|
מטוס מנהלים G250 מתוצרת התעשייה האווירית [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
התעשיה האוירית (תע"א) וחברת גאלפסטרים אירוספייס האמריקנית, חברה-בת של ג'נראל דינמיקס, דיווחו (יום ה', 25.3.10) על התקדמות בפרויקט מטוס המנהלים G250 המשותף להן, עם כניסתו של אב-הטיפוס השני לסדרת ניסויי טיסה.
המטוס השני המריא אתמול בצהריים מנמל התעופה בן-גוריון, והוטס ע"י צוות בראשות רונן שפירא, טייס הניסוי הראשי של החברה. במהלך הטיסה שנמשכה שעתיים, בדקו הטייסים את ביצועי המטוס בגובה 20,000 רגל והגיעו למהירות של 195 קשר.
מטוס הניסוי הראשון בסדרת G250 צבר עד כה למעלה מ-70 שעות טיסה מאז טיסת הבכורה בדצמבר 2009, והדגים בטיסות הניסוי את תקרת הטיסה של 45,000 הרגל (13,720 מטר) אליה יכול להגיע המטוס. המהירות מקסימלית אליה הגיע הייהת 0.85 מאך.
תוכנית הסמכת מטוס ה-G250 וקבלת אישורי רשויות התעופה מצריכה טיסות של שלושה מטוסים וכ-1,300 שעות טיסה מצטברות. כל מטוס משמש לבדיקות ספציפיות של תפקוד המערכות השונות. במטוס הראשון, נבדקו ביצועים ותכונות הטסה, במטוס השני נבדקו מערכות האוויוניקה ובעזרת המטוס השלישי ייבדקו תכולת מערכות המטוס. הערכות מבנה המטוס ותא הטייס החדש, תבוצענה בשנה הקרובה ובהמשך יבוצעו בדיקות ההתעייפות על דגם מבני של המטוס.
חברת גלפסטרים, כמשווקת המטוס, בנתה דגם של תא הנוסעים של מטוס ה-G250 בגודל אמיתי, על-מנת להגביר חשיפתו לקהלי היעד. הדגם מוצג בכל נמלי התעופה המרכזיים בארה"ב.
לקוחות יכולים להיכנס לתא הנוסעים, להתרווח בכיסאות הנוחים ולבחון מקרוב את אביזרי היוקרה השונים המותקנים במטוס.
המטוס יעבור רישוי מול רשויות התעופה הישראלית, האמריקנית והאירופית ב-2011. אז גם צפוי המטוס להיכנס לשוק.
דוד דגן, סמנכ"ל תע"א ומנהל חטיבת כלי טיס אזרחיים, אמר כי "הצלחת טיסת הבכורה של מטוס G250 השני בסדרה מצטרפת לרשימת הצלחות המלוות את הפרויקט מתחילתו ומציינת קצב התקדמות מרשים הודות לשימוש בטכנולוגיות וכלי פיתוח וייצור מהמתקדמים בעולם".