הממשלה אישרה הבוקר (יום א', 5.2.12) את ההצעה של שר התחבורה ישראל כ"ץ ושר השיכון
אריאל אטיאס, לקדם את פינוי שדה דב בתל אביב. על-פי ההצעה, השדה יפונה במטרה לבנות במתחם המתפנה אלפי יחידות דיור, בהן, בין היתר, דירות קטנות, מלונות, מבני ציבור ועוד.
לשם כך החליטה הממשלה על הקמת צוות בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה
הראל לוקר, ובהשתתפות משרדי הממשלה הנוגעים בדבר. הצוות יגבש תוכנית אופרטיבית, לרבות קביעת מקורות המימון לפינוי שדה דב. כמו-כן, יאתר הצוות אתרים חלופיים אליהם תועבר הפעילות האזרחית המבוצעת בשדה ומיד לאחר מכן, יפונה גם הבסיס והפעילות הצבאית בשדה.
משרד האוצר הונחה להגיש את המלצותיו בדבר קביעת ההסדרים הכספיים מול כל הגורמים הפועלים בשדה דב, כולל משרד הביטחון,
משרד התחבורה, רשות שדות התעופה (רש"ת) ומינהל מקרקעי ישראל, תוך שמירה על כדאיות כלכלית לפינוי. הצוות יגיש את ממצאיו והמלצותיו לממשלה עד ל-31 בדצמבר 2012.
מתחם שדה דב משתרע על שטח של כ-1,300 דונם, מתוכם כ-800 דונם הם שטח צבאי. על-פי הצעת ההחלטה שיגישו השרים ישראל כ"ץ ואריאל אטיאס, שדה התעופה האזרחי יפונה עד ל-31 בדצמבר 2018. שאר המתחמים שבשדה יפונו בהתאם ללוח הזמנים שייקבע על-ידי ועדת ההיגוי של הפרויקט. לדברי כ"ץ ואטיאס, "פינוי המתחם יאפשר להקים במקום כ-12 אלף יחידות דיור ולהקל בכך על מצוקת הדיור הקיימת כיום בתל אביב, בעיקר בקרב הצעירים".
שדולה להקמת שדה תעופה בנבטים
בתוך כך החליט ח"כ
אורי אריאל להקים שדולה להקמת נמל התעופה בנבטים. לאחר שפעל בחודשים האחרונים רבות ביחד עם ראשי המועצות בדרום ומול משרדי הממשלה השונים, החליט ח"כ אריאל שאין מנוס אלא לפעול פרלמנטרית על-מנת לקדם את הקמת שדה התעופה הבינלאומי בנבטים שבנגב. לשדולה הצטרף גם ח"כ
אבישי ברוורמן (עבודה) כיו"ר עמית ובימים הקרובים תצא הודעה מסודרת על מועד מעמד הקמת השדולה.
במכתבו על הקמת השדולה ליו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, ציין ח"כ אריאל כי למרות שב-26 בדצמבר קיבלה הממשלה החלטה לקדם הקמת נמל תעופה בינלאומי שני בישראל, קיימת מחלוקת קשה לגבי המיקום, כאשר משרד הביטחון מנסה לכפות את הקמת שדה התעופה במגידו חרף התנגדות התושבים ומשרד התחבורה, ומנגד בנבטים ישנה תמיכה גורפת של התושבים ומשרד התחבורה והתנגדות של משרד הביטחון.
עוד הוסיף ח"כ אריאל במכתבו: "הגענו לכלל מסקנה כי על נמל התעופה הבינלאומי לקום בדרום, בעיקר בשל התרומה של מהלך כזה לכלכלה, פיתוח ותעסוקה באזור. הנגב, מוכה תפיסת הקרקעות הבלתי חוקית, יוכל להתברך במפעל עתיר שטח כנמל תעופה בינלאומי, אשר יגביר את השליטה בנעשה בקרקע, באופן שיאפשר ניתוב של תושבי האזור לקרקעות חוקיות שהוקצו להם. לאור התנגדות משרד הביטחון, באנו לכלל מסקנה שפעילות שדולה תגביר את הלחץ בכיוון החיובי של הקמת נמל התעופה בדרום".