|
איתן זינגר, מנכ"ל זאפ [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
"זאפ" משיק בימים אלו את אתר גיגים (gigim)- אתר ראשון מסוגו בארץ, המשמש כזירת מסחר חברתית המאפשרת קניה ומכירה של אספקת שירותים תמורת 20 עד 50 שקלים בלבד. האתר יפעל לצד זאפ כאתר בפני עצמו, ולא יהיה קשור אליו באופן ישיר.
גיגים שואב השראה מאתרים פופולרייםברחבי העולם, כשהבולט מבניהם הוא Fiverr האמריקני, אשר הוקם לפני כשנה ומאז צבר פופולריות רבה עם אלפי משתמשים רשומים. הפורמט הותאם לקהל הישראלי מבחינת אופיו וטווחי המחירים.
באתר ניתן יהיה להציע שירותים מתחומים מגוונים: מתרגומים משפות שונות, עיצוב כרטיסי ביקור, הצעות לפרסום מוצרים או עסקים דרך חשבון טוויטר פופולרי ועוד - ככל העולה על הדעת, ובמחירים זולים יחסית.
הפעילות באתר מתבצעת על-ידי מערכת מסרים פנימית, דרכה מתקשרים המוכרים, הקונים וכלל הגולשים. לכל מוכר קיים פרופיל בו מופיעות כל הצעותיו, אשר מתומחרות על ידו בארבע רמות המחיר שנקבעו. תחת כל הצעה מופיעות תגובות וחוות דעת של אנשים שהשתמשו כבר בשירות. הכסף נאגר בחשבון המשתמש באתר, אותו ניתן למשוך בכל זמן שרוצים. במידה והצרכן לא מרוצה מהעבודה שקיבל, ניתן לבקש "מקצה שיפורים" על-מנת לספק את המענה הטוב ביותר על-ידי המוכר. אם בסופו של דבר החליט הקונה שהוא לא מעוניין לקבל את העבודה, העסקה מתבטלת והוא לא מחויב בתשלום. בנוסף, ניתן לפרסם "הצעות עבודה" לשירותים נדרשים.
איתן זינגר, מנכ"ל זאפ, מסר בתגובה: "אנו מאמינים כי גיגים, המשלב את שני הטרנדים הלוהטים כיום - סחר אלקטרוני ורשתות חברתיות - יהיה פופולרי מאד בקרב קהל צעיר אשר התברך בכישרונות רבים ויוכל מעתה לקבל תמורה עבורם בפלטפורמה קלה ומידית. בעתיד אנו סבורים כי קהל היעד של גיגים יתרחב ויתבגר, בשל העובדה הפשוטה שכולנו נשמח לקבל מענה לשירות מוגדר במחיר בסיסי וקבוע מראש".
זינגר הוסיף כי "רק המחשבה כי מעתה יוכל כל אחד מאיתנו לכתוב בגיגים לדוגמה מי מוכן לתת לי עשרה טיפים לקראת משפט התעבורה שיש לי מחר בבוקר תמורת 30 שקל - די בכך כדי לגרות את המחשבה עד כמה מוצלח יכול להיות החיבור בין קונים ומוכרים של שירותים באמצעות זירת מסחר חברתית".