|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

אבל כבד בבית ראש הממשלה

פרופ' בנציון נתניהו הלך הלילה לעולמו

אביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נפטר הלילה בגיל 102 בביתו שבשכונת רחביה בירושלים לאחרונה חלה הידרדרות במצבו הבריאותי יובא למנוחות אחר-הצהריים בחלקת ההורים השכולים בהר המנוחות בירושלים
30/04/2012  |   איציק וולף   |   חדשות   |   תגובות
פרופ' נתניהו בחגיגת יום הולדת ה-100 שלו
פרופ' נתניהו עם בנו ראש הממשלה [צילום: פלאש 90]

פרופסור בן-ציון נתניהו, אביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הלך הלילה לעולמו בגיל 102. זאת לאחר שלאחרונה חלה הידרדרות במצבו הבריאותי. אמש, הספיק בנו ראש הממשלה לבקרו בפעם האחרונה.

הלווייתו של פרופ' נתניהו תתקיים בשעה 17:00 אחר-הצהריים בהר המנוחות בירושלים. הוא ייקבר בחלקת ההורים השכולים.

בן-ציון נתניהו נולד בוורשה, בשנת 1910 בשם בן-ציון מיליקובסקי. בשנת 1920 עלה לארץ ישראל עם משפחתו. בשנת 1944 נישא לצילה, אותה פגש בעת לימודיו בארץ ישראל. לבן-ציון נתניהו היו שלושה בנים – סא"ל יונתן (יוני) ז"ל שנפל במבצע שחרור החטופים באנטבה אשר נקרא בעקבות כך על שמו, בנימין, ראש ממשלת ישראל, ועדו - רופא, סופר ומחזאי.

פרופ' נתניהו היה מגדולי ההיסטוריונים של עם ישראל. במחקריו התמקד בתולדות יהדות ספרד בימי הביניים ובתולדות הציונות. בין ספריו נכללים דון יצחק אברבנאל, האנוסים מספרד, ויצירת המופת שלו שזכתה להכרה עולמית 'מקורות האינקוויזיציה במאה ה-15 בספרד'. כן חיבר את הספר 'חמשת אבות הציונות' שבו כינס את מחקריו על חייהם של מייסדי הציונות המדינית: פיסנקר, הרצל, נורדאו, זגנוויל, וז'בוטינסקי.

פרופסור נתניהו היה העורך הראשי של האינציקלופדיה העברית במשך למעלה מעשור. הוא שימש פרופסור ללימודי היהדות באוניברסיטאות שונות בארצות הברית , וסיים את חייו האקדמיים כפרופסור אמריטוס באונ' קורנל הנודעת.

החל מתקופת היותו סטודנט בירושלים היה מעורב בפעילות ציונית ציבורית ופובליציסטית. הוא נמנה עם תומכיו של זאב ז'בוטינסקי ואף היה מזכירו האישי. נתניהו ערך עיתון שבו השתתפו פרופסור יוסף קלאוזנר והמשורר אורי צבי גרינברג.

הוא התגייס להגנת הנאשמים ברצח ארלוזורוב ולשם כך שכנע את אביו, הרב נתן מיליקובסקי, לגייס את הרב קוק לצאת להגנת הנאשמים. לימים הספיד הרב קוק את הרב מיליקובסקי בהספד מרגש.
ב-1939 נסע ללונדון ושכנע את ז'בוטינסקי להעתיק את פעילותו לארצות הברית מתוך ראייה שזאת תהיה הכוח העולה בעולם, וששם ניתן יהיה לגייס תמיכה במדינה היהודית. זמן קצר לאחר בואם לארצות הברית נפטר ז'בוטינסקי ונתניהו המשיך לאורך כל שנות המלחמה ואחריה את ההטפה למדינה יהודית.

במסגרת זאת נפגש עם רבים ממנהיגי ארצות הברית באותה תקופה, לרבות סנאטורים, חברי קונגרס, סופרים, משוררים ומנהיגים כמו דין אצ'יסון ואייזנהאור. עם הקמת המדינה חזר מארצות הברית והשתקע בשכונת תלפיות בירושלים עם משפחתו הצעירה והתמסר כולו למחקריו, בהם נעזר ברעייתו צילה ילידת פתח-תקווה שהייתה שותפתו לחיים למעלה מחמישים שנה.

בשנת 1952 עברה משפחת נתניהו לגור בבית ברחוב הפורצים 4 שם עצם לפנות בוקר את עיניו בפעם האחרונה.

השפעה קריטית על דעות בנו

לדעותיו של פרופ' נתניהו הייתה השפעה רבה על בנו, ראש הממשלה. לאחר שבנימין נתניהו הוביל את הסכם חברון מתח עליו אביו ביקורת באופן ציבורי. לפני ביצוע תוכנית ההינתקות חתם נתניהו האב על עצומה שבה כונתה התוכנית "פשע נגד האנושות".

ב-21 בספטמבר 2011, קיבל בן-ציון נתניהו את מדלית דונה גרציה מאת שר החינוך, גדעון סער, כאות הוקרה על פועלו בחקר נושא אנוסי ספרד ובעקבות התאוריה שפיתח, שלפיה מיתוס האנוסים אינו נכון ונוצר רק בעקבות שימוש בתעמולת מוסדות האינקוויזיציה ובמסמכיה.

במהלך הטקס אמר שר החינוך סער, כי ״פרופ׳ נתניהו אינו רק איש הגות, אקדמיה ומחקר - הוא ציוני בכל רמ״ח אבריו. פעיל ציוני שזכה לחנך דור של ציונים מובהקים״‏

בשבוע הבא ישדר הערוץ הראשון סרט על חייו של פרופסור נתניהו. הסרט "בן ציון" תוכנן לשידור עוד בטרם הגיעה ההודעה על מותו של הפרופסור. הוא כולל ראיונות עם בניו של פרופ' נתניהו - ראש הממשלה בנימין נתניהו ועדו נתניהו אשר יספרו על ילדותם, חינוכם ועל השפעת אביהם על חייהם.

אחד משלושת גדולי ההיסטוריונים של ספרד אי פעם

פרופ' נתניהו היה מגדולי ההיסטוריונים של עם ישראל, והתמקד במחקריו בתולדות יהדות ספרד של ימי הביניים ובתולדות הציונות. בין ספריו נכללים "דון יצחק אברבנאל", "האנוסים בספרד", ויצירת המופת שלו, שזכתה להכרה עולמית "מקורות האינקוויזיציה במאה ה-15 בספרד". כן חיבר את הספר "חמשת אבות הציונות", שבו כינס את מחקריו על חייהם ומשנתם של מייסדי הציונות המדינית: פינסקר, הרצל, נורדאו, זנגוויל וז'בוטינסקי. פרופ' נתניהו היה העורך הראשי של האנציקלופדיה העברית במשך למעלה מעשור וכן העורך המייסד של האנציקלופדיה יודאיקה. הוא שימש כפרופ' ללימודי היהדות באוניברסיטאות שונות בארה"ב, והוכר כפרופ' אמריטוס באוניברסיטת קורנל הנודעת.

החל מתקופת היותו סטודנט באוניברסיטה העברית בירושלים היה פרופ' נתניהו מעורב בפעילות ציונית ציבורית ופובליציסטית. הוא נמנה עם תומכיו של זאב ז'בוטינסקי, ערך עיתון שבו השתתפו פרופ' יוסף קלויזנר והמשורר אורי צבי גרינברג. נתניהו התגייס להגנת הנאשמים ברצח ארלוזורוב, ולשם כך פנה לאביו, הרב נתן מיליקובסקי, ששכנע את הרב קוק לצאת להגנת הנאשמים.


בן-ציון נתניהו נולד בוורשה בשנת 1910, בנם הבכור של המטיף הציוני הנודע הרב נתן מיליקובסקי ושל שרה לבית לוריה, שאביה היה מראשוני חובבי ציון בליטא. משפחת מיליקובסקי הייתה בין הבודדות אז בגולה, שהשפה המדוברת בביתם הייתה עברית. ב-1920 עלתה המשפחה ארצה והתיישבה תחילה בצפת, שם עסק אביו של נתניהו בהוראה, ולאחר מכן בירושלים.

לאחר סיום לימודיו בסמינר "בית הכרם" בירושלים, למד נתניהו באוניברסיטה העברית, עד לקבלת תואר מ.א. בהיסטוריה. במהלך לימודיו נבחר ליו"ר קבוצת הסטודנטים הרוויזיוניסטים, וייצגם בועידות המפלגה. באותו זמן, יזם נתניהו (עם יוסף אור) את הקמת הירחון הספרותי "ביתר", שעורכו הראשי היה פרופ' יוסף קלויזנר. נתניהו היה מעורכיו ומתווי כיוונו של הירחון, שבו השתתפו מגדולי המשוררים העבריים והוגי הדעות. הסופר והמתרגם אהרון אמיר ציין בזמנו, ש"ביתר", על רמתו הספרותית, הוא שנתן לו השראה להקים בבוא היום את "קשת", הירחון הספרותי שבשנות ה-50 וה-60 של המאה שעברה גילה את מיטב הסופרים הישראלים החדשים.

ב-1933, נתמנה נתניהו לחבר המרכז הארץ-ישראלי של הצה"ר (ההסתדרות הציונית הרוויזיוניסטית, מפלגתו של ז'בוטינסקי). באותה תקופה, בגיל 23, הקים עיתון יומי, "הירדן", שמטרתו הראשונית הייתה להגן על התנועה הרוויזיוניסטית מפני ההתקפות עליה בעקבות רצח ארלוזורוב, ונתמנה להיות עורך העיתון. "הירדן" – שנסגר תכופות על-ידי השלטון האנגלי – נפתח ביום שבו התחיל משפט הנאשמים ברצח ארלוזורוב, 24.4.1934. כעבור זמן, בגלל מותו הפתאומי של אביו של נתניהו, נאלץ בן-ציון לעזוב את העיתון ולהקדיש את עצמו לטיפול בענייני המשפחה מרובת הילדים שנותרה ללא אב.

בין השנים 1936 - 1939 עסק נתניהו במחקרים בתולדות הציונות ובהקמתה ועריכתה של "הספרייה המדינית", שבה נכללו כתבים של יוצרי הציונות המדינית – הרצל, נורדאו וזנגוויל – שעד אז לא הופיעו בעברית.

במרס 1939, בהיותו בן 29, נסע נתניהו ללונדון כדי להיפגש עם ז'בוטינסקי בניסיון לשכנעו להעביר את מרכז פעילותו מבריטניה לארה"ב. נתניהו העריך שארצות הברית תהיה זו שבסופו של דבר תקבע את סדר היום העולמי והיא שתקבע בשאלה אם תקום מדינה יהודית, ולצורך זה חשב כי יש לנהל בה תעמולה רחבה ואינטנסיבית. ז'בוטינסקי השתכנע, וב-1940 הגיעה משלחת הצה"ר, בראשותו של ז'בוטינסקי, לניו-יורק. חודשים אחדים אחר-כך, ולאחר מותו של ז'בוטינסקי, שנתניהו היה בין נושאי הארון בהלווייתו, קיבל על עצמו נתניהו לעמוד בראש המשלחת ותנועת הצ"ח (הסתדרות ציונית חדשה) באמריקה. במשך שבע השנים הבאות הפכה התנועה בהנהגתו לגורם פעיל ומשפיע על דעת הקהל היהודית והכללית באמריקה. אסיפות עם גדולות, שבהן נאמו מדינאים אמריקניים ואנשי ציבור חשובים, מודעות עצומות שהתפרסמו בעיתונים הראשיים, מאמרי תעמולה רבים בעיתונות, ומשא-ומתן אינטנסיבי עם חברי הקונגרס משתי המפלגות, ובעקבותיהם גם עם אנשי הממשל, היוו את חלקה הגדול של פעילות אנשי המשלחת בראשותו של נתניהו. נתניהו עצמו נפגש עם שורה של אנשי מפתח אמריקניים, ביניהם דין אצ'יסון והגנרל אייזנהאור, לימים נשיא ארצות הברית, כדי לשכנעם שעל אמריקה לתמוך בהקמת מדינה יהודית וללחוץ על בריטניה לחדול ממדיניותה האנטי-ציונית. חוקר התקופה, ד"ר רפאל מיידוף, אמר על הפעילות הזו כי "הצלחתו של נתניהו (ואנשיו) להביא לראשונה למצע פרו-ציוני מובהק בוועידה הרפובליקנית של 1944 שינתה את פני הפוליטיקה האמריקנית לעד", שכן הדבר הצריך מאותו יום את הדמוקרטים להתחרות על הקול היהודי, דבר שהביא אותם לאמץ מצע פרו-ציוני משלהם. בשנים שלאחר מותו של רוזוולט הפך הקול היהודי לקריטי, כאשר המירוץ לנשיאות היה צמוד ורבים סברו כי טרומן יפסיד בבחירות של 1948.

במפגשים בין נציגי האומות בסן-פרנסיסקו, לקראת הקמת האו"ם, יצג נתניהו את התנועה ונפגש שם עם ראשי משלחות רבים של אומות העולם, כדי לשכנעם לתמוך בהקמת מדינה עברית, נוסף על התעמולה הציבורית הענפה שהוא ניהל משם.

במהלך פעילותו האינטנסיבית של נתניהו בארצות-הברית, הוא מצא זמן לכתוב את עבודת הדוקטורט שלו על כתביו הפילוסופיים של דון יצחק אברבנאל. בזמן שהותו בארה"ב, נשא בן-ציון לאישה את צילה לבית סגל. השניים הכירו שנים לפני כן באוניברסיטה העברית, וחידשו את הקשר ביניהם כשנפגשו שוב בניו-יורק בזמן מלחמת העולם השנייה.

לאחר הקמת המדינה, עזב נתניהו לצמיתות את הפעילות הפוליטית. באוקטובר 1948 חזרו בני הזוג ארצה עם בנם הבכור יוני (שלימים נתמנה למפקד סיירת מטכ"ל, ובתפקיד זה מצא את מותו, בהיותו בן 30, בזמן שהוביל את כוח החילוץ של הסיירת באנטבה).

זמן קצר לאחר שובו ארצה ב-1948, נתמנה בן-ציון נתניהו לעורך הכללי, ואחר-כך לעורך הראשי, של האנציקלופדיה העברית, והיה אחראי לעשרה מבין כרכיה הראשונים. הוא גם היה יוזמה ועורכה הראשון של "ההיסטוריה העולמית של עם ישראל" וכן היה מעורכיו של ה-Jewish Quarterly Review. ב-1963 עזב נתניהו את האנציקלופדיה העברית כדי להתמסר לעבודתו המדעית, שעיקרה היה חקר הסיבות שהביאו להקמת האינקוויזיציה. לצורך זה, הוא נסע עם משפחתו לארצות-הברית, שבה, בד-בבד עם עבודתו המחקרית, שימש כפרופסור לספרות עברית ותולדות ישראל במכללת דרופסי בפילדלפיה ובאוניברסיטה של דנוור, ומ-1971 עד 1978 כפרופ' מן המניין באוניברסיטת קורנל. עם פרישתו לגמלאות, הוא קיבל מקורנל מינוי לכל החיים של פרופסור אמריטוס.

נתניהו המשיך את עבודת המחקר הגדולה שלו גם לאחר שובם שלו ושל אשתו צילה ארצה. בהיותו בן 85, לאחר עשרות שנות מחקר שבמהלכן פרסם מאמרים ואת הספר "האנוסים על-פי המקורות היהודיים". את עבודתו הגדולה, "מקורות האינקוויזיציה", ספר עב-כרס שמשתרע על פני 1400 עמודים, השלים לאחר נפילת בנו יוני ז"ל באנטבה. הספר זכה להד בינלאומי עצום ושבחים מגדולי המבקרים והחוקרים שעוסקים בהיסטוריה של ימי הביניים וההיסטוריה העולמית. ג'ייסון אפשטיין, העורך האגדי של הוצאת ראנדום-האוס, שהוציאה לאור את "מקורות האינקוויזיציה" והיה עורכו של הספר, אמר ש"פרסום יצירת מופת זו של נתניהו הייתה אחת מנקודות השיא של הקריירה שלי... עבדתי גם עם היסטוריונים אחרים, אבל אני לא חושב שנותרו כאלה שהם בעלי עומק המחשבה ורוחב היריעה שלו. זהו דבר נפלא להכיר אדם כמוהו, מי שנעשה יקר מאד ללבי". לאחרונה השתתף מר אפשטיין, יחד עם חוקרים בתחום ההיסטוריה של ספרד, בכינוס שנערך בניו-יורק לכבוד עבודתו המדעית של נתניהו, ביוזמת הקונסוליה הספרדית בניו-יורק.

כשיצא ספרו על האינקוויזיציה לראשונה לאור, נכתב עליו במגזין ניו-יורקר היוקרתי: "חקירתו המרשימה ביותר של נתניהו תמצא את מקומה בין העבודות הגדולות של ההיסטוריה המודרנית". ואילו הניו-יורק טיימס כתב: "יצירה מלאת הוד המבוססת על השכלה עמוקה ורחבה... ספר יוצא דופן". על-פי הספר, האינקוויזיציה לא נוסדה על-ידי המלך פרדיננד כדי לפתור בעיה אמיתית של תנועת אנוסים גדולה ששמרה על היהדות בסתר בספרד. למעשה, לטענת נתניהו, מלך ספרד עשה כן כדי לרצות את זעם ההמון הספרדי, שחש כלפי האנוסים שנאה על-רקע היותם מגזע יהודי, שנאה שהלכה וצברה עוצמה בשל הצלחתם העצומה של האנוסים בכלכלה, בממשל ובכנסייה של ספרד – תחומים שנתאפשרו להם מרגע שהתנצרו. נתניהו טען שבזמן ייסוד האינקוויזיציה, דהיינו דורות לאחר ההמרות הכפויות הגדולות של יהודי ספרד, תופעה היהדות בסתר נעשתה שולית. תזה זו שלו נגדה את עמדותיהם של כלל חוקרי האינקוויזיציה עד אז – יהודים ולא-יהודים כאחד – ועוררה עם פרסומה התנגדות גדולה, אבל יחד עמה גם תגובות חיוביות חזקות אחדות. עם הזמן, ההתנגדות לדעותיו הלכה ושככה, כשהתזה שלו התקבלה על-ידי חוקרים רבים בעולם. החוקר הספרדי פרופ' אנחל אלקלה, שתרגם את הספר לספרדית, מעריך שבסופו של דבר דעתו של נתניהו על סיבותיה של האינקוויזיציה תהפוך לנחלת הכלל, ומגדיר את פרופ' בן-ציון נתניהו כ"אחד משלושת גדולי ההיסטוריונים אי פעם של ספרד".

לאחר פרסום הספר, התחיל נתניהו לכתוב את זיכרונותיו, שאותם לא הצליח להשלים מפאת מצבו הבריאותי.

תאריך:  30/04/2012   |   עודכן:  30/04/2012
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פרופ' בנציון נתניהו הלך הלילה לעולמו
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורןנאוה טבריה
30/04/12 10:37
 
לא הוסיפו גרם ערך
30/04/12 17:28
2
מאיר123
30/04/12 10:45
3
ציפי מרום-דהן
30/04/12 11:04
 
סימי
30/04/12 12:05
4
@ בנצי - א @
30/04/12 12:59
5
@ בנצי - א @
30/04/12 13:05
6
צנחן
30/04/12 13:22
7
מאיר_5728
30/04/12 15:09
8
איילת השחר
30/04/12 15:48
9
יעקב מרק
30/04/12 16:04
10
הניה
30/04/12 16:31
11
הגנן
30/04/12 17:41
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הממשלה לא נערכה כראוי בהתאם לתחזית משרד התיירות בנוגע לגידול בתיירות הנכנסת - כך עולה מדוח מבקר המדינה לבדיקת פעולות הממשלה לקידום התיירות הנכנסת. הדוח חושף כי מחלוקות בין משרדי הממשלה הן שמונעות את יישום החלטת הממשלה להקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג. מהדוח עולה כי צוותי היגוי שהוקמו במשך השנים לא הביאו לקידום תכנונו והקמתו של שדה תעופה בינלאומי משלים ולא הגיעו להסכמות לגבי מקומו המועדף. העיכוב עלול לפגוע בטווח הארוך בתשתית התעופתית של ישראל ובתנועת התיירות הנכנסת למדינה.
30/04/2012  |  מירב ארד  |   חדשות
בשנת 2006 החליטה הממשלה לאמץ את דוח הוועדה הציבורית לבדיקת מצבם של ילדים ובני נוער בסיכון ובמצוקה (ועדת שמיד). התוכנית מכוונת לצמצם את היקף מצבי הסיכון בקרב ילדים ובני נוער ומיושמת ב-56 יישובים ואגדי יישובים שנבחרו על-פי קריטריונים חברתיים-כלכליים. התוכנית מתוקצבת על-ידי המדינה במתווה רב-שנתי, ושיעור ההקצאה המרבי הוא 155 מיליון שקל לשנה.
30/04/2012  |  מירב ארד  |   חדשות
הקונסוליה האמריקנית בירושלים ניהלה תיעוד מגמתי בנוגע למאבטח ישראלי ושללה ממנו שלא כדין את פיצויי הפיטורים. כך קובעת (17.4.12) נשיאת בית הדין האיזורי לעבודה בירושלים, דיתה פרוז'ינין.
30/04/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
דוח מבקר המדינה חושף חולשה של ממש בנוגע לאכיפת חוקי החינוך והוראות המשרד בנושא תשלומי הורים. על-פי ממצאי בקרת התשלומים בשנת הלימודים התשס"ה (2005) חרגו כ-80% מבתי הספר ובשנת הלימודים התש"ע (2009) - כ-51%. שיעור בתי הספר החורגים במינהלה לחינוך ירושלים היה הגדול ביותר בשנים התשס"ט (2009-2008) והתש"ע. כ-90% מבתי הספר במחוז זה חרגו בשנים האמורות. במחוזות דרום, צפון וירושלים שיעור בתי הספר שחרגו היה 50%-70%.
30/04/2012  |  מירב ארד  |   חדשות
מבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, קובע מנהל בית החולים איכילוב בתל אביב, הפרופסור גבי ברבש, לא הצהיר כיאות על העיסוקים הפרטיים שלו מלבד עבודתו בבית החולים באופן שמעורר חשש לניגודי עניינים שבהם הוא מצוי.
30/04/2012  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il