בית הדין לעבודה הורה (יום א', 18.9.11) לוועד עובדי הרכבת, להסתדרות לקיים מו"מ אינטנסיבי במשך שבועיים, מול הנהלת החברה, באשר להחלטת הממשלה על העברת תחזוקת הקרונות החדשים למיקור חוץ.
המשמעות היא שהשופטת מצפה מהוועד שלא לשבש את עבודת הרכבת במהלך שבועיים אלה.
יושב-ראש ועד העובדים גילה אדרי הביעה אכזבה מהחלטת בית הדין.
משרד האוצר הבהיר כי הוא אינו מפריט את
רכבת ישראל ואינו מעוניין להחליף את עובדי הרכבת. בהודעה שפרסם מסר כי ועד עובדי הרכבת ממשיך במסע הטעייה של הציבור לפיו משרד האוצר רוצה להפריט את הרכבת, ומתרץ את ההשבתה הכוחנית שלהם והפגיעה באזרחי ישראל בכסות של מאבק חברתי.
"ועד עובדי הרכבת אינו מעוניין בייעול והשבחת פעילות הרכבת עבור אזרחי מדינת ישראל. כל פעילותם היא לחזק את כוחם ומעמדם ולכן הם מנסים לסכל כל ניסיון לשיפור השירות שהיא נותנת לכלל אזרחי המדינה, שלצערנו הרב, תלויים בהם".
במסגרת המו"מ שמתקיים עם ועד עובדי הרכבת, הובטח לעובדים, כי ביצוע תחזוקת הציוד החדש על-ידי היצרן אינה פוגעת בעובדי רכבת ישראל. ההפך הוא הנכון: מספר עובדי הרכבת והתחזוקה בפרט, צפוי לגדול בשנים הקרובות נוכח הגידול הצפוי בכמות הנוסעים) פי שלושה) ובפעילות הרכבת.
לשם הבטחת השירות לציבור הנוסעים, לקוחות הרכבת, הממשלה והנהלת החברה הודיעו שהן מחויבות להיערך ולהתאים את מבנה החברה ואת התנהלותה לגידול הצפוי בפעילותה. על כן, הממשלה מעוניינת למקד את חברת הרכבת בפעילויות הליבה של הסעת נוסעים והובלת מטענים, תוך ביצוע פעולות תומכות, כגון: אחזקת הציוד על-ידי גורמים חיצוניים. בהתאם לכך, הממשלה החליטה כי ההתקשרות עם ספק הציוד החדש תכלול גם חוזי תחזוקה.
רכישת ציוד עם חבילת אחזקה היא נוהג מקובל והכרחי. אחזקת הציוד על-ידי היצרן, מעלה את רמת התחזוקה ולרוב מביאה גם לחסכון בעלויות .כ-85% מחברות הרכבות הממשלתיות במערב אירופה החלו בתהליך של הוצאת תחזוקת הציוד הנייד. כיום, רמת אחזקת הציוד הנייד על-ידי הרכבת אינה עומדת בנדרש, על-פי הוראות היצרן, כאשר מתבצעים רק 55% מכמות הבדקים העמוקים.
על כן, אין כל הצדקה לשיבוש כוחני של פעילות הרכבות על-ידי ועד עובדי הרכבת, דבר שעלול לפגוע בעשרות אלפי לקוחות החברה.