מטען הנושא סוכר לבן, יועמס בקרוב מנמל ג'באל-אלי אשר בדאבי - איחוד האמירויות הערביות, למשלוח לנמל אשדוד-ישראל. מדובר ביחסי מסחר ראשונים וחסרי תקדים הנרקמים בין שתי המדינות.
בין ישראל ואיחוד האמירויות הערביות, לא התקיימו עד עתה שום קשרי מסחר או יחסים דיפלומטיים שהם, בשל הקונפליקט הישראלי-פלשתיני. עם זאת, נהנתה עד עתה ישראל מתוצרת המזרת התיכון, ובפרט זה סוכר לבן, באמצעות אוניות סחר שפרקו סחורה ברצועת עזה.
אוניית הסחר שתצא מנמל ג'בל-אלי לנמל אשדוד, נקראת בשם "נווט מערבי" - Western Navigator. כבר היום היא מוכנה להטענה של כ-3000 טון סוכר לבן שיעשה דרכו לישראל. סוחרים מסרו, כי ייתכן שהסחורה תימכר לסוחרים פלשתינים פרטיים, אך גם אם כך, יועבר המטען דרך נמל אשדוד.
סוחרים מהמזרח התיכון טוענים, כי יחסי "הידידות" המתבשלים בין שתי המדינות, עשויים להיפסק כאשר יוטלו סנקציות או חרם על ישראל - בכל הקשור ליחסיה עם הפלשתינים. "לא יתכן שקשרי מסחר כאלו יתקיימו בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות - ללא שלום. זה נראה כמו עסקת סחר פרטית", אמר אחד הסוחרים.
עם זאת, הדעה הרווחת שנשמעת היא דווקא אופטימית. אנליסטים מהמזרח התיכון אומרים, כי מדובר בעסקה ראשונה וחסרת תקדים, דבר שיכול להכשיר את הקרקע להעברת סוחרות נוספות. "תהיה בעיה לתעד קשרי מסחר אלו, מכיוון שלא מדובר בקשרים מוכרים. עם זאת אין סיבה שזה לא יעבוד", אמר אחד האנליסטים בעניין.
"עם העסקה הזו תעבוד כראוי, נוכל למצוא פוטנציאל לעסקים נוספים באזור", הוסיף אחד מסוחרי המזרח התיכון.