|
עופר גרין, מנכ"ל ישראייר
[צילום: יוסי צבקר]
|
|
|
|
|
|
בהמשך להחלטת שר התחבורה, ישראל כ"ץ, לאפשר לחברת אל-על להפעיל קו טיסות בין נתב"ג לאילת, חידשה (יום ג', 9.3.10) חברת ישראייר את עתירתה לבג"צ בדרישה לבטל את החלטת השר. זאת, יום לאחר שחברת ארקיע עשתה צעד דומה.
לדברי חברת ישראייר, החלטת שר התחבורה לאפשר לאל-על לטוס לאילת, לא רק שאינה תתרום לתחרות, היא אף עשויה לפגוע בה ולגרום לנזק בלתי הפיך שהנפגע העיקרי ממנה יהיה הצרכן.
בעתירה, שהוגשה באמצעות עוה"ד יורם בונן, מרב שיבק וברק גליקמן ממשרד פישר בכר חן וול אוריון, קובלת חברת ישראייר על האופן בו החליט השר על מינויה של אל על כמובילה נקובה.
בעתירה נכתב כי "ההחלטה שהתקבלה על-ידי השר נוגדת החלטה קודמת ומנומקת באותו עניין שהוגשה לו על-ידי רשות התעופה האזרחית בחודש אפריל 2009. על-פי הרשות, אין כל צורך או מקום במינוי מוביל סדיר נוסף בקו נתב"ג-אילת וכי לכניסתה של אל על כמוביל סדיר נוסף תהיה השפעה פוגענית והרסנית. החלטת השר מתעלמת מהשאלה החשובה האם אכן קיים צורך במפעיל נוסף והאם כניסת אל על לקו אכן תועיל לאינטרס הציבורי".
עוד מציינת ישראייר בעתירתה, כי במידה והייתה כוונה כנה לפתוח את הקו לתחרות אמיתית בין שלושה מובילים נקובים, היה צורך להמתין עד לפתיחת השמיים באופן מלא, כך שגם היא וגם ארקיע יוכלו היום לטוס לכל יעד בעולם (בדומה לאל על), או לחילופין - לבצע מכרז בו אל על, שהוכרזה כבר כבעלת מונופולין בקווים מסוימים, לא תשתתף בו, ובמקומה ישתתף מפעיל שלישי שדומה ביכולותיו לארקיע וישראייר, ובכך תיווצר תחרות אמיתית ואפקטיבית.
עופר גרין, מנכ"ל חברת ישראייר, אמר היום כי "ישראייר תומכת באופן מלא בקיומה של תחרות בריאה בענף התעופה. עם זאת, החלטת שר התחבורה, המתיימרת להגדיל את התחרות בשוק התעופה הפנים-ארצית, תפגע באופן קשה בתחרות בשוק התעופה כולו - הן הפנים-ארצי והן בקווים הבינלאומיים".