לאן נעלמו 100 מיליון מהתחבורה הציבורית?
|
עידן יוסף
|
רק 300 מתוך 400 שקל שהיו מיועדים לעידוד התחבורה הציבורית יגיעו למשרד התחבורה * מה מתכוון משרד התחבורה לעשות בכסף * למה מתנגד משרד האוצר לאפשר נסיעה חינם עד 9 בבוקר, ומי האמיץ שיהפוך את אחד הנתיבים באיילון למסלול תחבורה ציבורית
|
לרשימה המלאה
|
|
|
|
|
הושג הסכם בין משרד התחבורה לעיריית תל אביב על הקצאתם של כמה נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים) בעיר. העיקרי שבהם יהיה ברחוב אבן גבירול. כך הודיע (יום ה') המשנה למנכ"ל משרד התחבורה אלכס לנגר בכינוס ים המלח לתחבורה ציבורית. למרות סגירת הנתיב בימני ברחוב - בשעות הלילה תותר חנייה בחלק מרחוב אבן גבירול.
"סוף-סוף נפל האסימון גם לראשי העיר תל אביב, שסוף-סוף מסכימים לשחרר לנו נת"צים תוך תל אביב, ואני מקווה שהמפעילים ירגישו בזה בתקופה הקרובה", אמר לנגר. הוא סיפר שלהסכמה קדמו ויכוחים מרים, והוסיף: "אני לא רואה דרך אמיתית לקדם אוטובוסים בלי לאפשר את זכויות הדרך. זה דבר לא פשוט, וצריך את שיתוף הפעולה של הערים".
ככלל, בתל אביב בוצעה ותבוצע במסגרת הארגון מחדש סגירת נתיבים נוספים בכניסות וביציאות המרכזיות בעיר, ובהם:
- הנתיב המרכזי ברחוב יצחק שדה לבאים מכיוון מזרח למערב;
רחוב המלך ג'ורג';
- רחובות הר ציון-שומרון לבאים מדרום לצפון;
- נתיב ברחוב אלחנן מכיוון מערב לכיוון מגדל השלום;
- נתיב בגבעת התחמושת במרכז נתיבי איילון-דרך השלום;
- נתיב ברחוב חיים לבנון לבאים מדרום-מערב לצפון-מזרח - קטע אלכסוני;
- נתיב בשדרות רוקח לנוסעים ממזרח למערב;
יושב-ראש חברת סופרבוס הודה בשם מפעילות התחבורה הציבורית למשרד התחבורה על הנתיב המהיר. לדברי
אלי בליליוס, הנסיעה בנתיב המהיר בקווי החברה החדשים מרמלה ומבית שמש חוסכת כ-45-40 דקות של נסיעה.