|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

ציון הפיקוח על הבנקים לבינלאומי: טעון שיפור ניכר

הבנק המדורג במקום הטוב ביותר על-ידי מחלקת הפיקוח: לאומי, עם ציון "טוב" התאגידים הבנקאיים שילמו ללקוחותיהם בעקבות התערבות הפיקוח כ-6.2 מיליון שקל ב-2010
05/04/2011  |   עופר וולפסון   |   חדשות   |   תגובות
מאת: עופר וולפסון  |    |  תגובות
הכי טעון שיפור. הבנק הבינלאומי [צילום: איתמר לוין]

בשנת 2010 הוערך הטיפול במחלקת הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל של חמש הקבוצות הבנקאיות וחמשת הבנקים הגדולים בישראל בלקוחותיהם, כפי שהשתקף מפניות ותלונות הציבור שטופלו במחלקה זו בלבד.

מן הנתונים עולה (יום ג', 5.4.11) כי הבנק שזכה מהמחלקה להערכה הנמוכה ביותר הוא הבנק הבינלאומי שקיבל את הציון "טעון שיפור ניכר". מעט מעליו נמצא בנק מזרחי-טפחות, שקיבל את הציון "טעון שיפור". בנק דיסקונט ממוקם באמצע, עם ציון "תקין", ומעליו בנק הפועלים, עם ציון דומה. בראש הטבלה נמצא בנק לאומי, עם ציון "טוב".

רק רבע מהתלונות בהן נקבעה עמדה - נמצאו מוצדקות

בשנת 2010 טופלו בישראל 7,165 פניות ותלונות בכתב של לקוחות הבנקים וחברות כרטיסי האשראי, נתון שאינו כולל פניות למוקד הטלפוני הנאמדות בכ-20,000 לשנה.

מתוך סך התלונות, ב-2,028 תלונות נקבעה עמדה - מוצדק או לא מוצדק, ואילו ביתר התלונות לא נקבעה עמדה, בעיקר בשל היעדר יכולת להכריע בין טענות סותרות בעל-פה, עקב הליכים משפטיים מקבילים או משום שהבנק הסכים ממילא להיענות לבקשת הלקוח.

25% מהתלונות על בנקים וחברות כרטיסי אשראי בהן נקבעה עמדה נמצאו מוצדקות בשנת 2010, לעומת 26.6% בשנה הקודמת. ירידה בשיעור התלונות המוצדקות נרשמה בכל חמשת הבנקים הגדולים. יש לציין, עם זאת, כי לאחר ירידה בשיעור התלונות המוצדקות במחצית הראשונה של העשור הקודם, במחציתו השנייה ניכרת מגמת התייצבות.

התאגידים הבנקאיים שילמו ללקוחותיהם בעקבות התערבות הפיקוח על הבנקים (הן בתלונות הפרטניות והן בטיפול מערכתי) בשנת 2010 סכום כולל של כ-6.2 מיליון ש"ח. סכום ההחזר והפיצוי הכולל ללקוחות בעקבות טיפול בפניות ותלונות פרטניות מסתכם בשנת 2010 בכ-2.4 מיליון ש"ח. מתוך סכום זה, כ-750 אלף ש"ח הוא סכום ששולם על-ידי תאגידים בנקאיים למרות שהתלונה או הפנייה לא סווגה כמוצדקת. לדברי הפיקוח על הבנקים, נתון זה מצביע על נכונות מצד תאגידים בנקאיים לבחון כל מקרה לגופו, ובמקרים מתאימים לפעול לטובת הלקוח גם כאשר תלונתו לא נמצאה מוצדקת.

התלונות והפניות משמשות גם לאיתור ותיקון ליקויים מערכתיים במערכת הבנקאית. בשנת 2010 טופלו כ-30 ליקויים מערכתיים שונים, אשר בגינם נדרשו התאגידים הבנקאיים לנקוט צעדים שונים, כמו קביעה או תיקון נהלי עבודה, שיפור תהליכים ושיפור השירות.

הפקת לקחים ממידע המתקבל, בין היתר, מפניות ומתלונות ציבור, הובילה במקרים מסוימים לביצוע החזרים לקבוצות לקוחות שנפגעו מליקוי שאותר. סך ההחזרים לקבוצות לקוחות בעקבות הפקת לקחים עמד בשנת 2010 על 3.8 מיליון ש"ח.

תאריך:  05/04/2011   |   עודכן:  05/04/2011
עופר וולפסון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ציון הפיקוח על הבנקים לבינלאומי: טעון שיפור ניכר
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
לקוח
5/04/11 15:34
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
המדינה אומרת, כי הענקת עיטורי הגבורה לשלושת קציני המשטרה שנספו בדליקה בכרמל, אינה מתייחסת לתפקודה של המשטרה באירוע אלא למעשיהם של קצינים אלו בלבד.
05/04/2011  |  איתמר לוין  |   חדשות
תוצאות המשוב של News1 אשר עסק בפרשת הנסיעות של משפחת נתניהו מעלות כי רבים מן הציבור סבורים כי בפרשה התנכלו אמצעי תקשורת למשפחת נתניהו.
05/04/2011  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
תוצאות מחקר ארוך-טווח הראו כי יותר מ-11 שעות עבודה ביום מעלות את הסיכון למחלת לב ב-67%, בהשוואה לשעות עבודה סטנדרטיות של 8-7 שעות ביום.
05/04/2011  |  יפעת גדות  |   חדשות
מאג'ד שייך, שהגיש תביעה בסך 6.2 מיליון שקל נגד חברת פורקס פלייס, הפעיל אנשי עולם תחתון בניסיון לסחוט את החברה. כך נטען בכתב ההגנה של פורקס פלייס ובתביעה שכנגד בסך 500,000 שקל שהגישה נגד שייך.
05/04/2011  |  איתמר לוין  |   חדשות
"אין דבר משכנע יותר מדימויי הקורבנות. בכל פעם שאתה תוקף את האויב שלך, אתה בונה נרטיב של סבל", אמר פרופ' ניקולס קל, מהמרכז לדיפלומטיה ציבורית בדרום קליפורניה, והוסיף: "אם לוקחים לדוגמה את המלחמה בעזה ב-2006, אנחנו יודעים שמבחינת נקודת המבט בישראל - ישראל ניצחה. אך יש גם נקודת מבט חיצונית שלפיה ישראל הפסידה". את הדברים אמר פרופ' קל במסגרת כינוס בר-אילן שנערך היום (ג', 5.4.11) בנושא המאבק על תדמית ישראל בעולם - אסטרטגיה תקשורתית ודיפלומטיה ציבורית.
05/04/2011  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il