אחת מכל ארבע מכוניות הנמכרות בישראל, משווקת על-ידי חברת דלק מוטורס. כך עולה מהדוח החודשי של איגוד יבואני הרכב, המתפרסם היום (יום ב', 2.6.03).
מהדוח עולה, כי במהלך חמשת החודשים הראשונים של 2003 נמכרו בישראל 44,458 מכוניות, ירידה של 22% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אם זאת ניכר כי השוק מתאושש, לאט אבל בטוח.
דלק מוטורס נוטלת 26% משוק הרכב הישראלי. החברה שיווקה החודש מספר דומה של מכוניות מסוג מזדה ופורד, ובכך היא ממשיכה להחזיר את פורד למקומה הראוי על גבי הכביש הישראלי, ממנו נעדרה שנים ארוכות. סה"כ מכרו גיל אגמון ואנשיו במהלך חמשת החודשים האחרונים, 11,542 מכוניות.
במקום השני ניצבת קבוצת כלמוביל כלמוטור, אשר מכרה 5,005 מכוניות והגיעה לנתח שוק של 11.3% בלבד, בעיקר תודות למותג יונדאי, אשר מכר במאי פי 4 יותר מכוניות מאשר מיצובישי הבכורה.
דויד לובינסקי במקום השלישי בטבלת המכירות, עם נתח שוק מכווץ מאוד בן 10%, מכר החודש כרבע מהכמות שמכרה דלק, וסה"כ 4,760 מכוניות מתחילת השנה.
במקום הרביעי ממוקמת חברת יוניון מוטורס המקומית סוכנת טויוטה העולמית, אשר מכרה מתחילת השנה 4,494 מכוניות, ותופסת שעור מקביל ומתמיה בן כ-10% בלבד מהשוק. חברת הרכב הגדולה ביפן אינה באה לידי ביטוי הולם בישראל, ומכזיבה בהבטחת הקורולה – המכונית הנמכרת ביותר בעולם.
צ'מפיון שבמקום החמישי, מכרה השנה 3,820 מכוניות, ועל יחודיות פעילותה מעידה העובדה כי סיאט וסקודה הזולות יחסית, מכרו פחות מכוניות מפולקסווגן היקרה והיוקרתית.
בני משה קרסו הוותיקים מדשדשים כבר זמן רב אי שם במרכז הטבלה, עם 3,276 מכוניות, מרביתן רנו וכשליש מהן ניסאן – חברת הרכב השנייה בגודלה ביפן.
מאיר חברה למכוניות שולטת בשוק המשאיות, ולכן היא מסוגלת לספוג את עלות מכירתן של 26 מכוניות בלבד מסוג וולוו, ועוד 6 מסוג יגואר.
גם כך מקדימה מאיר את UMI המפורסמת, החבה את עיקר תודותיה למותג איסוזו היפני. להבדיל מרבות מתחרותיה, יכולה UMI לחייך בתקווה לעבר עתיד ורוד וקרוב, עת תשיק בגדול הולם את דייהו – שברולט. חברת הרכב הגדולה בעולם, תופסת כיום 6% משוק הרכב הישראלי.
על כל 6 מכוניות מסוג מזדה, הצליחה פיאט למכור החודש בישראל, מכונית אחת (שלמה). אשמים בכך האירו, המצב הכלכלי, הכביש, ומי לא? בין הפותרים נכונה תוגרל מכונית ממלאי 2003.
סוכנות יפנאוטו – ייבואנית סובארו, תופסת כיום 3% משוק הרכב המקומי. 336 מכוניות, משובחות מתמיד, נמכרו במאי החולף.
קח את 15 הקרייזלרים שנמכרו במאי החולף, העלה מספר זה בריבוע, וקיבלת את מספר הסוזוקים שמכר מנהל המותג, דן גפני, בקבוצת האם - מכשירי תנועה.
דני ברנר התדרדר לחצי אחוז משוק הרכב המקומי, אך ב.מ.וו בוודאי עוד תשוב, ממוגנת מתמיד.
סוגרת את הטבלה חברת המזרח אשר מכרה 27 מכוניות בריטיות מסוג רובר, ובתמונה ניתן לראות את הפסדו של הנהג הישראלי.
שוק הרכב מלקק את הפצעים, ומקווה לימים טובים יותר.