|
המכתב לא הגיע ליעדו? [אילוסטרציה: AP]
|
|
|
|
|
|
חנה כהן תבעה את ביתלי א.פ. עיצובים בבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים לאחר שלא הייתה מרוצה מריהוט. מכתב התביעה עלה שכהן קנתה מהנתבעת שולחן אוכל ועשרה כסאות מצופים עור תמורת 10,500 שקל. לטענתה, הריהוט סופק עם פגמים, ובקשתה בכתב לבטל את העסקה לא נענתה.
כהן אמרה כי "צבע השולחן אינו אחיד וציפוי העור במשענת הכסא אינו מתוח, ונראה נפוח ומקומט. בעת הרכישה הובטח לי שהשולחן עשוי מעץ מלא, ולאחר בדיקה התברר שהוא עשוי מחומרים פשוטים וזולים יותר. בגלל הפגמים לא השתמשנו בריהוט בחג הפסח והדבר פגם בשמחתנו".
בכתב ההגנה טענה הנתבעת שכהן לא התלוננה קודם לכן ולא ניתנה לה הזדמנות לבחון את טענותיה ולטפל בהן. "משרדי הנתבעת מצויים בראשון לציון, בכתובת המופיעה בכתב ההגנה, ואילו פניותיה של התובעת נשלחו אל מחסני הנתבעת באזור התעשיה בברקן. נראה כי בשל טעות זו, לא טופלו פניותיה".
הנתבעת הוסיפה שכהן אישרה בחתימתה שהריהוט התקבל לשביעות רצונה, והיא מנועה מלטעון שקיימים פגמים. הנתבעת ביקשה לדחות את התביעה.
בפסק הדין קבעה השופטת תמר בר-אשר צבן שהכתובת שהופיעה בחשבונית והכתובת שהופיעה בטופס הספקת המוצר היא באזור התעשיה ברקן. "מכאן שאך טבעי הוא, שהתובעת פנתה לכתובת זו, שהיא כתובתה היחידה של הנתבעת המופיעה במסמכים שניתנו על-ידה. גם יש להניח כי עובדי הנתבעת במחסניה, באזור התעשיה ברקן, מודעים לצורך להפנות פניות המתקבלות שם אל הגורמים המתאימים".
השופטת לא שוכנעה שקיים פגם בגווני צבעו של השולחן ובאשר לכסא קבעה שהוא פגום ועל הנתבעת לתקנו, ואם הדבר לא ניתן - תחליפו. "אם לא ייעשה הדבר במועד, או שלא ניתן יהיה להחליף את הכסא או לתקנו, תפצה הנתבעת את התובעת בסכום השווה לשני כסאות ובסך הכול 1,780 שקל. בנוסף לכך, בשל אופן התנהלותה של הנתבעת בכך שלא ניתן מענה לפניותיה של התובעת, אשר הוביל להגשת התביעה, תפצה הנתבעת את התובעת ותשלם לה הוצאות משפט, בסכום כולל של 500 שקל".