בהמשך לפרסומים ולתלונות אשר התקבלו במשרדי הרשות להגנת הצרכן בדבר תקלת תוכנה אשר גרמה לגביית יתר מצרכנים ברשת שופרסל, פתחה (יום ג', 15.5.12) בבדיקה על-מנת לקבוע האם בנסיבות העניין קיימת גם עבירת הטעיה על חוק הגנת הצרכן.
במסגרת הבדיקה ייבדק היקף הנזק אשר נגרם לציבור ובפרט תבדוק הרשות מתי נודע לרשת שופרסל על התקלה, האם ניתנה הודעה לצרכנים בדבר התקלה ומאימתי החלו בזיכוי הצרכנים בגין גביית היתר.
תמר פינקוס, הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן, מסרה בתגובה: "אנו רואים בחומרה רבה הטעיות צרכנים ברשתות שיווק ובמקרה דנן חשד להטעיה בגין אי גילוי לצרכן בדבר התקלה ובדבר גביית היתר מבעוד מועד".
ערוץ 1 חשף שלשו כי לקוחה של הרשת גילתה שהחשבונית שלה הייתה גבוהה ב-7 שקלים מסך כל קניותיה. בשופרסל הודו שמדובר בתקלת תוכנה. התקלה החלה ב-27 בפברואר ונמשכה עד מאי, ונגעת לכ-4,100 עסקות קופונים בסכום מצטבר של כ-67 אלף שקלים. כ-3,940 עסקות מתוכן זוכו, בסכום כולל של יותר מ-63 אלף שקל. הרשת שלחה הודעות SMS על הזיכוי ל-1,700 צרכנים שהיה ברשותה מספר הטלפון שלהם.