|
מידע אחד בהרבה ידיים [אילוסטרציה: AP]
|
|
|
|
|
|
מי שציפה לראות בקרוב מוקד מידע אחוד בתחבורה הציבורית, יכול להמשיך ולקוות לבשורה בתחום, שכן זו אינה נראית בעתיד הנראה לעין. משרד התחבורה מבקש להפעיל בקיץ הקרוב פתרון חלקי למצוקה הקיימת בדבר מידע חסר לנוסע, ולחייב את כל מפעילות התחבורה הציבורית להסתמך על מאגר מידע אחד בבואן למסור נתונים.
אין מדובר במוקד אחד אליו יוכל הנוסע להתקשר כדי לקבל מידע. לכל חברה יהיה מאגר מידע מרכזי אליו יחויבו החברות למסור את זמני הנסיעות שלהן. המידע ירוכז לתוך "ממשל זמין" של הממשלה, ויופעל באמצעות מערכת מתקדמת של אגד. ל-News1 נודע כי אגד מצידו עומד על כך שהמידע שיימסר בידי שאר החברות יגיע על-בסיס יומי.
תאריך היעד לשימוש במאגר המשותף הוא קיץ 2010. נכון לעכשיו שותפות בו רק ארבע חברות - אגד, אגד תעבורה, קווים ומטרופולין. הצפי הוא כי עד הקיץ יצטרפו אליו גם שאר החברות - נתיב אקספרס, עילית, מטרודן, מרגלית, דן, ויאוליה, סופרבוס ואחרות.
פיצול המידע בין החברות השונות ימנע מהן לפטר את מוקדני המודיעין הקיימים, אולם בעתיד אפשר שלא יהיה מנוס מצעד זה, לאחר שבשלב הבא תעבור מסירת המידע לידיו של גורם אחד. החשש הקיים כעת הוא כי השימוש במידע המשותף שעתיד לקום בקרוב לא יהיה אובייקטיבי, וכי חברות יימנעו מלמסור לנוסע דרכי הגעה יעילות יותר ליעד באמצעות חברות אחרות, ויתנו העדפה לקווים אותם הן מפעילות. כדי למנוע מצב שכזה יהיה צורך בפיקוח מצד משרד התחבורה.
עם זאת, בשנים הקרובות, כל המידע שיימסר באמצעות מוקדי המידע יהיה על-בסיס תכנוני בלבד, כלומר - לא יכלול מידע בזמן אמת באשר לתקלות, לפקקים ולשינויים אחרים העשויים להשפיע על זמן הגעת האוטובוס.