|
כ"ץ. תוכנית פורצת דרך [צילום: ששון תירם]
|
|
|
|
|
משרד התחבורה מקדם תוכנית לתשתית רכבות ביהודה ובשומרון, שתשמש להסעת ישראלים ופלשתינים. כך אמר (יום ב', 5.1.09) שר התחבורה ישראל כ"ץ, בתשובה לשאילתה שהגיש חבר-הכנסת מיכאל בן-ארי במליאת הכנסת.
על-פי התוכנית, הרכבת תיסלל בתוואי שבין ג'נין לרכבת העמק. כ"ץ: הרכבת "תעבור בין חיפה דרך עפולה ובית-שאן לירדן. היא תוכל גם להוביל סחורות לנמל חיפה".
שר התחבורה התייחס בדבריו לפיתוח התשתיות בשטחים, ואמר: "לכבוד הוא לי למחוק את האפליה שנהגו ביישובי יהודה והשומרון בתחומים שאני עוסק בהם. אני חושב שריבוד כבישים ושיפור תנאי הבטיחות ותאורה ודברים בסיסיים, זכאים להם אנשים ביהודה ושומרון, ואני אפילו לא אומר יהודים, כי עוברים שם כולם. אבל ודאי שזכאים גם יהודים וגם פלשתינים, ואני מתפלא על המדיניות שהייתה נהוגה בשנים האחרונות, וזה בדיוק הצורך הבסיסי שמעבר לחילוקי דעות פוליטיים בכלל. אדם יכול לחשוב על פתרון כזה או אחר. זאת פשוט חרפה שנוצרה שם מציאות כזאת, ואני שמח שהיה בידי למחוק אותה. באותה מידה טיפלתי מייד בנגב ובגליל ואני גם תיארתי כאן את ההנחיות שנתתי לגבי המגזר הערבי והדרוזי והאחר באותם תחומים שדורשים השוואה ושוויון, ולכן זאת מדיניותי".
לדבריו, הוא מביא עימו בשורה של תנופת פיתוח נוספת של רכבות, שתחול באופן שוויוני על כלל הארץ. כ"ץ: "אנחנו בקרוב עומדים לקבל ב
ממשלה החלטה על תוספת של מסילות רכבת וכבישים. במקרה הזה המטרה היא לחבר ולאחד וליצור שוויון במדינת ישראל מהדרום ועד הצפון, מהנגב ועד הגליל ועד המרכז, דבר שיש לו חשיבות לאומית, כלכלית וחברתית. אפילו לא הייתי חושש, ואני לא חושב שאגזים אם אומר שמהפכת התשתיות הזאת תהיה המהפכה החשובה ביותר שקרתה מבחינה חברתית במדינה מאז עלה מנחם בגין לשלטון והנהיג את פרויקט שיקום השכונות, והנהיג מדיניות של איחוי וחיבור חלקי העם".