רחוב יפו בירושלים הפך החל מהערב (מוצ"ש, 15.1.11) למדרחוב, והרכבת הקלה תחל בביצוע נסיעות ההרצה לצידם של הולכי הרגל. כל קווי האוטובוסים שנסעו ברחוב יפו עברו לנתיבים חלופיים ובהם רחובות שבטי ישראל, הנביאים, שטראוס, ישעיהו, כי"ח, אגריפס ועליאש.
מיום ראשון יופעל גם חדר מצב במנת"י (מרכז ניהול תנועה ירושלים), ובו ינהלו את המעבר מרחוב יפו לצירים האחרים נציגי משרד התחבורה, העירייה, משטרת ישראל, אגד וצוות תוכנית אב לתחבורה. הצוות ילווה שעה אחר שעה את התנהלות התנועה, במטרה לווסת את הגודש הצפוי ולהזרים את תנועת האוטובוסים ככל שניתן.
אגד, צוות תוכנית אב לתחבורה וסיטי פס יפעילו מעל מאתיים סדרנים ודיילים אשר ידריכו את הציבור ויסייעו לו באיתור התחנות החדשות (שיועתקו מיפו לציר החדש) וכן יסייעו לנוסעים לעלות במהירות ובנוחות אל האוטובוסים, כדי למנוע עיכובים נוספים בתנועה. כמו-כן , תגברה עיריית ירושלים את מוקד המידע 106 שישיב לשאלות הציבור.
באתרי האינטרנט של עיריית ירושלים, אגד, תוכנית אב לתחבורה ומשרד התחבורה מוצגות מפות הקווים, מיקום התחנות החדשות והסדרי התנועה שיופעלו החל מהשבוע הקרוב.
מהנדסים יחלו ביום ראשון בביצוע עבודות הכנה ובביצוע ההתאמות הנדרשות לנסיעות ההרצה של הרכבת הקלה שיחלו, ככל הנראה, ביום רביעי הקרוב ויימשכו עד חודש אפריל הקרוב - מועד אישור הרכבת הקלה.
מדובר בהסדר תנועה זמני עד למועד הפעלת הרכבת הקלה בקיץ הקרוב או אולי אף קודם לכן בחודש אפריל: ביוזמת ראש העירייה
ניר ברקת נבחנת האפשרת לפיה כבר מאפריל יוכלו התושבים לנוע ברחוב יפו ברכבת הקלה במחיר סמלי, עד למועד תחילת ההפעלה המסחרית המלאה. הקו יפעל לאורך כל רחוב יפו מכיכר צה"ל ועד לתחנה המרכזית, זאת לצד האוטובוסים שיסעו בנתיב החלופי. הפעלתה של הרכבת ברחוב יפו תקצר את משך סגירת הרחוב לצורך ההרצה, ותאפשר ביצוע התאמות בזמן אמת של מערכת הפעלת הרכבת.