וסקודה הצטמקו בכמחצית, עד לרמה של 1,546 מסירות בלבד.
כך המצב גם לגבי קרסו שבמקום השישי, עם 1,422 מסירות, רובן רנו מיעוטן ניסאן.
מאיר מסרה רק כאלף מכוניות מסוג וולוו, הונדה ויגואר, UMI מסרה 933, סמל"ת (פיאט, קיא) – כ-700 (אך נתוניה לא שפרו גם בשנה שעברה), יפאנאוטו (סובארו) 633, מכשירי תנועה – 562, טלקאר –(רמי אונגר) 248 וב.מ.וו – 106.