חברות התעופה ישראייר וארקיע הודיעו (יום ב', 24.8.09) כי יפנו למבקר המדינה, השופט (בדימ.)
מיכה לינדנשטראוס, בטענה כי החלטת שר התחבורה לפתוח קו חדש של חברת אל על לאילת היא החלטה פוליטית שנועדה לחזק את המונופול של אל על.
"החלטת שר התחבורה לאפשר לאל על לטוס לאילת בנוסף לארקיע ולישראייר לא רק שלא תביא להוזלת כרטיסי הטיסה לאילת, אלא אף תפגע בציבור הנוסעים בתעופה הפנים ארצית. ההחלטה המתמיהה של משרד התחבורה תחליש את ארקיע וישראייר, שרק לאחרונה החלו להתחרות באל-על בחו"ל, והתוצאה הבלתי נמנעת שלה תהיה הפחתת התחרות בחו"ל וחיזוק מונופול אל על בענף התעופה בתחום הטיסות הבינלאומיות", כתבו למבקר המדינה.
לטענת מנהלי החברות, החלטה זו, "בהיותה מנותקת אפוא מן המציאות ומכל אמת מידה מקצועית, הינה כפי הנראה החלטה המונעת משיקולים פוליטיים".
עוד טענו כי החיפזון שבקבלת ההחלטה מעורר תהיה לגבי השיקולים שהביאו לקבלתה טרם ביצוע עבודת ניתוח מקיפה של משמעויותיה.
"ההחלטה לא התקבלה לאחר דיונים מקצועיים ובוודאי שלא אינטנסיביים, אלא פורסמה בריש גלי קודם לכן. רשות התעופה האזרחית שימשה במקרה זה כעלה תאנה מחורר לצרכים פוליטיים. ההליכים שקדמו להחלטת השר אינם עומדים בכל אמת מידה ציבורית ובוודאי שלא משפטית או מנהלית ולפיכך הם יועמדו לבחינה וביקורת ציבורית ומשפטית בפני המוסדות המתאימים לכך. צר לארקיע ולישראייר שיעילותם, נחישותם ופועלם של מי שממונים על התעופה במדינת ישראל באה לידי ביטוי רק כשמדובר בצרכים פוליטיים ולא למען ההגנה על האינטרסים של חברות התעופה הישראליות למול הזרות", ציינו.
"לפני קביעת מדיניות חדשה של משרד התחבורה לגבי פעילות פנים ארצית, צריך המשרד לממש את החלטתו בהנפקת אל על ולאפשר לחברות הישראליות תחרות שווה בקווים הבינלאומיים לטובת הציבור".