|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון

הלוואות הבנק של שלמה דברת

מאות מיליוני שקלים לסופר דריביאטיבס, לסודה קלאב ולעוד עשרות חברות

תיק ההשקעות של קרן פלנוס המנהלת כ-1.3 מיליארד שקל נחשף בשבוע שעבר הגישה קרן פלנוס תביעה נגד משרד האוצר בדרישה להפסיק את הפעילות של קרנות המנוף שמתחרות בה - עכשיו מתברר מדוע קרן פלנוס מזנין נמצאת במצב פחות מזהיר מפלנוס 3 לאחר שנתנה הרבה הלוואות מסוכנות
14/01/2010  |   TheMarker TheMarker   |   חדשות   |   תגובות
מאת: שרון שפורר, גיא גרימלנד  |    |  TheMarker  |  TheMarker.com  |  תגובות
תיק ההשקעות נחשף [צילום: AP]

בשבוע שעבר עלו הקרנות של פלנוס לכותרות בעקבות תביעה שהגישו נגד משרד האוצר וקרנות המנוף על-רקע שינויים שאלה מבקשים להנהיג בפעילות הקרנות. בבקשה שהוגשה בעניין קרנות המנוף לבית המשפט המחוזי בירושלים, כתבו עורכי הדין של פלנוס כי מדובר בקבוצת קרנות פרטיות העוסקות בתחום מתן האשראי ומנהלות סכום של כ-1.3 מיליארד שקלים - כך שפלנוס היא אחת מחברות ניהול הקרנות הגדולות בישראל. אלא שפלנוס פועלת באופן שונה משאר הקרנות הפרטיות הגדולות.

הקרנות של פלנוס משקיעות בחברות באמצעות העמדת אשראי - בתמורה לריבית ומניות. לידי TheMarker הגיעו דוחות הקרן האחרונה של פלנוס, פלנוס 3, שהוקמה בספטמבר 2007 והינה הקרן הגדולה ביותר של החברה עם התחייבויות להשקעה בהיקף של כ-120 מיליון דולר, בעיקר של משקיעים מוסדיים ישראלים אבל גם של זרים.

פלנוס 3 קראה עד כה להתחייבויות בהיקף של כ-48 מיליון דולר, אבל ביצעה 16 עסקות בהיקף של כ-73 מיליון דולר. הפער הזה נובע מכך שחלק מההלוואות שהעמידה פלנוס כבר חזרו אליה ובאמצעותן היא העמידה הלוואות נוספות - כך שכמות הכסף שלו קראה נמוכה מכמות ההשקעות שביצעה בפועל. את הריבית שמקבלת פלנוס על ההלוואות ואת רווחי ההון היא מחזירה למשקיעים שלה (אם כי לא עשתה זאת עד כה, כפי שמוסבר בהמשך) - אבל את הקרן היא משקיעה שוב. כיום יתרת ההלוואות של פלנוס 3, ההיקף הכספי של האשראי שהעמידה ועדיין לא הוחזר, היא כ-40.8 מיליון דולר.

על-פי הדוחות שפירסמה פלנוס, נכון לספטמבר 2009 פלנוס 3 השיגה תשואה פנימית נטו של 5.6%, או מכפיל של 1.09 על הכסף שלו קראה מהמשקיעים. בנוסף, מציגה פלנוס למשקיעים חישוב של התשואה הכוללת - carve out, התמורה שתקבל אם חברות בפורטפוליו יימכרו - המגיעה ל-10.7%.

פלנוס 3 פועלת באמצעות מתן הלוואות לחברות כשבדרך-כלל היא מקבלת שעבוד ראשון או שעבוד צף על נכסי החברה והטכנולוגיה שלה. הקרן נוהגת להשקיע בחברות טכנולוגיה שנמצאות בשלב מאוחר יחסית, כשהן כבר מוכרות ויש להן משקיעים. לא תמיד החברות בפורטפוליו של פלנוס מרוויחות, אבל בקרן מחפשים חברות שיש להן שוק ברור ומוצר מוכר.

האורך הממוצע של חיי ההלוואות בקרן הוא כשנתיים ואת הכסף צפויה פלנוס לגלגל 2.5-3 פעמים עד לסיום תקופת פעילותה של הקרן ב-2017 - כלומר לבצע עסקות בהיקף של כ-300-350 מיליון דולר.

פלנוס 3 ביצעה 16 עסקות כשהריבית הממוצעת בהלוואות שהעמידה עד כה גבוהה ב-7.1% מריבית הליבור. בסך-הכל, בכל הקרנות שלה ביצעה פלנוס 80 עסקות. בין השאר ביצעה פלנוס 10 אקזיטים משמעותיים, 6 חברות מבין החברות שלהן העמידה אשראי נקלעו לקשיים או להליכי כינוס ב-10 השנים שבהן פועלות חברות הקרנות.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2009 הקרן הרוויחה 1.6 מיליון דולר, אחרי שב-2008 הפסידה 424 אלף דולר. הכנסות הקרן מריבית על הלוואות שהעמידה הסתכמו ב-2.76 מיליון דולר בינואר-ספטמבר, לעומת 3 מיליון דולר בכל 2008. דמי הניהול השנתיים בקרן היו כ-2.7 מיליון דולר - כך שמנהלי פלנוס 3 נטלו דמי ניהול של יותר מ-5 מיליון דולר בשנתיים האחרונות.

עד היום לא החזירה פלנוס כסף למשקיעים. על-פי הערכות היא תעשה זאת ברבעון הראשון של 2010. פלנוס גם לא "קראה לכסף" בשלושת הרבעונים הראשונים של 2009, שכן חלק מההלוואות שהעמידה ב-2007 ו-2008 הוחזרו. ברבעון הרביעי, לעומת זאת, קראה הקרן ל-11 מיליון דולר.

מייסד הקרן ומנהל משותף בה, מוטי וייס, הסכים להתייחס לאופן שבו הקרן רואה את שוק האשראי - ומתברר שהוא לא כל-כך אופטימי. "שוק האשראי נמצא כיום במצב קצת יותר טוב מאשר באמצע המשבר, כשהבנקים היו בסכנה, אבל עדיין יש מחסור אדיר באשראי. אני מניח שיידרשו כמה שנים להתגבר על הטראומה הזו. הבנקים ושוק האשראי החוץ-בנקאי נותנים אשראי למי שקל לתת לו, אבל פלח גדול שזקוק לאשראי בתעשיה המסורתית מתקשה להשיגו. הרבה חברות שמגיעות אלינו מתעשיית ההיי-טק ומהתעשיה המסורתית מתקשות להשיג אשראי, אפילו למימון הון חוזר.

"להערכתי, לא נגמרו הסדרי החוב והחברות שעשו עמן הסדרים עלולות להיקלע לבעיות עוד שנתיים-שלוש. מה שהתגלה במשבר זה שהרבה חברות גייסו הכל באג"ח, "במקום לגייס חלק באקוויטי, וברבות מהן יש דיספרופורציה אדירה בין רמת החוב לרמת האקוויטי. באג"ח צריך להביא בחשבון יכולת החזר. כאן גייסו בצורה משוגעת ולחברות אין יכולת החזר. לדעתי, כמה מההסדרים רק דוחים את הקץ, אבל השאלה היא מה יקרה בעוד שנתיים-שלוש כשייאלצו להחזיר את הכסף.

"יש עדיין הרבה חברות שצריכות להחזיר חוב ב-2010-2012, ובמאזנים שלהן רואים שאין להן היכולת לעשות זאת - כך שיצטרכו להגיע עמן להסדרים. לכן, שוק האג"ח עדיין מדאיג, גם אם הוא נראה טוב יותר מ-2008. בעתיד, אני מקווה שהשוק לא יחזור לגיוסי אג"ח בצורה לא פרופורציונאלית. שוק האשראי לא אמור להחליף אקוויטי", מסכם וייס.

מפלנוס נמסר: "פלנוס רואה בחומרה רבה את הדלפת המידע - תהיה נכונתו אשר תהיה - ואת עצם פירסומו בעיתונות. כמובן שפלנוס אינה יכולה להתייחס למידע חסוי הנוגע לקרן או לחברות הפורטפוליו שלה".

EPRS
הנכס העיקרי יימכר כדי להחזיר את ההלוואה
▪ ▪ ▪

EPRS מספקת פתרון שירותי הטענה אלקטרונית לחשבונות התקשורת של לקוחות פרי-פייד של חברות סלולר ומפעילות תקשורת. החברה מעסיקה 15 עובדים ומנוהלת על-ידי אדם כפיר. את 2009 החברה אמורה לסיים עם הכנסות של 91 מיליון שקל - עלייה משמעותית לעומת הכנסות של 73 מיליון שקל ב-2008.

למרות הגידול בהכנסות ועל-אף שפעילות החברה בישראל צומחת, דוחות פלנוס חושפים כי בעלי המניות של החברה החליטו למכור את הנכס העיקרי של EPRS בישראל, במטרה להחזיר לפלנוס הלוואה של כמיליון דולר שהעמידה לרשות החברה.

אגם תפן
חברת המתכות נקלעה לקשיים וב-2008 פלנוס השתלטה עליה
▪ ▪ ▪

אגם תפן מספקת שירותי ייצור, הרכבה ואינטגרציה של מוצרים בענף המתכת. ב-2008 נקלעה החברה, המעסיקה כ-180 עובדים, לקשיים, ואחרי שהוגש נגדה צו הקפאת הליכים, השתלטה פלנוס, שעוד קודם לכן העמידה לרשותה הלוואה בסך 12 מיליון דולר, על 85% ממניותיה. הדוחות של פלנוס ממחישים עד כמה קשה המצב של אגם תפן.

החברה הייתה אמורה לסיים את 2009 עם מכירות של 40 מיליון שקל - צניחה של 66% לעומת 2008. בעקבות השתלטות פלנוס על החברה בתחילת 2009 הנהיגו באגם תפן תוכנית התייעלות, כשלמשקיעים נאמר כי אחד מיעדי התוכנית הוא להגיע לאיזון בשורת הרווח התפעולי במחצית השנייה של 2009.

אופטיר
הפסד תפעולי של 12 מיליון דולר בינואר-ספטמבר 2009
▪ ▪ ▪

חברת הסטארט-אפ אופטיר, המפתחת תוכנות ניהול ביצועים ועומסים בארגונים, נטלה הלוואה בהיקף של 15 מיליון דולר בספטמבר 2008, שאותה התחייבה להחזיר באוגוסט 2012. לפי הדוח, צבר ההזמנות של החברה לשנת 2008 היה 19 מיליון דולר. צבר ההזמנות לשלושת הרבעונים הראשונים של 2009 היה 11.7 מיליון דולר.

החברה רשמה הפסד תפעולי של 12.2 מיליון דולר באותם רבעונים. צבר ההזמנות ל-2009 כולה הוא 20 מיליון דולר. החברה גייסה 98.5 מיליון דולר, כאשר סבב גיוס הון האחרון בוצע בספטמבר 2008 והגיע ל-47.5 מיליון דולר לפי שווי של 180 מיליון דולר. המשקיעים העיקריים בחברה הם כרמל, פיטנגו, אינדקס, מורגן סטנלי, לייטספיד וג'מיני.

איגלו
קיבלה 5 מיליון ד' ונקלעה לקשיים
▪ ▪ ▪

חברת איגלו (e-Glue), המספקת תוכנות נלוות לשירותי CRM, נטלה הלוואה מקורית בספטמבר 2007 בהיקף של 5 מיליון דולר . החברה התחייבה להחזיר אותה בינואר 2011. בסופו של דבר תנאי ההלוואה השתנו באוגוסט 2009 לריבית של 10%. ההלוואה צפויה להיות מוחזרת ב-2013. הכנסותיה ב-2008 הסתכמו ב-7.7 מיליון דולר. הכנסות החברה בשלושת הרבעונים הראשונים של 2009 היו 4.6 מיליון דולר. תחזית המכירות ל-2009 היא ל-7.1 מיליון דולר.

החברה גייסה עד למועד נטילת ההלוואה 34 מיליון דולר, לפי שווי של 14.3 מיליון דולר לאחר הכסף. המשקיעים מאחורי החברה הם אוורגרין, גיזה וסידר. החברה צפתה קשיים בעמידה ביעדים הפיננסיים של 2009, ובמקביל ביצעה שינוי בהנהלת החברה.

אן-טריג
החזירה הלוואה של 5 מיליון דולר בריבית של 10%
▪ ▪ ▪

חברת הסטארט-אפ הישראלית אן-טריג נטלה מפלנוס הלוואה בהיקף של 5 מיליון דולר שאותה כבר החזירה. היקף המכירות של החברה ל-2008 היה 18.5 מיליון דולר, והתחזית ל-2009 היא למכירות בהיקף של 41 מיליון דולר.

אן-טריג גייסה עד למועד נטילת ההלוואה 63.5 מיליון דולר, כאשר סבב גיוס הון האחרון בהיקף של 24 מיליון דולר התבצע בינואר 2009 לפי שווי של 104 מיליון דולר. המשקיעים העיקריים בחברה הם אוורגרין, קיינן פרטנרס, אורום, מיקרוסופט ומרינר.

ההלוואות המסוכנות של קרן פלנוס מזנין התבררו כמסוכנות באמת

בעוד פלנוס 3 מציגה ביצועים יציבים יחסית, בפלנוס מזנין המצב פחות מזהיר. פלנוס מזנין היא קרן שהוקמה בדצמבר 2006, כשגייסה 47.5 מיליון דולר. בהמשך, בסוף 2007, השלימה גיוס ממשקיעים נוספים - ההיקף הכולל של ההתחייבויות כלפיה מגיע לכ-95.6 מיליון דולר. עד כה קראה הקרן ל-48 מיליון דולר מהמשקיעים.

פלנוס שייכת לקבוצת ויולה של שלמה דברת, אבי זאבי והראל בית און.

מאז הגיוס אישרה הקרן הלוואות לעשר חברות, כשלתשע מהן הקרן נתנה הלוואות בסך 42 מיליון דולר. נכון לסוף הרבעון השלישי של 2009 החזירה הקרן למשקיעים 13 מיליון דולר. בתשעת החודשים הראשונים של השנה החולפת הרוויחה הקרן 3.1 מיליון דולר, אחרי שב-2008 הפסידה 2.2 מיליון דולר.

התשואה על פלנוס מזנין היא שלילית - מינוס 6%. אם מנטרלים את ה-carve out - מעין אופציות שמקבלת החברה להגיע לשיעור אחזקה בחברות במקרה של מכירה - התשואה אף נמוכה יותר. דמי הניהול השנתיים שמושכים מנהלי פלנוס מזנין מסתכמים בכ-1.9 מיליון דולר.

מנהלי פלנוס מזנין מעדכנים את המשקיעים בסקירת הרבעון על כך שבחודשים האחרונים התקדמו לקראת סגירת עסקה בהיקף של כ-10 מיליון דולר עם חברה "בוגרת ורווחית בשוק התקשורת". עוד אמרו כי הם מקווים לסגור את העסקה, וכי יעדכנו את המשקיעים בדוח של הרבעון הרביעי.

אנגיוסלייד
חברת הביומד שעידן עופר משקיע בה גייסה לפי 37 מיליון דולר
▪ ▪ ▪

חברת הסטארט-אפ הישראלית אנגיוסלייד (AngioSlide) העוסקת בפיתוח בלון צנתורים שמאפשר את הקטנת תופעות הלוואי הנובעות מתסחיפי דם במהלך הצנתור, קיבלה מפלנוס הלוואה בהיקף של 2 מיליון דולר באוגוסט 2009. היא צריכה להחזיר אותה עד יולי 2012. עד קבלת ההלוואה החברה גייסה 22 מיליון דולר, כאשר הגיוס האחרון, בהיקף של 8.25 מיליון דולר, היה ביוני 2009, לפי שווי של 36.5 מיליון דולר (לאחר הכסף).

בחברה מושקעים עופר היי-טק (עידן עופר), קרן אגאת של דני נווה, איטוצ'ו וויולה. החברה צופה לקבל אישור FDA בחודש פברואר 2010.

אקספנד נטוורקס
בדרך לאקזיט
▪ ▪ ▪

חברת הטכנולוגיה הישראלית אקספנד נטוורקס (Expand Networks), ספקית של פתרונות להאצת יישומים על גבי רשתות WAN, נטלה הלוואה בהיקף של 7 מיליון דולר בנובמבר 2007. תנאי ההלוואה השתנו באפריל 2009 לריבית בגובה של 6.5%, שאותה היא צריכה להחזיר ביוני 2013.

הכנסות החברה ב-2008 היו 24 מיליון דולר, כשהכנסות בשלושת הרבעונים הראשונים של 2009 הסתכמו ב-12.9 מיליון דולר. החברה פיטרה 10 עובדים ב-2009.

תחזית המכירות של החברה ל-2009 היא 19.4 מיליון דולר. עד למועד נטילת ההלוואה החברה גייסה 82 מיליון דולר, לפי שווי של 55 מיליון דולר לאחר הכסף. במקביל הדוח מסביר כי החברה נמצאת במו"מ למכירתה (ככל הידוע מדובר בסכום של 30-40 מיליון דולר לריברבד האמריקנית). המשקיעים העיקריים בחברה הם תמיר פישמן, ורטקס, אי.די.בי ואינטל.

אקסרה נטוורקס
מאמינים בשוק התקשורת הסיני
▪ ▪ ▪

חברת הסטארט-אפ אקסרה נטוורקס מפתחת פתרונות תקשורת בשם AXN לספקי תקשורת בינלאומיים, מפעילות כבלים וספקי שירותים סלולריים. החברה זכתה להלוואה בהיקף של 4 מיליון דולר ביולי 2008. החברה רשמה הכנסות בגובה של 6.3 מיליון דולר ב-2008, והכנסות בגובה של 2.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2009. בנוסף היא רשמה הפסד תפעולי של 1.3 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2009.

תחזית המכירות של החברה ל-2009 כולה היא למכירות בהיקף של 12.3 מיליון דולר. עד למועד קבלת ההלוואה החברה גייסה 58 מיליון דולר, כאשר השווי האחרון שבו בוצע הגיוס הוא 4.6 מיליון דולר לאחר הכסף. המשקיעים בחברה הם כרמל ונצ'רס והרבור ווסט. לחברה יש הסכם אסטרטגי עם קומקאסט והיא צופה גידול ניכר בשוק הסיני. החברה פיטרה 20 עובדים ב-2008.

גיגה ספייסס
הריבית על ההלוואה התייקרה ב-9% - והחברה ביצעה קיצוצים
▪ ▪ ▪

חברת הטכנולוגיה גיגה ספייסס (GigaSpaces), המציעה פתרונות תשתית למערכות מידע מבוזרות במגזרי הפיננסים והטלקום, נטלה הלוואה במאי 2008 בהיקף של 7 מיליון דולר תנאי ההלוואה השתנו באפריל 2009 לריבית בשיעור של 9%, ולהלוואה בגובה של 6 מיליון דולר. החברה רשמה מכירות בהיקף של 7 מיליון דולר ב-2008, והכנסות של 2.3 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2009.

החברה צופה הכנסות בגובה של 7.5 מיליון דולר ב-2009. החברה גייסה עד למועד נטילת ההלוואה 19.2 מיליון דולר, כשסבב גיוס ההון האחרון היה בהיקף של עשרה מיליון דולר. עד כה החברה גייסה 51.5 מיליון דולר לאחר הכסף. לפי הדוח, החברה ביצעה קיצוצים משמעותיים במהלך החודשים האחרונים של 2009, ונמצאת על סף איזון תפעולי.

דיזיין-ארט נטוורקס
מכירות של 5.2 מיליון דולר למפתחת תוכנות ה-WiMaX
▪ ▪ ▪

חברת הסטארט-אפ הישראלית דיזיין-ארט נטוורקס מפתחת מערכת על שבב (System on Chip) המצמצמת את עלויות הפריסה והתפעול של רשתות WiMAX. החברה קיבלה מפלנוס אשראי של 2 מיליון דולר, ובנוסף - אשראי לקוחות של עד 2 מיליון דולר שהיא עדיין לא עשתה בו שימוש.

מכירות החברה לשלושת הרבעונים הראשונים של 2009 היו 4.4 מיליון דולר, והתחזית שלה ל-2009 כולה היא 5.2 מיליון דולר. החברה גייסה 26 מיליון דולר עד למועד נטילת ההלוואה. הגיוס האחרון בוצע בדצמבר 2008 כשאז סבב גיוס ההון הגיע ל-13 מיליון דולר. השווי שלפיו בוצע הגיוס היה 48 מיליון דולר לאחר הכסף. המשקיעים בחברה הם כרמל, מאגמה ומוטורולה ונצ'רס.

טרפלקס
החברה של אברהם בורג נכנסה להסדר חוב
▪ ▪ ▪

טרפלקס עוסקת בייצור צינורות לגן, לתעשיה, לכיבוי אש ולשימוש ביתי. משרדי החברה ממוקמים בקיבוץ רשפים, שם החלה את פעילותה, היא מעסיקה 70 עובדים ומנוהלת על-ידי שמואל שריקי. את 2009 החברה אמורה לסיים עם מכירות של 88 מיליון שקל - ירידה לעומת מכירות של 96 מיליון שקל ב-2008. פלנוס, שהעמידה לחברה הלוואה שיתרתה 2.5 מיליון דולר, הגיעה עמה להסכם פריסת חוב.

בעלי השליטה בחברה הם אברהם בורג, יו"ר הכנסת לשעבר, אביב אלגור ואיאן דיוויס. בורג הכיר את אלגור כששימש יו"ר ויטה שבשליטת קבוצת אלגור-דיוויס. אלגור ודיוויס הורשעו בתחילת 2009 בביהמ"ש המחוזי בת"א בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובעבירות של דיווח בכוונה להטעות משקיע בפרשת צינורות המזרח התיכון.

סודה קלאב
מכירות של יותר מ-100 מיליון אירו מסודה
▪ ▪ ▪

מי לא מכיר את מכשירי הסודה קלאב שהיו נפוצים בישראל בשנות ה-70 וה-80. במתכונתה החדשה סודה קלאב מוכרת בעיקר בחו"ל, ל-24 מדינות. החברה מעסיקה 380 עובדים, מנוהלת על-ידי דניאל ברינבוים, משרדיה ממוקמים באירפורט סיטי ועם לקוחותיה נמנים וולמארט, מטרו, קופ, מנור ו-Edka. מכירות החברה ב-2009 אמורות להסתכם, על-פי הערכות המצורפות לדוחות פלנוס, בכ-108 מיליון יורו - לעומת 100 מיליון יורו ב-2008.

פלנוס העמידה לסודה קלאב אשראי בהיקף של כ-9.3 מיליון דולר למשך שלוש שנים, מאז אוגוסט 2008. במקרה של מכירה, פלנוס יכולה להגיע לאחזקה של 1.2%-3% מהחברה.

סופר דריביאטיבס
חברת התוכנה שהייתה בדרך לבורסה שווה 100 מיליון דולר
▪ ▪ ▪

סופר דריביאטיבס מפתחת מערכת לתמחור של ניהול סיכונים, מסחר ושערוך של נגזרים פיננסיים. החברה מנוהלת על-ידי דויד גרשון ומעסיקה כ-290 עובדים, אחרי שבסוף 2008 פיטרה עובדים.

יתרת ההלוואה שהעמידה פלנוס לחברה היא כ-22 מיליון דולר (דרך כמה קרנות) והיא אמורה להיפרע ב-2010. לפלנוס יש גם אפשרות להגיע לאחזקה בחברה במקרה של מכירה. באוגוסט האחרון השלימה החברה גיוס של 4 מיליון דולר לפי שווי של 100 מיליון דולר אחרי הכסף. בין המשקיעים העיקריים בחברה, שעל-פי ההערכות התכוננה להנפקה ערב המשבר: הקרנות פיטנגו, הייפריון ואקסל. על-פי הדוחות, החברה עומדת בכל החזרי התשלום בזמן.

סיבידיה
הרוכשת של אי.סי.טל שווה 47 מ' ד'
▪ ▪ ▪

חברת הסטארט-אפ הישראלית סיבידיה, המפתחת פתרונות בתחום אבטחת ההכנסה, אימות נתונים וניטור מערכות לגביית עמלות דילרים, זכתה להלוואה בהיקף של 5 מיליון דולר באפריל 2008. החברה צפויה להחזיר אותה עד אוקטובר 2011. ההכנסות ל-2009 כולה צפויות להיות 15 מיליון דולר. ברבעון השלישי החברה רשמה מכירות של 4 מיליון דולר. עד למועד נטילת ההלוואה גייסה סיבידיה 25 מיליון דולר, כשהגיוס האחרון בוצע בפברואר 2008 שבו גייסה 12 מיליון דולר לפי שווי של 47 מיליון דולר לאחר הכסף.

המשקיעים בחברה הם כרמל, הייפריון, באטרי, סטאר, סטייג' וואן וחיים מר. החברה חתמה על עסקה לרכישת אי.סי.טל ב-21 מיליון דולר, ובמקביל נמצאת בשלבים סופיים של גיוס הון בהיקף של 10 מיליון דולר כדי לממן את הרכישה. לפי הדוח החברה עומדת ביעדי המכירות שלה.

קבוצת יאנה
הכנסות של 117 מיליון דולר לחברת התקשורת
▪ ▪ ▪

קבוצת יאנה עוסקת במתן פתרונות תקשורת ותשתיות ובהפצת תוכנות ושירותי אבטחה טכנולוגיים. משרדיה של קבוצת יאנה, שנשלטת ומנוהלת על-ידי יניב נתן ומעסיקה 40 עובדים, ממוקמים בראש העין.

את 2009 החברה אמורה לסיים, על-פי הערכות בדוחות פלנוס, עם הכנסות של 117 מיליון שקל - עלייה של 17% בהשוואה להכנסות של 100 מיליון שקל ב-2008. עוד עולה מהדוחות כי החברה מרחיבה בימים אלה את פעילות - Smart אימון ולימוד עסקי. עם זאת, נכתב כי חטיבת הפצת התוכנה מתמודדת עם אתגרים גדולים, שאינם מפורטים. היקף ההלוואה לחברה הוא כ-3 מיליון דולר והיא ניתנה לה בסוף 2007 לארבע שנים. עד כה, לפי פלנוס, החברה עמדה בתשלומי הריבית.

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  14/01/2010   |   עודכן:  15/01/2010
שרון שפורר, גיא גרימלנד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מאות מיליוני שקלים לסופר דריביאטיבס, לסודה קלאב ולעוד עשרות חברות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מדענים במכון לחקר ביו-אנתרופולוגי בקיניפאק, קונטיקט, יפעילו את טכנולוגיית ההדמיה החדישה ביותר על מומיה מצרית, בניסיון ללמוד פרטים חדשים על חייה בעת העתיקה. כך דיווחה (יום ה', 14.1.10) סוכנות הידיעות AP. גופת המומיה נקברה לפני כ-4,000 שנה עם חפיסה שעשויה הייתה להיות מנחה לאלים עבור מקום מבטחים בעולם הבא.
14/01/2010  |  מאיה שני  |   חדשות
יומיים לאחר רעש האדמה החזק הגיע אל הרשת תיעוד של רגעי האימה שבהם השתנו חיי מיליוני בני אדם בהאיטי.
אנשי רשות המיסים פשטו (ה', 14.1.10) על ביתו של יוסי בובליל באשקלון, המשתתף שהגיע למקום השני בעונה הראשונה של תוכנית "האח הגדול" של קשת - זכיינית ערוץ 2.
14/01/2010  |  עופר וולפסון  |   חדשות
חברי-דיון בנושא הפתרון למחסור העולמי במים התקיימו במסגרת תערוכת "אגרו משוב" השנתית המתקיימת בגני התערוכה. על-פי נתונים מדווחים, המחסור נובע מ-3 סיבות עיקריות: הגידול המאסיבי באוכלוסיה העולמית (7 מיליארד איש לעומת 2 מיליארד לפני כמאתיים שנה), המחסור בשטחים לגידולים חקלאיים, עיור - שימוש יתר של מים בערים, והזיהום התעשייתי שגורם להידלדלות במקורות המים והמשאבים הטבעיים.
14/01/2010  |  עידן יוסף  |   חדשות
חמשת בני השבט האינדיאני Kawesqar נחטפו בשנת 1881 והובאו לאירופה לשם הצגתם לראווה במה שכונה "גני חיות אנושיים". עצמותיהם הוחזרו לקבורה בצ'ילה ביום שלישי, כך דיווח (יום ד', 13.1.10) השבועון דר שפיגל הגרמני. סיפורם מסמל את הסבל וההשפלה שהיו מנת חלקם של ילידים רבים ברחבי העולם.
14/01/2010  |  מאיה שני  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
חרפת השירותים הציבוריים בתחנות האוטובוסים המרכזיות נמשכת שנים    בעלי התחנות המרכזיות הם בעלי ממון הנהנים מקניות של אלפים הפוקדים את התחנות ומצופה מהם לדאוג לניקיונם ולאספקת נירות ט...
הרצל חקק
הרצל חקק
זו שירת הוקרה לינון ביילין, שהיה ראש השירות הבולאי של דואר ישראל במשך כשני עשורים. ביילין קידם את הבולאות העברית כמנהל השירות עד 2002    תקופתו בשירות הבולאי הייתה תקופה מכוננת, חשנ...
חיים רמון
חיים רמון
באופן צפוי לחלוטין, כל התוכניות ההזויות שקידם שר הביטחון התפוגגו בלי שום הישג    בעצם, התוכניות של גלנט השיגו דבר אחד - חיזוק השלטון האזרחי של החמאס
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il