|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
להגיע ממקום למקום מהר יותר

חצי הכוס המלאה

כך תיראה רפורמת התחבורה של ישראל בעשור הקרוב

4 שרים התנגדו לרפורמה שאושרה בישיבת הממשלה הרפורמה החלקית כוללת רכבות במהירות 200-150 קמ"ש ודרכי הגעה קלות אל התחנות
24/02/2010  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תגובות
רפורמת תחבורה בחצי מחיר
עידן יוסף
שביל המילוט של נתניהו וכ"ץ: הרכבת לא תגיע לאילת ולקריית שמונה, כביש 6 לא יגיע לצומת הנגב ולצומת כברי - לפחות לא בעשור הקרוב
לרשימה המלאה

תוכנית-האב "מחבר ישראל" לרפורמת התחבורה בעשור הקרוב אושרה בממשלה לאחר דיון ארוך. 19 שרים הצביעו בעדה, 4 נגדה ו-1 נמנע.

המתנגדים הם סילבן שלום, יצחק אהרונוביץ', גדעון סער ויצחק הרצוג. שר האוצר יובל שטייניץ נמנע לאחר שלדבריו לא נעשה שום דיון מסודר מדוע יועדפו פרויקטים אלה על פני אחרים.

החלטת הממשלה כוללת את הסעיפים הבאים:

  • 1. להקים שדרת תשתית תחבורתית יבשתית בין-עירונית מקרית שמונה ונהריה בצפון עד משאבי שדה ואילת בדרום, במטרה לאכלס ולפתח את הנגב והגליל. שדרת התשתית תכלול תוואי אורך של מסילות ראשיות ושל כבישים ראשיים, ומספר צירי רוחב;

  • 2. לקבוע כי שדרת התשתית הנ"ל תבוצע בשני שלבים: השלב הראשון כולל פרויקטים לביצוע מיידי, ופרויקטים לתכנון כמפורט בטבלה [ראו בהמשך]. בשלב השני, יוגש לאישור הממשלה תקצוב הפרויקטים המופיעים בנספח.

  • 3. שדרת התשתית תתוכנן ותבוצע בהתאם לתוכניות המתאר הארציות התקפות (תמ"א 3 ותמ"א 23 על שינוייהן ותוכניות לתשתיות לאומיות שאושרו), ובהתייחס לתוכנית המתאר הארצית המשולבת לתחבורה יבשתית (תמ"א 42) הנמצאת בשלבי עריכה. ככל שיימצא הצורך לסטות מהתוכניות התקפות, בהליך של שינוי תוכנית, הומלץ כי השינויים ייבחנו וייערכו לאחר התייעצות מוקדמת עם המועצה הארצית לתכנון ולבנייה. מוסדות התכנון, בבואם לדון בתוכניות ובשינויים מבוקשים, יתייחסו להמלצות המועצה הארצית כאמור. במסגרת זו, לגבש דרכים לקידומן המהיר של התוכניות המנויות בטבלה במוסדות התכנון על-מנת להביאן לאישור סטטוטורי בהקדם האפשרי. עד להשלמת ולאישור הממשלה את תמ"א 42, יישארו בתוקפן תמ"א 3 ותמ"א 23 על שינוייהן ותוכניות לתשתיות לאומיות שאושרו). אם יתעורר צורך להתאים את התנאים לעריכת ולתכנון תמ"א 42, יובא הדבר לדיון בוועדה המשותפת לתחבורה יבשתית אשר נקבעה (3 ביולי 2007) במועצה הארצית לתכנון ולבנייה, ובראשה מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים.

  • 4. להטיל על משרד התחבורה ועל משרד הפנים באמצעות הוועדה המשותפת לתחבורה יבשתית, שהוקמה מתוקף החלטת המועצה הארצית בראשותו של מנכ"ל משרד התחבורה, לקדם ולהשלים את עריכתה של תמ"א 42 ולהביאה לאישור המועצה הארצית ולאישור הממשלה לא יאוחר מסוף שנת 2011, כדי שתוכל להוות מתווה ברור לקידום התשתיות התחבורתיות בכלל ואלה המופיעים בתוכנית התחבורה הנוכחית בפרט.

  • 5. לקבוע כי בשנים 2020-2010 תוקמנה תשתיות תחבורה בין-עירוניות והסעת המונים בהיקף של 27.5 מיליארד ש"ח (במחירי 2010). הפרויקטים שיוקמו במסגרת החלטה זו הינם בנוסף לתוכניות המאושרות והמתוקצבות בתחומי התחבורה הבין-עירונית והעירונית בסך של כ-42 מיליארד ש"ח (תוכנית הפיתוח של הרכבת, תוכנית הפיתוח של החברה הלאומית לדרכים וגופים עירוניים) שיבוצעו בהתאם למדיניות שר התחבורה. כמו-כן, לקבוע כי תקציב התוכנית לרבות מענקי ההקמה לפרויקטים בשיתוף המגזר הפרטי, יהיו בתוספת לתקציב השנתי המאושר אשריכלול את כל הפרויקטים המאושרים ואילו שיכללו בתוכניות שתאושרנה. תקציב הפיתוח של משרד התחבורה לשנת 2010 עומד על 8.8 מיליארד ש"ח, ויעודכן בהתאם לתקציב שיאושר בהחלטות הממשלה מעת לעת. תקציב התוכנית לא יהיה על-חשבון תקציב משרד התחבורה, כפי שייקבע מעת לעת.

  • 6. לקבוע כי לחברות התשתית תינתן הרשאה להתחייב באופן מיידי על הסכומים המופיעים בטבלה כדלקמן: החברה הלאומית לדרכים – 10.55 מיליארד ש"ח, חברת חוצה ישראל – 5.75 מיליארד ש"ח וחברת הרכבת – 11.2 מיליארד ש"ח. לכל חברה תינתן הרשאה תקציבית כללית על הפרויקטים שהוקצו לה בהחלטה זו כולל היבטי התכנון, התכנון המפורט וההפקעות. הסכמי הפיתוח עם החברות יכללו הוראה לפיה 60 יום טרם יציאה למכרז במסגרת החלטה זו, יביאו החברות באמצעות המנהלת את פרטי ההתקשרות המוצעת לעיון ועדת ההיגוי. כל חבר בוועדת ההיגוי יוכל להסיג על נשוא הפנייה בפני ועדת השרים, אשר תכריע בעניין בתוך 14 יום ממועד קבלת המלצת ועדת ההיגוי בנושא. הסכמי הפיתוח עם החברות יעודכנו בהתאם להחלטה זו תוך מתן התחייבות לכך שלגבי כל שינוי בפרויקטים או בתקציב שיועמד לרשות החברות במסגרת זו יהיה בתיאום עם החברות, בכפוף לכל דין, לרבות הדין לעניין השתחררות הממשלה מהתחייבויות. במקרה של מחלוקת יכריע בעניין ראש הממשלה. בהסכם הפיתוח ייקבע כי משרד האוצר יקצה את תקציב המזומן לחברות בהתאם לקצב הביצוע בפועל החל משנת 2010.

  • 7. לכלול את הפרויקטים שיבוצעו במסגרת החלטה זו במסגרת תוכנית הפיתוח של משרד התחבורה כפי שתאושר מעת לעת על-ידי הממשלה, ולקבוע שהתקציב השנתי הדרוש למימושם יקדם למימון שאר הפרויקטים התחבורתיים, העירונים והבין-עירונים, אשר אושרו ויאושרו במסגרת תוכנית הפיתוח של משרד התחבורה מבלי שיהיה בכך כדי לפגוע בתוכניות אלו. ועדת השרים תוסמך לעדכן את תקציב הפרויקטים בהתאם לעלות בפועל ובלבד שמסגרת התקציב הכללית לתוכנית תשמר.

  • 8. להנחות את משרד האוצר ליצור מיידית תוכנית תקציבית ייעודית למימוש החלטה זו, לתקצב את מלוא עלות התוכנית, הממומנת מתקציב המדינה לפי הטבלה המובאת בהחלטה, בהרשאה להתחייב, ולתקצב את המזומנים הנדרשים ממנה בהתאם לקצב ההתקדמות בפועל, לרבות שימוש בקרן המע"מ. קיצוץ פרויקטים המופיעים בהחלטה זו יהיה רק בהחלטה מפורשת וספציפית של הממשלה לגבי הפרויקט עליו יחול הקיצוץ.
נספח ל"מחבר ישראל": תוכנית נתיבי ישראל – פרויקטים לתכנון

9. טבלת הפרויקטים לביצוע

  • 10. להנחות את משרד התחבורה להשלים מתקציבו את סלילת כביש 31 מצומת שוקת ועד ערד.

  • 11. להציע לחברות התשתיות - חברת חוצה ישראל והחברה הלאומית לדרכים (מע"צ) בתנאים כפי שייקבעו בין החברות לבין שר התחבורה, לתכנן ולבצע את הפרויקטים כפי שמפורט בטבלה. על מסילות הרכבת הנמצאות בתהליך תכנון לאפשר תנועת רכבות במהירות 200-150 קמ"ש, וסטנדרט הבנייה של הכבישים יהיה בסטנדרט תקני.

  • 12. להנחות את משרדי התחבורה והאוצר ובשיתוף חברת חוצה ישראל לבדוק אפשרות מימון והפעלה באמצעות המגזר הפרטי של הקטעים הצפוניים, כולם או חלקם, של כביש חוצה ישראל. במידה שאפשרות זו לא תצלח בתוך שנה ממועד החלטה זו, פרויקט חוצה ישראל הצפוני ידון בוועדת השרים המוגדרת בסעיף 30 להחלטה זו. במקביל לכך, תחל חברת חוצה ישראל בתכנון ובקידום הפרויקט.

  • 13. לקבוע כי ככלל יחולק התקציב לתכנון, תכנון מפורט והפקעות המופיע בטבלה, באופן שווה בין חברות התשתית, למעט אם תחליט אחרת ועדת השרים כאמור בסעיף 30 להחלטה זו.

  • 14. על-מנת לאפשר הפעלה מיטבית של רשת הרכבות ולקצר זמני נסיעה יקדם משרד התחבורה תכנון סטטוטורי של המסילה הרביעית באיילון. סיום התכנון הסטטוטורי לא יעלה על תקופה בת 16 חודשים בהתאם לקביעת ראש הממשלה.

  • 15. להציע לחברת רכבת ישראל בתנאים כפי שייקבעו בין החברה לבין שר התחבורה, להעניק שירותי ייעוץ לחברות התשתית בתהליך התכנון וההקמה של מסילות הרכבת שבאחריותה, לפי הצורך. כמו-כן תמסור רכבת ישראל את כל המידע שבידיה, תוכניות, אומדנים וכד' לחברות התשתית בכל הקשור לקידום הפרויקטים שבתוכנית, וכן תאפשר לחברות אלה לעשות שימוש בחוזים שנחתמו על-ידי חברת רכבת ישראל עם ספקיה, ככל שיידרש.

  • 16. קרקע שתיועד להקמת מסילות רכבת לפי החלטה זו יראו אותה כקרקע הנכללת בהסכם המקרקעין בין חברת הרכבת לרשות מקרקעי ישראל. עד סיום ההקמה ייחתם חוזה הקובע את נהלי הקבלה והמסירה של הפרויקט בסיומו בין חברות התשתית לבין חברת רכבת ישראל.

  • 17. להטיל על שר התחבורה לפעול לשינוי חוק כביש ארצי לישראל ככל שיידרש לביצוע החלטה זו.

  • 18. חברות התשתית, בתנאים כפי שייקבעו בין החברות לבין שר התחבורה, יאפשרו דרכי גישה מנקודות היישוב הקרובות לתחנות הרכבת שתוקמנה או להתאים את דרכי הגישה הקיימות, כולל במידת הצורך בשטח העירוני, כך שתתאפשר גישה מהירה ונוחה אל התחנות ומהן.

  • 19. להטיל על שר התחבורה להציג לממשלה בתוך 30 יום מאישור החלטה זו תוכנית פעולה מפורטת לסלילת מסילת עכו כרמיאל ומסילת העמק. כמו-כן להטיל על החברה הלאומית לדרכים להשלים את התכנון המפורט לביצוע, לקדם את מסילת עכו כרמיאל ואת מסילת העמק ולהנחות את משרד האוצר להקצות לשם כך הרשאה להתחייב בסך 6.8 מיליארד ש"ח לחברה הלאומית לדרכים, כל זאת באופן מיידי.

  • 20. להציע לחברה הלאומית לדרכים ולחברת רכבת ישראל בתנאים כפי שייקבעו בין החברות לבין שר התחבורה, לבחון במשותף תוואים חלופיים לתוואי המסילה המתוכננת לאילת בתמ"א 23 במגמה שמשך הנסיעה ברכבת מת"א לאילת לא יעלה על שעתיים וחצי. החברה הלאומית לדרכים וחברת רכבת ישראל תגשנה לצוות ההיגוי, כאמור בסעיף 32, את המלצותיהן עד סוף שנת 2010. ההמלצות תכלולנה התייחסות לשימושים ברכבת (נוסעים ומטענים), עלויות הקמה והפעלה ומשך הנסיעה. בהתאם לקבוע בסעיף 3 לעיל, מומלץ שכחלק מהליך הבחינה תיערך היוועצות מוקדמת עם המועצה הארצית לתכנון ולבנייה. המועצה הלאומית לכלכלה בשיתוף עם משרד התחבורה, משרד האוצר, רכבת ישראל החברה הלאומית לדרכים וחברת נמלי ישראל תבחן את ההשפעות הכלכליות של הפרויקט המתוכנן.

  • 21. רשות החברות הממשלתיות תבחן אם ישנו צורך לשנות את מטרות החברות הממשלתיות המאוזכרות בהחלטה, על-מנת לאפשר את ביצוע ההחלטה. ככל שיידרש שינוי כאמור, לפי חוק החברות הממשלתיות, תובא לאישור הממשלה החלטה לשינוי מטרות החברה ובמידת הצורך תכונס אסיפה כללית לשינוי מסמכי היסוד של החברה.

  • 22. קביעת הפרויקטים שיבוצעו על-ידי חברת חוצה ישראל תיעשה בהתחשב ובשים לב לסמכויות הנתונות על-פי חוק לחברה זו לגבי כביש ארצי לישראל ובפרט סמכויותיה כגורם מפקח.

חברת רכבת

  • 23. לקבוע כי חברת רכבת ישראל לא תקים מסילות רכבת חדשות מעבר להתחייבותה במסגרת תוכנית הפיתוח המאושרות שלה, כאמור בהחלטת הממשלה. המשך פיתוח רשת המסילות, מעבר למאושר בתוכנית החומש או שנכלל בהחלטה זו, יוטל על חברות ממשלתיות אחרות העוסקות בהקמת תשתית על-פי החלטת שר התחבורה.

  • 24. להציע לחברת רכבת ישראל בתנאים כפי שייקבעו בין החברה לבין שר התחבורה, להיערך לאספקת ציוד נייד כך שביום העברת הפרויקטים מהחברות המבצעות, החברה הלאומית לדרכים או חוצה ישראל, לחברת הרכבת, יהיה ברשות הרכבת את הציוד הנייד הדרוש להפעלת סדירה של הקו. חברת רכבת ישראל רשאית להתקשר עם ספקיות הציוד הנייד ברכישה או בחכירה, ורשאית לקבל מימון מהספקים על-מנת להקדים את מועדי מסירת הציוד תוך מתן התחייבות בגין התזרים העתידי. ההתקשרות תכלול גם חוזי תחזוקה.

  • 25. להציע לחברת רכבת ישראל בתנאים כפי שייקבעו בין החברה לבין שר התחבורה, לבצע את תוכנית חשמול הרכבת (תת"ל 18) כך שתאפשר הפעלת הקווים הנדרשים. חברת הרכבת תציג לוועדת ההיגוי תוכנית פעולה מפורטת למימוש תוכנית זו בתוך 90 יום ממועד החלטה זו.

  • 26. חברת הרכבת תוסמך לפרסם מכרזים, שהיקפם עד 250 מלש"ח, במסגרת החלטה זו באישור ועדת ההיגוי.

ניהול התוכנית
נתניהו בישיבת הממשלה [צילום: פלאש 90]

  • 27. להטיל על שר התחבורה ושר האוצר להוביל את יישום החלטה זו. שרים אלה מוסמכים, במידת הצורך, לבצע התאמות לשם ביצוע החלטה זו במגמה לענות על צורכי המשק והתחבורה, וזאת באישור ועדת השרים המוגדרת בסעיף 30.

  • 28. לצורך כך, תוקם במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים מינהלת אשר תהיה אמונה על הניהול השוטף של הפרויקטים ועל קידומם בהתאם ללוחות הזמנים המוגדרים ובמסגרת העלויות הנתונות. מנכ"ל המשרד ימנה ראש מנהלת בדרגת סמנכ"ל מקרב עובדי משרדו, כמקובל. ראש המינהלת יוכל להסתייע בעבודתו ביועצים חיצוניים ככל שיידרש, ובכפוף לאישור מנכ"ל משרד התחבורה. תפקידי המנהלת יכללו:

  • א. אישור תוכניות העבודה של חברות התשתית ובדיקתן מעת לעת כולל התאמות במידה שנדרש;
  • ב. וידוא כי חברות התשתית עומדות בתוכניות העבודה המאושרות;
  • ג. בקרה על עמידה בלוחות הזמנים שקבעה הממשלה;
  • ד. הצבעה מבעוד מועד על חסמים צפויים לביצוע החלטה זו ולקידום דרכים להסרתם;
  • ה. תיאום וסנכרון בין הגופים השונים;
  • ו. ביצוע כל תפקיד נוסף שיוטל עליה ע"י מנכ"ל משרד התחבורה במסגרת תוכנית זו.

  • 29. להנחות את המנהלת לעדכן אחת לרבעון את ועדת השרים, או בהתאם לבקשת אחד מהחברים בוועדת ההיגוי, לגבי קצב התקדמות הפרויקטים השונים, אומדני עלותם, וחסמים או סיכונים שטרם ניתן להם מענה ויכולים לעכב או לייקר את הפרויקט.

  • 30. להקים ועדת שרים בראשות ראש הממשלה ובהשתתפות שרי התחבורה, האוצר והפנים לצורך ליווי, גיבוי וביצוע מעקב ובקרה אחר יישום החלטה זו. שר התחבורה יכהן כממלא-מקום ראש ועדת השרים.

  • 31. להקים ועדת היגוי משותפת למשרדי ראש-הממשלה, התחבורה, האוצר והפנים לסיוע ביישום, במעקב ובבקרה של התוכנית, ובהסרת חסמים. צוות הוועדה יכלול את מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מנכ"ל משרד התחבורה, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, החשב הכללי במשרד האוצר ואת ראש מינהל התכנון במשרד הפנים. בראש הוועדה יעמוד מנכ"ל משרד ראש הממשלה, ומנכ"ל משרד התחבורה ירכז את עבודת הוועדה. החלטות הוועדה יתקבלו ברוב קולות. נציג המשרד להגנת הסביבה יוזמן כמשקיף קבוע לנושאים הקשורים למשרדו.

  • 32. תפקידי ועדת ההיגוי להמליץ בפני שר התחבורה ושר האוצר בנושאים הבאים:

  • א. קביעת מדיניות ההתקשרות עם החברות המנהלות (החברה הלאומית לדרכים, חוצה ישראל, רכבת ישראל) ומימון עבודתן, לרבות התקשרות מראש עם החברות על סך עלות הפרויקט;
  • ב. טיפול בהסרת חסמים המעכבים את התקדמות ביצוע הפרויקטים;
  • ג. עקרונות לגיוס מימון גישור על-סמך הסכמי ההתקשרות שייחתמו, במידת הצורך;
  • ד. קביעת מדיניות ההסדר בין החברות המבצעות את התשתית המסילתית לבין רכבת ישראל;
  • ה. לאפשר לצוות, לצורך יישום החלטה זו, להסתייע ביועצים חיצוניים, בספקי שירותי תכנון, הנדסה, ניהול פרויקטים, כלכלה, ובקרה ככל שיידרש בסכום של עד 10 מיליון ש"ח לשנה בשנים 2020-2010.

  • 33. כל משרד החבר בוועדת ההיגוי רשאי לערער על החלטות שרי התחבורה והאוצר בפני ועדת השרים בתוך 7 ימים באמצעות השר שבראשו, וועדת השרים תכריע בעניין בתוך 14 ימים מהגשת ערר כאמור.

  • 34. להקים ועדת משנה לוועדת ההיגוי, אשר תבחן את מיקומן של תחנות הרכבת וכן אפשרויות לפיתוח מסחרי ותעשייתי סביב תחנות הרכבת המוצעות בהתאמה לעקרונות התכנון שבתמ"א 35 וכן בהתאמה לתכנון מחוזי ומתארי מקומי . ייקבע כי יו"ר הוועדה יהיה נציג מנהל התכנון וכי צוות ועדת המשנה יכלול את נציגי הועדות המקומיות הרלוונטיות, נציג מנהל התכנון, משרד התחבורה, המשרד להגנת הסביבה, משרד התמ"ת, נציג משרד האוצר, ונציגי כל חברות התשתית המתכננות והמבצעות. ועדת המשנה תזמין לדיוניה משרדים ונציגים נוספים ככל שתמצא לנכון. המלצות הוועדה יובאו לאישור שר התחבורה.

  • 35. להנחות את המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה ללוות את הצוות, ככל שיידרש, בניתוחים כלכליים. לשם כך תיעזר המועצה הלאומית לכלכלה, במידת הצורך, ביועצים חיצוניים, במסגרת התקציב שהוגדר בסעיף 32ה להחלטה זו.

  • 36. ההתקשרויות והמינויים שלפי הצעת ההחלטה יהיו לפי דיני המכרזים והמינויים.

תאריך:  24/02/2010   |   עודכן:  25/02/2010
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כך תיראה רפורמת התחבורה של ישראל בעשור הקרוב
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א מ רול
25/02/10 00:14
2
יהודית מליק-שירן
25/02/10 06:56
3
רכבת לעמק.
25/02/10 10:21
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בשנת 2009 ירדה יתרת החוב של הסקטור העסקי בכ-8.5 מיליארדי ש"ח - ירידה של 1.1%, והגיעה לרמה של 735 מיליארד ש"ח. כך עולה (יום ד', 24.2.10) מנתוני החטיבה למידע ולסטטיסטיקה בבנק ישראל.
24/02/2010  |  עופר וולפסון  |   חדשות
דו-קרב מילולי היה הבוקר (יום ד', 24.2.10) בין המשנה למנכ"ל חברת הביטוח הראל, אמיר וינשל, לבין הסגנית הבכירה של המפקח על הביטוח, לי דגן. בכינוס בנושאי ביטוח כללי, המתקיים ברמת-גן מטעם "עדיף", תקף וינדל בחריפות את ההוראות החדשות, הסתער על דגן כשניסתה להתגונן, וחלק שוב ושוב על דבריה.
24/02/2010  |  אלעזר לוין  |   חדשות
מהפכת החשבוניות המקוונות כבר כאן. חוק ההתייעלות הכלכלית 2009-2010 מחייב את העוסקים המורשים במשק לעבור לשימוש בחשבוניות מס מקוונות, בנוסף לדיווח מקוון למע"מ מדי חודש או חודשיים. לפי החוק החדש יועבר דיווח מקוון היישר למחשבי רשות המיסים על כל עסקה ועסקה. בנוסף, בכל דיווח תקופתי יחויב המדווח להמציא לרשות המיסים פירוט מלא, באמצעים אלקטרוניים, לכל חשבוניות המס שקיבל במהלך תקופת הדיווח.
24/02/2010  |  רון פז  |   חדשות
חילופי האשמות הדדיים מעיבים על השלמתה של עסקת המל"טים בין ישראל לטורקיה. שני המל"טים הראשונים מדגם "הרון", מתוצרת תע"א ואלביט מערכות, נמסרו השבוע לטורקיה לאחר יישוב מחלוקות קשות בין היצרנים למשרד הרכש הטורקי, ושמונה נוספים אמורים להימסר בקרוב, אך הטורקים סוגרים עתה חשבון עם ישראל. הם מאשימים את תע"א ואלביט בעיכובים ובקשיים אחרים וגורמים ישראלים אינם טומנים ידם בצלחת ומטילים את האשם בקשיים על אנקרה.
24/02/2010  |  רן דגוני, וושינגטון  |   חדשות
בית הכנסת "שערי תורה" בנוה צדק יישמר, ובעליו של המגרש, המשקיע היהודי-אנגלי אדמונד שמסי, יקבל מהעירייה מגרש חלופי, כפיצוי - החליטה ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה. זאת, לאחר שהממשלה אישרה השבוע (21.2.10) את הכללת בית הכנסת כאחד מאתרי המורשת של ישראל.
24/02/2010  |  אלעזר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
בקיאות מרשימה, תשומת לב לכל פרט, אנושיות שופעת ומחשבה רחבה - כל אלו מאפיינים את טיפולה של אורלי מור-אל בתיקי חדלות פרעון. לצד זאת, שוב ניכרת הבעיה של ניהול מו"מ כאן ועכשיו
פרויקט הולילנד בירושלים [צילום: איתמר לוין]
תומר קורנפלד
חברת קרדן נדל"ן בנתה בשנים האחרונות צבר ענק של פרויקטים הכולל הקמה של למעלה מ-17,900 יחידות דיור. הנה הניתוח המלא
מירב ארד
מירב ארד
בצל מלחמת 'חרבות ברזל', אזרחי ישראל יחגגו את יום העצמאות ה-76. קרן קימת לישראל והמוס"ל מציגים: אלו הם הפארקים המומלצים ביותר לעל האש בחיק הטבע ואלו הם הנחיות הבטיחות שכל הורה חייב ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il