בחודש מרס 2003 החולף, נירשמה ירידה נוספת ביבוא המכוניות החדשות: מתחילת השנה נירשמה ירידה מצטברת של 36% (!) במספר המכוניות הנכנסות ארצה, ירידה של 30% בערכן הכספי של המכוניות המיובאות.
רק כ-20,000 מכוניות חדשות נכנסו השנה לנמלי ישראל, לעומת כ-30,000 ברבעון הראשון של 2002. כך עולה מנתוני אגף המכס והבלו שבמשרד האוצר. נתונים דומים מוצגים על-ידי ייבואני הרכב.
שתי מסקנות עיקריות לנתונים אלה: ראשית, ענף הרכב מצטמק בהתמדה, וההיצע שיעמוד לרשות הנהגים עם סיום המשבר, קטן באופן חד. על היבואנים להזמין מכוניות מספר חודשים רב מראש בחו"ל, וניכר, כי בקיץ רבה תשרור האנדרלמוסיה באולמות התצוגה.
שנית, המיסים אשר גובה המדינה מענף הרכב, אותם סכומי עתק המכונים "הפרה החולבת", קטנים ביחס ישר לקיטון ביבוא. כך הפרה החולבת מרזה והולכת, והדבר אולי ישכנע את המדינה להוזיל סוף סוף את המס המוטל על המכוניות.
גרף הייבוא מעיד על היפוך מגמה: בכל השנים נחשבים חודשי תחילת השנה הקלנדרית (ינואר ופברואר בעיקר) לתקופה בה היבוא מצטמצם יחסית - לקראת שנת הדגם החדשה, אך לנוכח האנומאליה בשוק ב-2003, נרשמה בחודשים אלה דווקא עלייה יחסית (אם כי ברמה אבסולוטית נמוכה בהרבה מנתוני השנה הקודמת).
המשבר ניכר גם בדיווחי איגוד יבואני הרכב. שם נרשמת ברבעון ירידה של כ-25% במסירת רכב חדש, יחסית תקופה המקבילה אשתקד.
במרס החולף נמכרו בישראל רק כ-9,000 מכוניות חדשות, ורק שתי סוכנויות רכב הגיעו לרמת מכירות 'דו-סיפרתית'.
דלק מוטורס שכרגיל במקום הראשון, הצליחה למכור 2,585 מכוניות, רובן מזדה, ורבע מהן פורד.
כלמוביל הוכיחה התאוששות מרשימה במכרה 1,077 מכוניות, רובן יונדאי (ראה מאמר עם המנכ"ל דני שביט במחלקה ראשונה), וכן קצת מיצובישי ומרצדס.
במקום השלישי - לובינסקי שבניהול הדור השלישי, אשר מכרה מספר כמעט שווה של פז'ו וסיטרואן, המסתכמים בכ-900 יחידות.
טויוטה מכרה 838 יחידות, כל מותגי צ'מפיון מוטורס יחד - 650, GM - 645 (רובן 'אופל', תודות למנהל מותג הפרטיות - יוחאי שנער!), כל משפחת קרסו - 632, מאיר - 597 (550 הונדה, 36 וולוו), פיאט - 402, סובארו - 274, מכשירי תנועה - 223, טלקאר (היא עוד תראה להם) 131, קמור - 36 (כנ"ל), המזרח 45 - יש עתיד לגי'פי הדיפנדר המשוריינים!