אמינות התוצרת המוטורית של דטרויט - בירת הרכב האמריקני, משתפרת בהתמדה. כך קובע דוח האמינות השנתי, אותו מפרסם האורים והתומים של הצרכנות בארה"ב, המגזין "קונסיומר ריפורטס" (Consumer Reports).
הגיליון השנתי של המגזין הנמצא מהיום בדוכנים (בחו"ל), קובע כי לפחות בשנה הראשונה לבעלות, מעניק רכב אמריקני אמינות זהה לזו של מכונית אירופית מקבילה, בכל קטגוריה השוואתית.
ואולם, קובע צוות הבדיקה המיומן מאוד של ה-CR, יצרני הרכב היפנים אינם קופאים על השמרים, ואכות מכוניותיהם משתפרת בהתאמה. נקודת ההתחלה בה חדרו לשוק האמריקני היתה גבוהה מלכתחילה, וכך נותר בידם פער ראשוני.
מתוך מכלול המותגים האמריקניים, אירופיים ומזרח אסיאתיים שניבדקו, מציין דוח 2003 של הקונסיומר רפורט לטובה, את יצרנית הרכב הדרום קוריאנית, יונדאי.
בוחני ה-CR מדרגים עתה את יונדאי בשורה אחת עם יצרנית הרכב היפאנית, הונדה, הידועה באכות מכוניותיה. המובילה בדרוג יצרניות הרכב היפני היא עדיין טויוטה, הגדולה ביצרניות האסיתיות והנחשבת אף לשלישית בדרוג העולמי.
בכל תעשיית הרכב העולמית, מצא ה-CR במהלך 2002, ממוצע של 18 תקלות ל-100 כלי רכב, ירידה מסויימת מ-21 התקלות בממוצע ל-100 כלי רכב שנימצאו ב-2001.
ב-2002 נמצאו 21 תקלות ל-100 מכוניות בתוצרת האירופית ואמריקנית, בעוד שהמוצרים האסייתיים התהדרו בממוצע בן 12 תקלות בלבד בממוצע ל-100 מכוניות.
טויוטה מובילה את השוק עם 10 תקלות בממוצע ל-100 מכוניות, כשאחריה GM עם 21 תקלות ופורד עם 23 תקלות בממוצע.
דוח המגזין קונסיומר רפורט, מתבסס השנה על אוכלוסיית מחקר בת כחצי מיליון בעלי מכוניות מסוגים שונים, משנות הדגם 1995-2002.