הצלחה נרשמה לערוץ ליהדות 'תכלת', כאשר בשבוע אחד נרשמו כ-20,000 מנויים חדשים. לאור כמות ההזמנות לרכישת מנויים לערוץ, העמידה חברת הלווין Yes לרשות הפונים מוקד הרשמה אוטומטי, במטרה להקל על עומס הפניות.
איריס סידון, מנהלת השיווק של ערוץ תכלת מציינת, כי סקר מכון המחקר "מידע שיווקי", קובע ש-44.3% מקהל המטרה המהווים 74% מכלל האוכלוסייה, ומורכב ממסורתיים, דתיים לאומיים וחילונים (עם זיקה ליהדות) צפו בערוץ תכלת בממוצע 7.43 פעמים. המודעות הבלתי נעזרת לערוץ תכלת בקרב קהל המטרה עומדת על 68.5%.
נתון מעניין נוסף שעולה הוא תפיסת הערוץ כערוץ דתי או חילוני בקרב קהל המטרה של הערוץ. מתוך הסקר עולה כי ערוץ תכלת קיבל ציון "דתיות" של 4 בלבד בסקלה שבין 1 ל-7 (1 חילוני מאוד - 7 דתי מאוד) ומכאן שהערוץ אינו נתפס לחלוטין כערוץ דתי. מבין צופי הערוץ 27.9% מגדירים את עצמם כחילוניים עם זיקה ליהדות ודת, 30.7% מסורתיים, 11.8% דתיים לאומיים.
החל מה-1.6.03, בתום כחודשיים מאז תחילת שידורו של ערוץ תכלת, הערוץ החדש ליהדות, החל הערוץ לשדר כערוץ למנויים בלבד בפלטפורמה דיגיטלית בכבלים הדיגיטליים בערוץ 36 ובלוויין בערוץ 19.
עלות המנוי החודשי בכבלים הדיגיטליים עומד על 18 ש"ח ועלות המנוי החודשי בלוויין החל מ-12 ש"ח למנויי חבילת הסרטים (ו-24 ש"ח למי שלא מנוי על חבילת הסרטים).
תקציב השיווק של הערוץ לשנת 2003 עומד על כ-6 מיליון ש"ח וכולל קמפיין השקה במדיה ההמונית שהחל בימים אלה, פעילות קד"מ, מכירה ישירה באמצעות נציגי מכירות ומוקדים טלפוניים, וכן הרחבת המותג לאמצעי מדיה משלימים.
שרון יפה, הסמנכ"ל העסקי בערוץ תכלת מציין, שהתכנית האסטרטגית של הערוץ קובעת יעד של כ-100,000 לקוחות בתום השנה הראשונה לשידורי הערוץ (12 חודשים) ותוך כשנתיים וחצי להגיע לנקודת איזון בכ-180,000 לקוחות שיהוו כ-15% מנתח השוק של הכבלים הדיגיטליים והלוויין.
יפה מוסיף, כי בימים אלה נמצא הערוץ במגעים עם מספר תחנות שידור בארה"ב ובאירופה לצורך שידור הערוץ בקרב קהילות יהודיות ברחבי העולם.
אודות ערוץ תכלת
ערוץ "תכלת" הינו בבעלות קבוצת אנשי עסקים בראשותו של שלמה בן-צבי (80%) ואיל העסקים האמריקני רון לאודר (20%). בן-צבי מציין, כי במהלך השנה האחרונה השקיעה הקבוצה בהשקת הערוץ כ-15 מיליון ש"ח וכי התקציב השנתי הכולל של הערוץ כולל הפקות מקור, עלויות רכש תוכניות וסדרות מחו"ל יהיה כ-30 מיליון ש"ח.