בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
פרויקט התחבורה: כמעט תמיד מתארך ומתייקר
|
בדיקת בנק ישראל גילתה כי ב-64% מהפרויקטים של תשתיות תחבורה בישראל עלות הפרויקט גבוהה מאומדן העלות הראשוני, וב-82% תאריך הסיום בפועל מאוחר מהתאריך המקורי ● העלות הסופית גבוהה ריאלית ב-31% בממוצע מהתקצוב המקורי ובפרויקטים גדולים היא גבוהה ב-45%
הפיאסקו התחבורתי בישראל מקבל סימוכים מדעיים. עלותם של פרויקטים בתחום תשתיות התחבורה בישראל גבוהה משמעותית מאומדן העלות הראשוני, וברוב מוחץ של המקרים תאריך סיום פרויקטים מתארך משמעותית לעומת צפי הסיום המקורי. כך עולה (יום ב', 22.3.10) מקטע דוח בנק ישראל שיפורסם בחודש אפריל. בבדיקה, שכללה 196 פרויקטי תשתיות תחבורה בישראל (כולל פרויקטים שהסתיימו ולא הסתיימו כאחד), גילתה כי במרבית הפרויקטים (64%) בתשתיות תחבורה בישראל העלות גבוהה ריאלית באופן משמעותי מהעלות הצפויה בתקצוב הפרויקט. כמו-כן, פרויקט ממוצע עולה ריאלית 31% יותר מהעלות המקורית (ממוצע זה כולל את כל הפרויקטים שנבדקו). בנוסף, 82% מהפרויקטים מסתיימים מאוחר יותר מצפי הסיום המקורי. פרויקט ממוצע מאחר ב-64% ממשך הפרויקט המקורי הצפוי. הקו המהיר לירושלים כסימפטום 110 מתוך 196 הפרויקטים בתחבורה שנבדקו היו פרויקטים גדולים, אשר עלותם הכוללת מעל 100 מיליון שקלים. עלות פרויקטים אלו משתנה יותר מהשינוי בפרויקט הממוצע - העלות הסופית עולה ב-45% ריאלית. דוגמה של פרויקט מסוג זה היא הקו המהיר לירושלים (A1), שהוא הפרויקט הגדול במדגם. הפרויקט הופיע בתקציב לראשונה בשנת 2004, בעלות כוללת של 4 מיליארדי ש"ח ועם צפי סיום ברבע הרביעי של 2008. עלותו המדווחת עלתה בתקציב 2009 ל-6.7 מיליארד ש"ח וצפי הסיום זז לרבע הראשון של 2016. בסך הכול גדלה העלות הכוללת ב-69 אחוזים בחמש שנים, והפרויקט עדיין רחוק מאוד מסיומו. הנחמה פורתא שמגיעה מנתוני הבנק מעלה, כי מבדיקת מחקרים דומים בעולם נראה שהשינויים בעלויות בפרויקטים של תשתיות תחבורה בישראל דומים לשינויים בעלויות בפרויקטים של תשתיות תחבורה במקומות אחרים.
|
תאריך:
|
22/03/2010
|
|
|
עודכן:
|
22/03/2010
|
|
עופר וולפסון
|
פרויקט התחבורה: כמעט תמיד מתארך ומתייקר
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
אמנוןא
|
22/03/10 19:44
|
|
2
|
|
שיט-רית
|
23/03/10 11:37
|
|
|
|
אפריים
|
23/03/10 12:00
|
|
חשדות המשטרה נגד יו"ר בנק הפועלים לשעבר, דני דנקנר, הולכים ומתבהרים: המשטרה חוקרת חשד שלפיו דנקנר, או אחת החברות שבבעלותו, קיבלו הלוואה בסך מיליוני דולרים מאיש העסקים הטורקי חאליט צ'ינילולו (Halit Cingillioglu), באמצעות בנק שבשליטתו.
|
|
|
שופטת ביהמ"ש המחוזי בירושלים, מרים מזרחי, הרשיעה (יום ב', 22.3.10) חלקית את חברת מודגל, מנהלים בכירים בה, כמו גם מספר חברות ומנהלים נוספים בתחום הנדסת הבניין, בעבירת הסדר כובל.
|
|
|
תשעים שנה מיום שנוסדה, חדלה עזרא, תנועת הנוער החרדי-לאומי בארץ ישראל, מלהיקרא חרדית, מאחר שרובם ככולם של חברי התנועה אינם מזוהים עם הציבור החרדי.
|
|
|
במסגרת פתיחת שוק התקשורת הפנים ארצית לתחרות, הודיע (יום ב', 22.3.10) החשב הכללי, שוקי אורן, על פרסום מכרז פיילוט לאספקת שירותי תקשורת פנים ארצית נייחת עבור משרדי הממשלה.
|
|
|
הקבלן והיזם יגאל דמרי קנה היום (ב', 22.3.10) מחברת ברגרואין שבעה בניינים לשימור במתחם נחלת בנימין בתל אביב. הוא ישלם 140.7 מיליון שקל. רות שפייזר ושלמה לחי, שהיו בעלי אופציה לקניית הנכסים, העבירו את האופציה לדמרי, תמורת הבטחה שלפיה יהיו מעורבים בעתיד בפיתוח הנכסים.
|
|
|
|
|
|
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
|
|
|
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
|
|
|
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|