תביעה ייצוגית בסכום כולל של 1.25 מיליארד ש"ח הוגשה הבוקר לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד חברת סלקום, על-ידי לקוח של החברה, דוד עובדיה.
סלקום הינה המפעיל הסלולרי הגדול ביותר, לפחות לפי מבחן של לקוחות (יותר משני מיליון לקוחות). אי לכך מבקש התובע לפצות את כל לקוחות סלקום בסכום כולל של 1.25 מיליארד ש"ח.
הבקשה הוגשה באמצעות עו"ד דורון לוי, ממשרד עמית, פולק, מטלון ושות'. בבקשה נטען, כי סלקום חייבה את לקוחותיה מ-1995 בתעריפים גבוהים מאלה שהבטיחה ללקוחותיה. המדובר בעיקר בחיוב בגין דמי מנוי וזמן אוויר. בראש החברה (מנכ"ל) עומד יעקב פרי.
לטענת התובע, ההתחייבות של סלקום ניתנה ב-1994 למשרד התקשורת, בפרסומות של החברה ובחוזה ההתקשרות עם הלקוחות. ההתחייבות ניתנה במסגרת מאמצי החדירה של החברה, ובמחירים אלה אמורה היתה לעמוד עד 1997 - למשך שנתיים מיום הההתקשרות.
למרות זאת, טוען התובע, העלתה סלקום את המחירים שוב ושוב, ובמשך השנתיים המובטחות שילמו לקוחות בגין דמי מנוי וזמן אוויר מחירים הגבוהים בכ-%200 יותר מאלה שהובטחו להם.
[הערה, י.י.: הבקשה להכיר בתביעה כייצוגית, טעונה אישור בית המשפט. עד אז אין למעשה לתביעה כל השלכה עיסקית-מהותית על חברת סלקום].