אושר דגם התחנות החדשות שיותקנו לאורך תוואי הקווים המהירים בירושלים. יהיו אלה 52 תחנות אוטובוס הדומות בעיצובן המודרני לתחנות הרכבת הקלה, זאת כדי ליצור אחידות בכל שבעת הקווים המהירים בבירה.
בימים אלה הולכת ונשלמת התקנתם של 52 שלטים חכמים בתחנות האוטובוס שבצירים המהירים בבירה. השלטים מקושרים לשרת
משרד התחבורה וידווחו לנוסעים על מועדי הגעת האוטובוסים הבאים, על מספרי הקווים ויעדיהם, וכך יאפשרו לנוסעים לתכנן את נסיעתם ולדעת בדיוק כמה עליהם להמתין בתחנה ועל איזה קו לעלות. לדברי המתכננים, החלל המרכזי אותו נדרש כעת למלא הוא מסירת מידע שוטף מ
אגד באשר לזמני ההגעה של האוטובוסים בכל הקווים.
לאחרונה הורה שר התחבורה, ישראל כ"ץ, על הקצאת 60 מיליון שקלים להרחבת פריסת שלטי המידע האלקטרוני בירושלים, כמו גם לשדרוג סככות ההמתנה. עד היום הושקעו כ-4.5 מיליארד שקלים בשדרוג כל מערך התנועה בעיר. שלטי המידע האלקטרוני הם חלק אחד ממהפכת המידע התחבורתי בירושלים, שמובילים משרד התחבורה, עיריית ירושלים ותוכנית אב לתחבורה, שיזמה ותכננה את כל מערך התנועה החדש.
המהפכה מתבצעת בהדרגה ובמגוון כלים. בימים הקרובים יעלה לאוויר אתר אינטרנט ובו תוכנה מתקדמת ביותר לתכנון מסלול הנסיעה – הרחבה על כך תימסר בימים הקרובים; אפליקציית מידע לטלפונים חכמים שתושלם גם היא בקרוב, עמדות מידע דיגיטליות שיוצבו בתחנה המרכזית, שילוט הכוונה חכם לחניונים פנויים במרכז העיר ומפות מפורטות של מסלולי הקווים והאזור שיוצבו בכל תחנות האוטובוס בעיר.
"התחבורה בירושלים מצטרפת לעידן המידע", אמר נדב מרוז, מנכ"ל צוות תוכנית אב לתחבורה י-ם. "לשמחתי משרד התחבורה, עיריית ירושלים וחברת מוריה נענו לאתגר והשקיעו את כל המאמצים ואת התקציבים לפרויקט המידע והתחנות. היום כבר ברור שתחבורה יעילה חייבת להיות מלווה גם במידע זמין ונגיש לנוסע. אין ספק שמידע הופך את השימוש בתחבורה הציבורית לנוח ומתאים לכולם וכמובן גם לרבים שנמנעו מכך עד כה".