מליאת הכנסת אישרה (יום ג', 22.5.12) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק אשר אוסרת קשר מיני בין מטפל אלטרנטיבי למטופל שלו.
הצעת החוק שאושרה היום סופית מרחיבה את ההגדרה "מטפל נפשי" בחוק העונשין לגבי האיסורים באשר לקיום יחסי המין בין מטפל נפשי למטופל כך שיחולו גם על מטפלים נפשיים שאינם פסיכולוגים, פסיכיאטרים ועובדים סוציאליים או המתחזים להם אך מטפלים במטופלים הסובלים מבעיות הנובעות ממצוקה נפשית או רגשית.
עוד נקבע כי החזקות החלוטות הקבועות בחוק, לעניין קיום יחסי המין בין מטפל נפשי למטופל, ימשיכו לחול רק על מטפלים נפשיים בדמות פסיכולוגים, פסיכיאטרים ועובדים סוציאליים או המתחזים להם.
בדברי ההסבר להצעה כפי שנוסחו לקריאה הראשונה, נכתב כי החוק הקיים שעניינו יחסי מין בין מטפל נפשי למטופל, קובע כי דינו של מטפל נפשי הבועל אישה או עושה מעשה סדום בתקופת הטיפול הנפשי ועד שלוש שנים מסיום הטיפול, אם ההסכמה למעשים הושגה תוך ניצול תלות נפשית ממשית שמקורה בטיפול הנפשי, הוא ארבע שנות מאסר. עוד קובע הסעיף חזקה חלוטה שלפיה, ההסכמה הושגה תוך ניצול תלות נפשית ממשית אם המעשים נעשו בתקופת הטיפול הנפשי.
מטפל נפשי מוגדר בסעיף כ"מי שעוסק, באופן מקצועי, במתן טיפול נפשי, כמשלח יד או מכוח תפקיד, והוא פסיכולוג, פסיכיאטר, או עובד סוציאלי, או מי שמתחזה לאחד מאלה". לפיכך, הסעיף אינו חל על מי שנותן טיפול נפשי או מתיימר לתת טיפול כזה ואינו נמנה עם בעלי המקצוע שבהגדרה, חרף העובדה כי אף במצבים כאלה עלולים להיווצר יחסי תלות נפשית ממשית שמקורה בטיפול".
בדיון שקיימה ועדת חוקה חוק ומשפט להכנת ההצעה, אמר יוזם הצעת החוק ח"כ שי כי הוא מנסה לטפל במציאות חדשה של מטפלים אלטרנטיביים.
"צריך לעגן בחוק, איסור קשר בין מטפל למטופל. הצעת החוק מרחיבה את האיסור הקיים בחוק, על קשר בין מטופל לפסיכולוג, פסיכיאטר ועובד סוציאלי. כל אדם שמכריז על עצמו כמטפל אלטרנטיבי, יכנס למגבלות שאני מציע בחוק. ביקשנו לבצע הפרדה בין המטפלים המוכרים כדוגמת הפסיכולוגיים לבין מטפלים אלטרנטיביים, המטפלים בשיטות חדשות אלטרנטיביות ללא תעודות מקצוע, שתחול עליהם חזקה כי היחסים בניהם הינם פרי תלות נפשית תוך ניצול יחסי מרות", אמר.
יו"ר הוועדה ח"כ רותם אמר כי לדעתו החוק מיותר כיוון שיהיה מאוד קשה להוכיח בבית משפט, "תלות נפשי ממשית" כלשון הצעת החוק.
אולם בסופו של דבר אושרה ההצעה בוועדה וכעת גם במליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית.