|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

המועדפים

מה גרם למילה ג'ובוביץ' ולמירי בוהדנה להתפשט?

הישרדות מרוויחה מהפיצול ל-3 תוכניות בשבוע, פסטיבלי האינדי מפסידים מהפיצול, פסטיבלי האמנות משפרים את החיים של כולנו ועוד עניינים בוערים מהשבוע החולף
11/09/2009  |   עכבר העיר עכבר העיר   |   חדשות   |   תגובות
מאת: עכבר העיר אונליין   |    |  עכבר העיר  |  mouse.co.il  |  תגובות
התמונה הכי צנועה באוסף. ג'ובוביץ'

מה אנחנו זוכרים מהשבוע שחלף? את הפרסומות שעצבנו אותנו במיוחד, את סדרות הטלוויזיה שפגעו לנו בבטן הרכה, את הכוכבים לרגע שצצו השבוע ותכף יעלמו כאילו לא היו כאן מעולם. במדור השבועי "המועדפים", נסקור מדי יום שישי את רגעי השיא והשפל של השבוע, את סרטון הקאלט שכדאי להפיץ הלאה, ועוד דברים שגיוונו את שגרת יומנו בתקווה לספק לכם קצת חומר קריאה (וגלישה) לסוף השבוע.

בחורות עירומות זה חולירא

שתי שחקניות הצטלמו השבוע בעירום מלא או כמעט מלא. בארץ הקודש הקטנה השחקנית והדוגמנית מירי בוהדנה הצטלמה נטולת תחתונים לשער של מגזין "בלייזר"; ואילו בהוליווד הגדולה ורוויית היצרים הצטלמה השחקנית מילה ג'ובוביץ' למגזין האופנה "Purple" כשהיא נטולת תחתונים, חזייה או כל דבר שיש ביכולתו להסתיר או להצניע את קימורי גופה.

בעוד שכאן תצלומה של בוהדנה נחשב לנועז ופרובוקטיבי במיוחד (על-אף שלמעשה לא רואים בו שוב דבר שלא נראה כבר על שערי מגזינים ישראלים), סדרת התמונות בהן ג'ובוביץ' מפזזת לה ערומה כביום היוולדה בקושי זכתה לכותרת באתרי רכילות שוליים. אולי זה בגלל שג'ובוביץ' כבר התפשטה לפני עשר שנים ואפילו הצטלמה בעירום כשהייתה בהריון ב-2007, או שאולי כלי התקשורת האמריקניים הפסיקו לעשות עניין גדול מכל שחקנית צעירה שמתפשטת (תשאלו את שרון סטון). מה שבטוח, בארץ טרם נמצאה השחקנית שתסכים לככב בסדרת תמונות בעירום מלא.

במדינה שבה פוסטרים של "ברונו" צונזרו בגלל שנראה בהם עירום גברי מרומז, ואפילו בסרטון "אמנותי" בר רפאלי מקפידה לחשוף הכל למעט האזורים המוצנעים באמת - עירום מלא הוא עדיין טאבו. האם מדובר בשמרנות מצערת או בניסיון אחרון לשמור על טעם טוב וקצת צניעות בתוך תרבות קפיטליסטית וחומרנית? בדיוק בשביל זה יש תגובות. (מיכל פלדמן)

האינדי הישראלי עשוי להרוג את עצמו
פסטיבל אינדינגב [צילום: גוני רסקין]

בשנים האחרונות, המילה "אינדי" נמצאת בכל מקום, גם במקומות בהם היא ממש לא צריכה להימצא, אבל דבר אחד בטוח: המוזיקה העצמאית בישראל נמצאת בתקופת פריחה מדהימה. תחת כל עץ רענן קמה להקה, מועדון או לייבל, ומחוץ לחברות התקליטים הגדולות גדלים עשרות אמנים נפלאים, שמקליטים שירים נהדרים ואוספים קהל. וזה נפלא, ומבורך, ומרגש. המוזיקה הישראלית מעולם לא הייתה כל כך מגוונות ועשירה כמו היום, וזה מתבטא גם בשני פסטיבלים שקמו בסמיכות מפתיעה לפני שנתיים: "חוצמזה" בצפון ו"אינדינגב" בדרום.

בשנתם הראשונה נערך "חוצמזה" בפסח, "אינדינגב" בסוכות, והקהל, שהיה מורכב ברובו מאותם האנשים, קיבל שתי חגיגות אינדי משובחות בשנה. בשנה שעברה נגרר חוצמזה לאוגוסט, והשנה הוא כבר עוקף את ראש השנה וייערך ב-25-26 בספטמבר, שלושה שבועות בלבד לפני "אינדינגב", שמחזיק בעקשנות בייעודו המקורי באמצע אוקטובר. הסמיכות הזו נהיית בעייתית עוד יותר עם הגעתו של "הלם כרך", מעין-פסטיבל בן שלושה ערבי הופעות ב"צוותא" בתל אביב, שנתקע ביניהם ב-1-3 בספטמבר.

הגידול בקהל האינדי, שהגיע לשיאו ב"אינדינגב" 2008 (אז חזרו מאות צופים הביתה ללא כרטיס ועשרות אחרים הסתננו פנימה) אכן משמח, אך תחושת סכנה מרחפת באוויר: האם הגענו מהר מדי לרווייה, להיצע שעולה בהרבה על הביקוש? היוזמות כולן מבורכות, ורשימות האמנים מצוינות ומגוונות, אבל בארץ קטנה כמו שלנו, לצופף את שלושת הפסטיבלים היחידים שמדברים לקהל קטן מדי בתקופה קצרה מדי זו הפרזה שגובלת בפדיחה. האם 2,000-3,000 חובבי האינדי בישראל יאכלסו שלושה אירועים ענקיים תוך פחות מחודש? סביר להניח שלא. מה, שוב עושים בישראל משהו טוב בצורה גרועה? (גיא חג'ג')

האמנות זולגת אל הרחוב, ולהפך

תייר מזדמן שהתמזל מזלו להיקלע לישראל בחודש ספטמבר, עשוי לקבל את הרושם שהגיע לגן עדן אמנותי עלי אדמות. איפה שלא מסתכלים צצים להם אירועי אמנות מסוגים שונים; מיצגים קובעים את מקומם תחת כל עץ רענן, תערוכות וביאנלות מבצבצות כפטריות אחר הגשם. אז נכון, ספטמבר מסמן את פתיחת עונת התערוכות במקומות רבים בעולם, כך שאי-אפשר לטעון שרשמנו על זה פטנט. אז איפה בכל זאת החידוש? בכך שהאמנות היא כבר מזמן לא נחלתם של המשכילים והבורגנים (שלא לומר העשירים והסנובים): את מקומם של המוזיאונים והגלריות הכבדות תופסים חללים אלטרנטיביים קטנים ומעניינים, ובעיקר - האמנות גולשת לה באלגנטיות אל המרחב הציבורי: החל במיצגי וידאו שמוקרנים באמצע הרחוב בתל אביב, וכלה בתערוכות שקובעות את מקומן בחללים מאתגרים יותר, כמו בית המצורעים בירושלים (באירועי מנופים) ומחסן 2 בנמל יפו (ב-ARTLV).

המשמעות העמוקה של התופעה הזאת היא יותר מסימון במרחב הגיאוגרפי. היא גם יותר מאמירה כללית על מצב האמנות בארץ ועל הנטייה להפוך אותה למוצר שההמון צורך אותו כפי שקונים מנת פלאפל או צופים בסרטון ביוטיוב; המשמעות היא שהחיים ברחוב הישראלי - שמורכבים ביומיום מטיול עם הכלב, המתנה בתחנת אוטובוס וירידה רנדומלית לסופר - כרוכים עכשיו באופן מיידי עם הנאה מאמנות, עם חשיפה ליוצרים מפורסמים בארץ ובעולם, ובעיקר עם אמירות פוליטיות וחברתיות שמטופטפות לנו היישר לתת מודע. השיטוט ברחוב הישראלי הופך בימים אלה לזכות גדולה מאי פעם. אל תתנו לה לחמוק מכם. (ענבל מלכה)

הישרדות 3 - שלוש פעמים כי טוב
הישרדות 3 [צילום: גיא חג'ג']

הפורמט הישראלי של "הישרדות" הרגיל אותנו למבנה עונתי, שעורר בתחילת הדרך תרעומת רבה. בעוד בארה"ב מרכזים ומנקזים את כל התככים, הבריתות האקשן וההדחות ל-45 דקות צפופות וערוכות היטב, ערוץ 10 בחר בטקטיקת הפרד ומשול, שספק אם סייעה לנתוני הרייטינג ופיצלה את ההתרחשויות לשני פרקים שבועיים.

ב"הישרדות 3", שעלתה לפני כשבועיים, הגדילו לעשות והוסיפו לנו ממתק נוסף בדמות פרק קצר (שלישי במניין השבועי) הסוקר את קורותיהם של מודחי האי הנעלם הזוממים את נקמתם. אולי זה בגלל שהתרגלנו למריחה האינסופית ואולי סתם בא לנו ריאליטי טוב לנעוץ בו את השיניים, אבל מה שנשמע כמו קטסטרופה על הנייר - עובד.

שלושת הפרקים יוצרים סיפור מרתק בהמשכים. שבט קראו השנוא והלא ראוי מעורר את חמת הצופים והפלא ופלא, יש אלטרנטיבה - חבורה עליזה, אם כי נקמנית, שמחכה בסבלנות לתפוס את מקומה במשחק ובינתיים יוצרת בריתות ואינטריגות משלה.

ההפקה, שהואשמה בעבר בפינוק המתמודדים, התערבות יתר והסתרת האמת, לקחה העונה צעד אחורה ונותנת לג'ונגל האנושי של "הישרדות" לממש את עצמו את תום. אכזריות, בוז ושנאת חינם הם מנת חלקם את מתמודדינו החדשים ואם כבר אי בודד, אז אנחנו בעד "בעל זבוב" על פני "הלגונה הכחולה". (ליבי בגנו)

שני סרטים ישראלים שחייבים לראות

בעידן האינטרנט יש שימוש יתר במילה "חובה". כל מוצר חדש הוא "חובה", וכל שידור חוזר של תוכנית ריאליטי הופך בקלות ל"חובת צפייה". דווקא משום כך צריך להזהר במיוחד כאשר מצהירים בכותרת ש"חייבים לראות" סרט מסוים. אבל לעיתים נדירות כתבי תרבות נתקלים ביוצרים וסרטים שגורמים להם צורך אדיר להתגייס למענם בכל כלי שעומד לרשותם ולהפציר בקוראיהם: לכו לראות. כאלו הם "עג'מי" - סרטם המעולה של סכנדר קובטי וירון שני - ו"לבנון", סרטו המטריד והמקורי של שמוליק מעוז.

מדובר בסרטים שלא פשוט לשווק - "עג'מי", שעולה לאקרנים בארץ ביום חמישי הבא, הוא סרט ללא שחקנים מקצועיים, שרוב גיבוריו דוברים ערבית מעורבבת בעברית ושעלילתו המסובכת והאלימה אינה מספקת שום אפשרות לאסקפיזם או בידור; ב"לבנון", שהוקרן השבוע בפסטיבל ונציה ויעלה לאקרנים בארץ באוקטובר, דווקא יש שחקנים מוכרים כמו איתי טיראן, אושרי כהן ומיכאל מושונוב, אבל גם הוא אינו מאפשר לצופיו לברוח מהמציאות הקשה המתוארת בו (שכיכבה בשנים האחרונות גם ב"בופור" ו"ואלס עם באשיר").

אז למה בכל זאת כדאי להשקיע ארבע שעות מחייכם בשתי היצירות האלו? מכיוון שלעיתים נדירות נראו על המסך הקולנוע הישראלי סרטים חזקים כל כך, שמונעים מתחושה ברורה של חזון יצירתי ואמנותי שהדביקה את כל המעורבים בעשייתם. משום שקולנוע לא נועד רק לשבור קופות אלא גם להעברת מסרים חברתיים ופוליטיים ולהארתן של פינות אפלות במציאות הישראלית. והחשוב מכל - משום שמדובר בסרטים מצוינים לפי כל קנה מידה, ורק מסה קריטית של צופים בארץ ובעולם תוכל להבטיח שהם לא יוותרו כהבלחות מקריות של כישרון בזירת התרבות הישראלית. (נטע אלכסנדר)

תאריך:  11/09/2009   |   עודכן:  11/09/2009
עכבר העיר אונליין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מה גרם למילה ג'ובוביץ' ולמירי בוהדנה להתפשט?
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עידןסובול
16/09/09 08:46
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בימים אלו נשלמת העבודה על סרט מדע בדיוני חדש, "אנשי הריפו" (תרגום חופשי ל-Repo Men), המבוסס על ספר של אריק גרסייה. מיגל שפוצ'ניק, מי שהיה בעבר צייר סטוריבורד ואחראי על עיצוב אומנותי, מביים.
11/09/2009  |  מערכת "סרט"  |   חדשות
אלופת הריצה קסטר סמניה היא גם אישה וגם גבר - אנדרוגינוס. לאצנית הדרום אפריקנית בת ה-18 יש איברי מין נשיים וגבריים כאחד. כך מתברר לאחר בדיקות שנערכו (יום ה', 10.9.09).
11/09/2009  |  מאיה שני  |   חדשות
ארצות הברית אינה שמחה עם חבילת ההצעות שהגישה לה אירן ביום רביעי (9.9.09) לגבי שאיפותיה הגרעיניות. בכיר במשרד החוץ האמריקני אמר כי המדדים אינם מתייחסים כלל לסטטוס של תוכניתה הגרעינית של אירן. רוסיה הגיבה ביתר חיוב על ההצעות והודיעה כי לא תפעיל סנקציות על הנפט האירני. שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר כי יש בהצעות פוטנציאל לשיתוף פעולה.
11/09/2009  |  מאיה שני  |   חדשות
בערב, כשאחרוני הסועדים עזבו את האוהל הארעי שהוקם שלשום על משטח דשא יבש ליד קברו של רבי אליעזר פאפו בעיירה סליסטרה שבקצה בולגריה, הגיחו למקום התושבים המקומיים העניים וביקשו את שאריות האוכל.
11/09/2009  |  נתי טוקר, בולגריה  |   חדשות
היום לפני 8 שנים קרסו מגדלי התאומים במרכז מנהטן. 2,752 אנשים נספו בפיגוע הטרור הקשה ביותר בתולדות אמריקה. לזכר הנספים שמצאו את מותם בטרם עת. ברחבי ארצות הברית ייערכו היום טקסים ואירועים שונים. השנה יוקדשו האירועים למאות אנשי ההצלה והאנשים שעזרו לפנות אלפי אנשים מן המגדלים ולאתר את גופותיהם של אלה שנקברו תחת ההריסות. יותר מ-400 אנשי הצלה מתו במהלך הפינויים, ביניהם 343 כוחות מכבי האש ו-60 קציני משטרה מהעיר ניו-יורק ורשות הנמלים של ניו-יורק וניו ג'רזי.
11/09/2009  |  מאיה שני  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il