עו"ד רן סיון תבע את הוט טלקום שותפות מוגבלת בע"מ, בבית משפט לתביעות קטנות בירושלים בסכום של 30,000 שקל עקב תקלות חוזרות ונשנות באינטרנט שבמשרדו.
לדבריו, ההתקשרות המשולשת עם הוט, החלה בחודש אפריל 2008 והצריכה, למרבה הצער, טיפול של שמונה טכנאים שכשלו ולא התגברו על התקלות. לטענתו, התקלות גרמו להשבתת הטלפון ולניתוק חוזר ונשנה של הפקס והאינטרנט, ובעטיים נפגמה עבודתו והוא הפסיד לקוחות.
הוט השיבה כי אין פירוט לגבי מועדי התקלות, ותקלה מיום 1.5.09 תוקנה לשביעות רצונו של סיון. לדבריה, פנייתו הראשונה הייתה ביום 6.11.08 - שבעה חודשים ממועד ההצטרפות, ולא נרשמו אצלה בעיות תשתית.
הוט "גלגלה את הכדור" לפתחה של ספקית האינטרנט וטענה כי עקב שינויים טכניים שביצעה - נגרמו תקלות. הוט הוסיפה כי לקוחותיה מתחייבים שלא להתלונן בגין איכות השירות ותקלות שאינן בשליטתה, והפנתה לחסינות המוענקת לה כבעלת רישיון להפעיל שירותי תקשורת.
"יחס מזלזל בצרכן" בדיון בפני השופט
ראובן שמיע, הודה נציג הוט כי חמישה טכנאים פקדו את משרדו של סיון.
לדברי השופט, תדפיס שיחות ותלונות של סיון, שתועד במחשבי הוט, לימד כי יש צדק בטענותיו. "התובע פנה לנתבעת פעמים רבות מאוד עקב תקלות חוזרות ונשנות באינטרנט בפקס ובטלפון. מועדי הפניות התכופים של התובע לנתבעת מלמדים כי הגם שהנתבעת שלחה מטעמה טכנאים לתיקון התקלות אלה לא תוקנו כראוי. מסקנה זו מתחזקת גם לאור העובדה שהתובע המשיך לפנות ולהצביע על בעיות תקשורת והנתבעת מצידה שלחה טכנאים שוב ושוב. התנהגות הנתבעת כלפי התובע מהווה הפרה של מחויבויותיה החוזיות כלפיו ובנוסף, מצביעה היא על רשלנותה במתן השירות. משכך, אחראית הנתבעת לנזקים שנגרמו לתובע".
לטענת השופט, במקרה של תלונות חוזרות ונשנות, בגין תקלות, היה על הוט לבצע בדיקה יסודית ולא להסתפק בשליחת טכנאים כשכל אחד מהם יודע שקודמו לא תיקן את התקלה ולמעשה בוצע תיקון-סרק שלא הועיל.
השופט הוסיף כי טענת הוט שהתקלות החוזרות אינן קשורות אליה - לא הוכחה ודובר באמירה בעלמא. "התנהלות זו של הנתבעת אשר לא ניסתה באופן אמיתי לבדוק את בעיות התובע מצביעה על יחס מזלזל בצרכן אשר שילם במיטב כספו כדי שמשרדו יפעל כראוי בעידן זה בו יש צורך בתקשורת יעילה בטלפון באינטרנט ובפקס ומהווה התנהגות רשלנית".
חברת הוט חויבה לשלם לסיון פיצוי בגין נזקיו על דרך האומדנה בסך של 3,200 שקל, בתוספת הוצאות בסך 500 שקל הכוללות החזר אגרה.