חברת המחקר ComScore פרסמה השבוע את הסקר החודשי שלה הבודק את נתח השוק של כל אחד ממנועי החיפוש המובילים באינטרנט בקרב הגולשים בארצות הברית.
על-פי הסקר האחרון, גדל נתח השוק של יאהו! בכחצי אחוז והגיע ל-17.1% בחודש יולי האחרון. זאת, לעומת 16.7% בחודש יוני. נתח השוק של גוגל, לעומת זאת, ירד והגיע ל-65.8% (ביחס ל-66.2% בחודש יוני).
ומה עם בינג, מנוע החיפוש של
מיקרוסופט? על-פי ComScore, נתח השוק שלו נשאר ללא שינוי ועמד בחודש יולי על 11%. חשוב לציין בעניין זה כי יאהו! ומיקרוסופט חתמו לאחרונה על הסכם לטווח של 10 שנים שבמסגרתו תציג יאהו! תוצאות ממנוע החיפוש של בינג באתר האינטרנט שלה. לכן, בפועל, כוחו של בינג בשוק עשוי להיות חזק יותר.
בסה"כ בחודש יולי ביצעו הגולשים האמריקנים יותר מחמישה עשר מיליארד חיפושים בכל המנועים המובילים ברשת. כעשרה מיליארד מתוכם בוצעו דרך מנוע החיפוש של גוגל. 2.6 מיליארד בוצעו דרך מנוע החיפוש של יאהו! ו-1.7 מיליארד בוצעו דרך האתר של מיקרוסופט.
נתון מעניין נוסף הוא היקף ההשקות בפרסום דרך מנועי החיפוש, אשר צמח השנה בכ-16% לעומת השנה שעברה. לשם השוואה נציין כי הגידול בפרסום בכלל באינטרנט עמד השנה על כ-11%. כלומר, מפרסמים מקצים כיום יותר ויותר משאבים לפרסום באינטרנט בכלל ובמנועי החיפוש השונים בפרט.