|
מיכאל גולן מכריז על תחילת פעילות גולן טלקום [צילום: איתי מקמל]
|
|
|
|
|
בתוך ימים בודדים, הצליחו שתי חברות הסלולר החדשות בעלות התשתית הפיזית לגייס קרוב ל-20 אלף לקוחות לשירותיהן.
גולן טלקום גייסה ביומיים בלבד כ-9,000 לקוחות. לפי הערכות, הוט מובייל גייסה כמות דומה של לקוחות. קרוב ל-1,000 הצטרפו לשירותי הסלולר של החברה הווירטואלית של רמי לוי, שהפחיתה מעט את תעריפיה. רמי לוי דיווח כי עד כה גייס לחברת הסלולר שלו כ-60 אלף לקוחות. לשם השוואה, סלקום גייסה ברבעון האחרון כולו (תקופה של שלושה חודשים) כ-13 אלף לקוחות נטו (בקיזוז הנוטשים).
במקביל, נרשם לחץ ניכר על מוקדי השירות של חברות הסלולר הוותיקות, כשהלקוחות הוותיקים מנסים להפחית את הוצאות הסלולר שלהם באמצעות איומי נטישה לטובת המתחרות החדשות. שלוש חברות הסלולר הגדולות הציגו לאחרונה חבילות זולות יותר, אך מחיריהן עדיין יקרים ממחירי החבילות של החברות החדשות, והן מוגבלות בהיקף חבילות הגלישה הכלול בהן.
כך למשל, הכריזה אתמול פרטנר על חבילת "ללא הגבלה" במחיר של 125 שקל לחודש, הכוללת דקות שיחה ללא הגבלה ומשלוח SMS (מסרונים) ללא הגבלה. עם זאת, היקף הגלישה בחבילה זו כן יוגבל ל-500 מגה-בייט בלבד, כאשר עם תום ניצול חבילת הגלישה, מהירות הגלישה תואט ולא תופסק. לחברת פלאפון, חבילת "ללא הגבלה" דומה במחיר של 119 שקל. גם היא מגבילה בחבילה זו את היקף הגלישה הסלולרית - ל-100 מגה-בייט בלבד בחודש. סלקום מציעה חבילת "ללא הגבלה" משפחתית ב-399 שקל לחודש (לשלושה מנויים). חבילות ליחידים מוצעות במחיר יחסי גבוה יותר.