תלמידי ישראל שומרים על הבינוניות - כך עולה מנתוני תוצאות מבחני הפיז"ה הבינלאומיים אשר בוחנים את האוריינות בקרב בני הנוער בשלושה תחומים - קריאה, מתמטיקה ומדעים.
מהנתונים שפורסמו היום בצהרים (יום ב', 7.12.10) עולה כי אומנם חל שיפור קל בציוניהם של תלמידי ישראל, אך עם זאת בשלושת התחומים הציון של תלמידי ישראל הוא מתחת לממוצע ה-
OECD.
בקריאה מדורגת ישראל במקום ה-36 מתוך 64 המדינות שנבדקו עם ציון של 474 בסולם ציונים הנע בין 200-800 מאות, כאשר הממוצע של המדינות שנבדקו הוא 439.
במתמטיקה מדורגת ישראל במקום ה-41 עם ציון של 447 כאשר הציון הממוצע של מדינות ה-OECD הוא 496.
במדעים מדורגת ישראל במקום ה-41 עם ציון 455 כאשר הציון הממוצע הוא 501.
בהשוואה לתלמידי דוברי ערבית, ציוניהם בכל התחומים נמוכים משמעותית לעומת דוברי העברית.
מבחינת היקף השיפור לעומת שנת אלפיים ושש מדורגת ישראל במקום השלישי.
עם פרסום התוצאות הודיע שר החינוך,
גדעון סער כי יש מגמת עליה בכל תחומי הידע אך לא ניתן להתעלם מהפערים הגדולים בין דוברי ערבית לדוברי עברית. לדבריו, בכוונתו להשקיע במיוחד במערכת החינוך במגזר הערבי על-רקע הפערים העמוקים שהתגלו.