דני שמעוני, מנכ"ל הרץ רנט א קאר הודיע היום (ד', 12.3.03), כי חברתו זכתה במכרזי הליסינג של רכבי חברת הנסון (לשעבר חברת פיוניר) ושל חברת צ.א.ג, על חברות הבנות שבבעלותה.
מסגרת שתי העסקות תכלול כ-200 מכוניות, והיקפן עשוי, לדברי החברה, להגיע לכ-20 מיליון שקלים.
שמעוני מעריך שבשנת 2003 תמשיך הרץ ותגדיל פעילותה בתחום הליסטינג התפעולי. לפי נתוניו, גדל תחום הליסינג בשנת 2002 בסה"כ בכ-22% בהשוואה לשנה הקודמת.
בשנת 2002 הקיף תחום הליסינג התפעולי כ-80 אלף כלי רכב בהשוואה לשנת 2001 אז הקיף התחום כ-65 אלף כלי רכב.
שמעוני מעריך שבשנת 2003 צפוי התחום להפגין נתוני גידול נוספים של כ-11% נוספים ובכך לעמוד על כ-90,000 כלי רכב (יבואני הרכב ישמחו לשמוע זאת).
לצורך עמידה ביעדי הגידול וכדי לתמוך באסטרטגיית השיווק, שינתה הרץ בחודשים האחרונים את המבנה הארגוני של החברה.
הרץ חילקה הרץ את פעילותה ברחבי המדינה ל-6 אזורים: בכל אזור מופעל מתחם המספק את מכלול השירותים הנדרשים. מסגרת פעילות זו מאפשרת להרץ להתאים את ציי הרכב אותם היא מעמידה לרשות לקוחותיה תוך גמישות המאפשרת נוחיות והתייעלות.
בין לקוחות הרץ בתחום הליסינג: Yes, מוטורולה סמי קונדקטור, גליליאו, ומפעלי ים המלח.
בשוק הליסינג התפעלי פועלות כיום 6 חברת עיקריות, מתוכן 3 חברות ציבוריות: ניו קופל, אוויס - דן רכב ותחבורה, והרץ רנט א קאר.
החברות הפרטיות: אלבר, אלדן ואופרייט ליס.
החברות המובילות בענף הן אלבר וניו קופל, שבידן כ-60% מכלל הענף.
לאלבד כיום כ-24 אלף מכוניות, נתון המהווה כ-34%, ולניו קופל כ-20 אלף מכונית ונתח שוק של כ-27%.
המשבר במשק בכלל ובשוק ההי-טק בפרט, גרם לנסיגה חדה בעיסקי הליסינג התפעולי. אוויס מסרה כי במהלך 2002 הוחזרו לה כ-400 מכוניות, לעומת כ-150 מכוניות בלבד בכל שנת 2001.
הכנסות ענף הלינסינג התפעולי הגיעו לפי פירסומי ביזנס דאטה ב-2002 לכ-5.5 מילארד שקלים.