הרווח הנקי של דלק ישראל בשנת 2011 צנח ב-70% ל-18 מיליון שקל. כך עולה (יום ב', 26.3.12) מן הדוחות השנתיים שהציגה החברה, החברה בקבוצת דלק של
יצחק תשובה.
ברבעון הרביעי רשמה החברה הפסד של 7.3 מיליון שקל - צמצום לעומת הפסד של 15.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
המכירות נטו של החברה הסתכמו בשנת 2011 בכ-6.25 מיליארד שקל לעומת סך של כ-5.13 מיליארד שקל בשנת 2010 - עלייה של כ-21.9%. המכירות ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-1.52 מיליארד שקל לעומת כ-1.32 מילירד שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-15.1%.
ניתן לראות כי בין השנים 2011 ו-2010 חלה עלייה במכירות של כ-1.12 מיליארד שקל, המהווים גידול של כ-21.9%. העלייה מוסברת בעיקר בשל העלייה במחירי הדלקים בשנת 2011, גידול כמותי בפעילות הסיטונאית וגידול במכירות רשת חנויות הנוחות "מנטה", אשר קוזזו חלקית כתוצאה מקיטון כמותי של מכירות הדלקים במתחמי התדלוק.
סך המכירות ברשת חנויות הנוחות מנטה (בנטרול מכירות הזכיינים) בתקופת הדוח הסתכמו בכ-276 מיליוני שקל לעומת כ-228 מילין שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ-21.1%. ברבעון הרביעי של שנת 2011 הסתכם מחזור המכירות של פעילות זו בכ-69 מיליון שקל לעומת כ-61 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-13%. הגידול במכירות חנויות הנוחות מוסבר הן מגידול במספר החנויות, אשר עומד נכון ליום הדוח על 187 חנויות לעומת 170 בתקופה המקבילה אשתקד, והן בשל גידול במכירות חנויות זהות.
"קיצוץ בעלויות ובכוח האדם"
מנכ"ל דלק ישראל, אבי בן אסאייג, מסר בתגובה: "הרבעון הרביעי ושנת 2011 כולה התאפיינו בעלייה חדה במחירי הדלקים בעולם, אשר הביאו לשחיקה בביקושים בתחנות הציבוריות, הגברת התחרות, ושחיקה במרווחי השיווק. הורדת מרווח השיווק בסוף אוגוסט השנה הביאה להרעה משמעותית נוספת במרווח ממכירת בנזין בתחנות הדלק הציבוריות. במהלך הרבעון הרביעי החברה התמקדה במתן מענה יעיל לשיפור מרווחיה ממכירת דלקים באמצעות הורדת הנחות, הורדת שכירויות, קיצוץ בכח אדם והתייעלות כללית בכל אגפי החברה. אנחנו גאים בהמשך הצמיחה המואצת ברשת חנויות הנוחות מנטה, הן בשורת המכירות והן בשורת הרווח הגולמי (מעל 21% בכל אחד מהפרמטרים). החברה תמשיך בפיתוח האסטרטגיה להרחבת הפעילות הקמעונאית שאינה דלקים ובמסגרת זו המשיכה החברה בהרחבת הפריסה של רשת מנטה ומנטה מרקט, וברבעון הראשון של 2012 החלה החברה בפריסת פעילות קפה ג'ו בחנויות הנוחות ברשת מנטה".
בן אסייאג עצמו זכה לעלות שכר של 3.4 מיליון שקל אשתקד. זו כללה מענק בגובה של 200 אלף שקל ששולם בגין ביצועי 2010 אך שולם בפועל ב-2011.
משה עמית, יו"ר הדירקטוריון, זכה לעלות שכר של 1.16 מיליון שקל, אשר גם כן כוללת מענק בגין תוצאות החברה לשנת 2010 בסכום של 200 אלף שקל. כרמית אלרועי, בתו של בעל יצחק תשובה, המשמשת כדירקטורית חיצונית בחברה, זכתה לעלות שכר של 143 אלף שקל.