הפוך לדף הבית אימייל אדום
    |  
ראשי יומן ראשי בלוגים אקטואליה בעולם סקופים ספורט משפט כלכלה בריאות המגזין
רשימות  |  ארכיב יומי  |  כל הקישורים  |  סיפורים חמים  |  משובים  |  נדל"ן  |  תגיות  |  פורומים  |  ספרייה מקוונת  |  בימה חופשית  |  מיוחדים  |  ערוצים נוספים
חדשות
ראשי  /   כלכלה/עסקים  רכב/תחבורה  תשתית    |  שתף:    |    |  דוא''ל:    |  הדפסה: 
פורומים
כלכלה/עסקים
רכב/תחבורה
תחבורה ציבורית
תשתית
ביטוח ופיננסים
כלל פיננסים
כלל פיננסים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
מועדון +
כסף רופאים שמאים יועצים אדריכלים
שופטים עורכי דין עיתונאים רואי חשבון
 קסלמן וקסלמן PwC Israel
 
 
 
 
 
בלוגרים News1  /  דעות ▪ כתבות ▪ תחקירים
 
גדול עליהם
10/11/2012   |   אורן פרסיקו
 
 
 
אורי שגיא והפליק פלאק של שלי יחימוביץ'
10/11/2012   |   יוסי דר
 
 
 
למה אתה מחכה, בנימין נתניהו?
10/11/2012   |   רון בריימן
 
 
 
רוץ אולמרט, רוץ
10/11/2012   |   יואב יצחק
 
 
 
לרוסיה תפקיד בהצלת העולם
10/11/2012   |   שמעון פרס
 
 
 
 
לרשימות נוספות לבימה חופשית לרשימת הכותבים
 
 
הקו האדום יוצא לדרך; נ.ת.ע.: "תשובה לכל הציניקנים"
מיכאל רצון, יו''ר נ.ת.ע. [צילום: AP]

על הפרויקט
פרויקט הקו האדום, אשר מסלולו יחבר בין פתח תקוה לבת ים עבור בבני ברק, ברמת גן ובתל אביב-יפו, מהווה את 'חוט השדרה' של רשת הרכבות העתידה להיבנות בגוש-דן. הקו האדום, בן 22 הק"מ, יכלול לאורכו 33 תחנות, כאשר 23 מתוכן תהיינה קרקעיות ו-10, מצומת גהה בפתח תקוה ועד שכונת נווה צדק-מנשייה בתל אביב, תהיינה תת-קרקעיות

התקדמות מהותית בפרויקט הקמת הקו האדום בגוש-דן נ.ת.ע. מתחילה בחפירת שלושה פירי ענק דרכם יוחדרו המכונות לכריית המנהרה של הרכבת הקלה משך העבודות - כשנה

▪  ▪  ▪
השלב הראשון בחפירת המנהרה התת-קרקעית בה עתידה לעבור הרכבת הקלה בקו האדום - יוצא לדרך: חברת נ.ת.ע (נתיבי תחבורה עירוניים), תחל (יום ד', 21.9.11) בחפירתם של שלושה פירי שילוח ענקיים, אשר מתוכם ישוגרו מכונות המנהור (TBM- TUNNEL BORING MACHINE) אשר יכרו את התוואי התת-קרקעי של הקו האדום.

על פי התוכניות, לאחר חפירת הפירים יוכנסו אל תוכם מרכיבי הדיפון של מנהרות הרכבת, במקביל להוצאה של חומרי החפירה (אדמה) ולפינוים. העבודות על חפירת הפירים צפויות להימשך כעשרה עד חמישה עשר חודשים, בהתאם למורכבות הפיר.

במכרזים מורכבים אותם פרסמה בחודשים האחרונים, בחרה חברת נ.ת.ע. שלוש חברות קבלניות אשר יבצעו את חפירת הפירים:
  • את הפיר הראשון שיבנה, בעומק 23 מטרים מתחת לפני הקרקע, תקים "חברת אברהם יצחק" ברחוב הרצל פינת יהודה הלוי בתל אביב (שכונת שבזי על גבול שכונת פלורנטין), בשטחו של חניון בית רומנו. מפיר זה ישולחו שתי מכונת ה- TBM לכיוון מזרח.
  • פיר נוסף יוקם על-ידי חברת "זלמן בראשי" בצמוד לחניון גלי גיל בתל אביב;
  • פיר שלישי בפתח תקוה, שגם הוא מיועד לשליחת שתי מכונות כרייה, ייבנה על-ידי חברת דניה סיבוס.

כריית המנהרות תתבצע בשיטת חפירה וכיסוי (CUT AND COVER) על פיה תיחפר תעלה בקרקע שלאחריה תבנה מעל התעלה גג.

בהתאם לתחזיות מקיפות, שנערכו לצורך תכנון פרויקט הקו האדום עולה, כי 120-100 מיליון נוסעים צפויים להשתמש בשירותי הרכבת הקלה בתוואי זה מדי שנה עד לשנת 2020. בשנים האחרונות עסקה חברת נ.ת.ע. בביצוע עבודות העתקת תשתיות, בפיתוח קווי חשמל והנחתם לאורך "הקו האדום", כשלב מקדים להכשרת הנתיב לקראת עבודות הנחת המסילה של הרכבת הקלה.

עלות העבודות המקדימות עד כה, לאורך התוואי, לרבות התשלומים בגין הפקעות קרקע הוא כ -1.3 מיליארד שקלים. מיכאל רצון, יו"ר נ.ת.ע., אמר כי מאז שהתקבלה החלטת הממשלה על הקמתו של פרויקט הקו האדום כפרויקט תקציבי, קרי: המתוקצב על-ידי קופת המדינה במישרין, וההחלטה שנלוותה לכך לפיה נ.ת.ע. תהווה גם את הגורם המבצע מטעם מדינת ישראל, פורסמה שורה של מכרזים שיקדמו את מימושו של פרויקט התשתית הגדול ואולי החשוב בתולדות מדינת ישראל.

"נ.ת.ע. דבקה בלוח הזמנים אותו הגישה לראשי משרדי התחבורה והאוצר הסומכים ידיהם על ראשי החברה, שיצליחו לממש חזון בן עשרות שנים", אמר רצון. "העבודות המתחילות בשטח מהוות את התשובה לכל הציניקנים אשר הביעו ספק ביכולתה של זרוע ממשלתית להקים פרויקט כה מורכב, בהתאם ללוח זמנים קפדני".

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, אמר כי פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב הוא המיזם החשוב ביותר בתחום התחבורה בישראל. לדבריו, "מימוש הפרויקט התעכב עד כה והחלטת הממשלה שאותה הובלתי אפשרה לנ.ת.ע. כניסה מהירה לשלב הביצוע של הפרויקט ולהתחיל בחפירת פירי הענק שדרכם יוחדרו המכונות לכריית המנהרות התת-קרקעיות".

לפני כשנה החליטה הממשלה להטיל על משרד התחבורה לקדם את פיתוחה של מערכת הסעת המונים במטרופולין תל אביב ואת הקמת פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב, זאת בעקבות ביטול הסכם הזיכיון עם זכיינית הרכבת הקלה.

שר התחבורה הוסיף כי מדובר בפרויקט בעל חשיבות לאומית ולאחר תקופה ארוכה שבה נעשה ניסיון לבצע את הפרויקט באמצעות זכיין החליט משרדו על ביצוע תקציבי של הפרויקט. לצורך כך הממשלה הקצתה כ-11 מיליארד שקלים.

תאריך:  20/09/2011   |   עודכן:  20/09/2011

תגובות  [ 5 ] מוצגות [ 5 תפוס כינוי יחודי    כתוב תגובה   לכל התגובות
 כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אז יש נוסעים??
20/09/11 20:06
ע_הראל
21/09/11 18:09
2
אחמד ריץ' רץ'
20/09/11 20:23
3
יעקב ל
20/09/11 21:55
4
שמחה
21/09/11 19:39



נדב נוימן
פאדי מועלם
עופר וולפסון
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1 |   |  NEWS1 |  חדשות |  אקטואליה |  תחקירים |  משפט |  כלכלה |  בריאות |  פנאי |  ספורט |  הייטק |  תיירות |  אנשים |  נדל"ן |  ביטוח |  פרסום |  רכב |  דת  |  מסורת |  תרבות |  צרכנות |  אוכל |  אינטרנט |  מחשבים |  חינוך |  מגזין |  הודעות לעיתונות |  חדשות ברשת |  בלוגרים ברשת |  הודעות ברשת |  מועדון + |  אישים |  פירמות |  מגשרים |  מוסדות |  אתרים |  עורכי דין |  רואי חשבון |  כסף |  יועצים |  אדריכלים |  שמאים |  רופאים |  שופטים |  זירת המומחים |