ב.מ.וו החלה (יום ד', 18.6.03) בחשיפה רשמית של דגם ה-X3 החדש, עליו נודע עד כה משמועת בלבד. המכונית החדשה תושק בתערוכת המכוניות הבינלאומית שתערך בפרנקפורט בשלהי הקיץ, ובשלב זה משוגרים ממינכן תצלומים ראשונים.
בשיווק מיועד לתחילת 2004 באירופה וארה"ב, וליתר העולם מובטח כי המשך יבוא. בתערוכת דטרויט הוצג דגם קונספט של המכונית, הקורמת עתה עור ושרירים.
בארה"ב מושמעת באחרונה ביקורת רבה כנגד רכבי השטח, וב.מ.וו מציאה לשוק הייצוא העיקרי שלה, פתרון מהיר, חזק, אלגנטי ובטוח (וגם יקר).
ב.מ.וו מרחיבה את סידרת ה-X שלה, בה גירסת ה-SAV - Sports Activity Vehicle של ה-3 באה עכשיו כאופצייה זולה יחסית ל-5X היקרה יותר. לנישת ה-SAV טרם ניתן תרגום מדוייק לעברית, הוא מתייחס לרכב רב מינוע המעניק לבעליו הנאה רבה בכביש ובשטח.
גירסת X3 3.0i תונע במנוע בנזין בן 3 ליטר, המפתח 231 כוחות סוס ומביא את המכונית למהירות מירבית בת 210 קמ"ש. רכישת חבילת ספורט מיוחדת, תעלה את המהירות המירבית המופקת מאותה יחידת כוח, עד ל-224 קמ"ש.
לגירסה צורכת הסולר והתאם מנוע הטורבו דיזל החדש המוזן במסילה משותפת מהדור השני. מהירותו המירבית מהדרגה הראשונה היא 210 קמ"ש, וחבילת הביצועים מעלה אותה עד ל-218 קמ"ש.
שני המנועים מעבירים עוצמתם לגלגלים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית בת 5 הילוכים, או ידנית בת חצי תריסר הילוכים.
ב.מ.וו שילבה במכונית החדשה את מערכת xDrive המזהה אוטומטית את הצורך בהעברת כוח בין הסרנים. המערכת מעניקה פתרון לבעיות שיוצרים מנועיה רבי העוצמה של ב.מ.וו, לגבי נהגים בעלי מיומנות פחותה: החברה מייצרת רק מכוניות בעלות הנעה אחורית, וה- xDrive המופקד על הנעה בכל ארבעת הגלגלים הופכת את העוצמה לנוחה ובטוחה לשליטה. החברה מציינת כי המערכת פותרת בעיות של היגוי יתר, כמו גם תת היגוי.
על הבטיחות מופקדים גם מערכת בקרת יציבות של ב.מ.וו הקרוייה DSC וכן תותקן ב-X3 כסטנדרט מערכת ה-HDC לבקרת נסיעה במורדות תלולים. הבטיחות הפסיבית משופרת תודות למרכז כובד נמוך המושג גם באמצעות פתרון הנדסי ייחודי: הסרן הקמי חוצה את אגן השמן, וכך שניהם מוצאים שילוב בין הצורך בהשגת מרכז כובד נמוך, לצורך בתיכנון בסיס גלגלים גבוה.
דלת אחורית מאפשרת הובלת ציוד ספורט מגוון, כראוי לרכב המיועד לצעירים חסרי מנוח ובעלי ממון.